Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC
Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC
UPC

Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

12.10.2017
Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes.

Badanie Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP odzwierciedla kondycję i perspektywy wzrostu polskich firm zatrudniających do 50 pracowników. Wynika z niego, że 49,3 proc. ankietowanych ocenia szansę na dalszy rozwój swojej firmy w ciągu najbliższych dwóch lat jako niski. Do powodów tej postawy zaliczyli oni konkurencję (27,2 proc.) oraz aktualną sytuację na rynku (24,2 proc.). Następnie wskazywali brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników (8,8 proc.) i uwarunkowania polityczne (8,7 proc.).

Wyniki badania Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP posłużyły za punkt wyjścia do przygotowania tegorocznej edycji programu Think Big, organizowanego już po raz piąty przez UPC Biznes. Think Big to program skierowany do przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje projekty biznesowe w oparciu o nowe technologie i chcieliby rozwijać je, korzystając z wiedzy i doświadczenia globalnych partnerów. Odpowiadając na wyniki badania, rozszerzona została część szkoleniowa programu, który rusza już w poniedziałek, 16 października. Został on wzbogacony o zaawansowany program mentoringowy pod nazwą Akademia Think Big, w ramach którego mentorzy będą wspierać uczestników przez cały czas trwania projektu.

Wyniki wrześniowego badania SW Research pokazują, że środowisku MŚP brakuje zaawansowanych programów szkoleniowo - mentoringowych. Dlatego właśnie, w najnowszej edycji stworzyliśmy Akademię Think Big, która nie tylko czyni ten projekt atrakcyjniejszym dla uczestników, ale też odpowiada na autentyczne potrzeby tej grupy – mówi Agnieszka Zawistowska, Dyrektor UPC Biznes.

Rynkowe trendy

Respondenci, za najatrakcyjniejsze pod kątem rozwoju branże wskazali IT i nowe technologie (42,7 proc.), budownictwo (27,3 proc.) oraz przemysł i produkcję (19,7 proc.). Wśród czynników sprzyjających rozwojowi biznesu w Polsce wymienili natomiast niskie koszty działalności operacyjnej (29 proc.), dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych (28,3 proc.)  oraz rozbudowane możliwości różnego typu finansowań (26,3 proc.).

Nastroje przedstawicieli MŚP deklarowane w badaniu odzwierciedlają trendy w skali makro. Poczucie rosnącej konkurencji wynika z ogromnej skali sektora, a obawy związane z aktualną sytuacją rynkową i polityczną mogą być rezultatem uzależnienia tych firm od rynku krajowego i braku możliwości reagowania na rynkach zagranicznych – analizuje Piotr Zimolzak Dyrektor ds. Badań i Analiz SW Research.

Badanie Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP zostało zrealizowane w pierwszej połowie września br. na grupie 300 osób zarządzających firmami zatrudniającymi mniej niż 50 osób.

Wiadomości firmowe W krajach rozwiniętych już 37 proc. aplikacji działa w chmurze

Pivotal stworzył benchmark dla firm, które chcą sprawdzić, jak wygląda ich cyfrowa transformacja czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile: Znaczenie bezpieczeństwa danych w firmie - wyniki badania rynku cyberbezpieczeństwa w Polsce 2017

Co czwarta firma w Polsce nadal nie wie, jakie zmiany będzie musiała wdrożyć w związku z wejściem Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (GDPR) w maju 2018 roku. Blisko połowa przedsiębiorstw nie zarejestrowało żadnego cyberataku na swoje zasoby. W przypadku odnotowanych zdarzeń firmy najczęściej wskazywały na cyberataki z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania. Wynika z raportu podsumowującego Badanie Rynku Cyberbezpieczeństwa w Polsce w Dużych i Średnich firmach przygotowanego na zlecenie T‑Mobile. czytaj więcej