Wiadomości firmowe

Huawei i cyberbezpieczeństwo

07.02.2019
Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający Huawei Polska, podczas dzisiejszego spotkania z mediami, zaprezentował podejście firmy do kwestii cyberbezpieczeństwa, a także wkład Huawei w polską gospodarkę. CEO ogłosił również utworzenie centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Warszawie w 2019 roku, a także inne inwestycje, na które firma planuje wydać 2 mld zł w ciągu najbliższych 3 lat.

Inwestycje w Polsce

Nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe odpowiedzialne będzie za opracowywanie oprogramowania dla urządzeń mobilnych i innych rozwiązań stosowanych w produktach firmy wykorzystywanych na całym świecie. Huawei w ciągu 3 lat zatrudni w nim od 300 do 500 specjalistów.

 

Wśród planowanych przez Huawei inwestycji jest także utworzenie w bieżącym roku Centrum Technicznego w Katowicach.

 

Tonny Bao ogłosił również gotowość Huawei do wsparcia polskiego rządu i współpracy z operatorami w tworzeniu Centrum Transparentności i Cyberbezpieczeństwa, którego celem byłoby podniesienie zdolności w obszarze zapewnienia niezbędnego poziomu cyberbezpieczeństwa sieci nowych generacji.

 

Technologia 5G Huawei wyprzedza konkurencję o około 12-18 miesięcy

Huawei podpisał umowy na rozwój sieci 5G z ponad 30 krajami. 18 z nich to kraje europejskie, w tym m. in. Anglia, Niemcy, Włochy, Portugalia i Finlandia. Firma dostarczyła także ponad 25 000 stacji bazowych dla swoich klientów.

 

Aktywny udział Huawei w rozbudowie 5G w Polsce, zapewni wymierny i niezwykle pozytywny wpływ, a w konsekwencji przyczyni się do przyspieszenia procesu transformacji cyfrowej kraju. Z kolei ewentualne wykluczenie Huawei może pociągnąć za sobą znaczne koszty i opóźnienia w procesie wdrażania nowej technologii.

 

Huawei jest firmą prywatną, której właścicielami są wyłącznie jej pracownicy. Przez 30 lat z rozwiązań firmy korzystało i nadal korzysta ponad 3 miliardy klientów w przeszło 170 krajach na całym świecie. Co istotne, operatorzy korzystający ze sprzętu Huawei nigdy nie zgłaszali poważnych incydentów związanych z bezpieczeństwem.

 

Znaczenie Polski dla Huawei

Polska jest jednym z priorytetowych krajów dla Huawei, a równocześnie ważnym rynkiem w obszarze B2B i B2C. Dotyczy to wszystkich rynków zbytu: konsumentów, przedsiębiorstw i operatorów. Przez ostatnie trzy lata Huawei zapłacił w Polsce 630 milionów złotych podatków, w tym 250 milionów złotych w samym 2018 roku. W tym samym czasie bezpośrednie zakupy dokonane przez Huawei wyniosły 800 milionów złotych, w tym 360 milionów złotych wyłącznie w 2018 roku.

Ponadto, w 2008 roku, Huawei utworzył w Polsce regionalną siedzibę, zarządzającą operacjami w 28 krajach z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii (CEE&Nordic Region). Obecnie firma zatrudnia w Polsce blisko 1000 osób, a pośrednio tworzy łącznie ponad 3000 miejsc pracy.

 

***

HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Celem firmy jest zapewnienie wysokiej jakości łączności dla użytkowników na całym świecie. W tym celu firma wspiera rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez prowadzenie z nim dialogu oraz ścisłą współpracę z przedstawicielami branży. Dzięki wysokim inwestycjom w badania i rozwój oraz strategii zorientowanej na klienta, a także otwartemu partnerstwu, tworzy zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne typu end-to-end, umożliwiając klientom przewagę konkurencyjną w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, sieciowej oraz cloud computingu. Ponad 180 tys. pracowników Huawei jest zaangażowanych w tworzenie nowatorskich rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz użytkowników, które są wykorzystywane w ponad 170 krajach, docierając tym samym do jednej trzeciej populacji świata. Marka Huawei została założona w 1987 roku i w całości jest własnością pracowników.

 

Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę www.huawei.com lub śledź nas na:

http://www.linkedin.com/company/Huawei

http://www.twitter.com/Huawei

http://www.facebook.com/Huawei

http://www.google.com/+Huawei

https://www.youtube.com/Huawei

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Adam Tyszkiewicz

account manager

Multi Communications

e-mail: adam.tyszkiewicz|multipr.pl| |adam.tyszkiewicz|multipr.pl

tel: +48 604 089 930

Piotr Boiwka

junior account executive

Multi Communications

e-mail: piotr.boiwka|multipr.pl| |piotr.boiwka|multipr.pl

tel: +48 728 508 443