Czwarty kwartał 2010 roku był bardzo dobrym okresem dla nowych rejestracji w domenie pl. Codziennie przybywały średnio 2963 nowe nazwy.
W ostatnich trzech miesiącach 2010 r. zarejestrowano prawie 300 tys. nowych nazw w domenie .pl. Lepszy wynik uzyskano tylko, w pierwszym kwartale 2010.
Wyniki z ostatnich miesięcy 2010 r. potwierdziły utrzymywanie się tendencji stabilnego wzrostu liczby nazw w domenie .pl. W październiku odnotowano wzrost o 30 280, w listopadzie o 32 385, natomiast w grudniu nastąpiło niewielkie wyhamowanie i przybyło 25 024 aktywnych nazw domeny .pl.
Coraz więcej prywatnych osób rejestruje nazwy w domenie .pl. Świadczy to o rosnącej świadomości wagi posiadania własnej nazwy domeny wśród użytkowników polskiego Internetu. „Tendencja ta oddaje w pełni kierunek polityki NASK w zakresie udziału osób fizycznych w rejestracji nazw domeny .pl, a także odpowiada sytuacji obserwowanej od dawna w największych rejestrach europejskich. Proces ten jest także efektem działań edukacyjnych i promocyjnych konsekwentnie prowadzonych przez NASK i niektórych partnerów. Można sądzić, iż w najbliższej przyszłości działania te przyczynią się do dalszego zwiększenia zainteresowania domeną .pl wśród osób fizycznych, a zarazem do zwiększenia udziału tej grupy w ogólnej liczbie abonentów.” – pisze we wstępie do raportu Dyrektor NASK, Michał Chrzanowski.
Największą popularnością cieszą się oczywiście nazwy internetowe z samą końcówką .pl. Z raportu wynika, że wzrasta zainteresowanie rejestracją nazw w domenach regionalnych, jednak kosztem nazw domen funkcjonalnych oraz nazw drugiego poziomu domeny .pl.
Na koniec roku 2010 w Programie Partnerskim NASK uczestniczyło 148 podmiotów z kraju i zagranicy. Najwięcej firm, bo aż 126 pochodzi z Europy – w tym 81 z Polski.
Wśród partnerów NASK pozycję lidera utrzymał Home.pl obsługując 22,86 proc. nazw domeny .pl, ale tuż za nim plasuje się NetArt z 22,29 proc. udziałem w rynku. Procentowy wzrost obsługiwanych nazw domeny .pl odnotowały także trzy firmy z pierwszej dziesiątki: Az.pl Michau Enterprises oraz Varia.
źródło: NASK
Wiadomości firmowe 12. Międzynarodowa Konferencja „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie” 18 i 19 września w Warszawie
Jak młodzież korzysta z sieci, skala kontaktu dzieci z pornografią, problem uzależnienia od internetu, najnowsze trendy w profilaktyce - to tylko niektóre tematy poruszane podczas największej w Polsce konferencji poświęconej bezpieczeństwu dzieci i młodzieży w internecie, która rozpoczyna się 18 września w Warszawie. Uczestnicy wydarzenia będą również dyskutować o pozytywnej roli internetu w edukacji. czytaj więcejWiadomości firmowe 12. Międzynarodowa Konferencja „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie” 18 i 19 września w Warszawie
Jak młodzież korzysta z sieci, skala kontaktu dzieci z pornografią, problem uzależnienia od internetu, najnowsze trendy w profilaktyce - to tylko niektóre tematy poruszane podczas największej w Polsce konferencji poświęconej bezpieczeństwu dzieci i młodzieży w internecie, która rozpoczyna się 18 września w Warszawie. Uczestnicy wydarzenia będą również dyskutować o pozytywnej roli internetu w edukacji. czytaj więcejNews Sklep internetowy z telefonami - poradnik biznesowy
Sklep internetowy z telefonami to idealne rozwiązanie dla współczesnych konsumentów, którzy cenią sobie komfort i wygodę zakupów online. Dzięki możliwości przeglądania szerokiej oferty modeli smartfonów oraz akcesoriów telefonicznych 24/7, klienci mogą dokonywać zakupów w dowolnym momencie, nie wychodząc z domu. Bezpieczeństwo transakcji i różnorodność form płatności sprawiają, że zakupy w sieci są nie tylko proste, ale również bezproblemowe. Nie czekaj dłużej i odkryj, jakie możliwości oferuje nowoczesny sklep internetowy z telefonami! Czego dowiesz się z artykułu?- Co to jest sklep internetowy z telefonami i jak działa?
- Jakie korzyści płyną z zakupów online w porównaniu do stacjonarnych?
- Jakie telefony i akcesoria możesz znaleźć w ofercie sklepów internetowych?
- Jak przebiega proces zakupowy i jakie metody płatności są dostępne?
- Jakie zasady zwrotów i reklamacji obowiązują w sklepach internetowych? czytaj więcej










