Archiwalne

Mniej terminali z górnej półki

22.08.2008

Według Gartner Group w Europie Zachodniej odnotowano w 1. kwartale 2008 r. spadek sprzedaży wysokiej klasy terminali, w tym telefonów biznesowych.

Spadek ten wyniósł 16,4% w skali rok do roku. Był to pierwszy odnotowany spadek w kwartale od czasu rozpoczęcia przez Gartner Group monitoringu w 2001 r. Spadkowi towarzyszyło zauważalne przesunięcie popytu na telefony średniej klasy, co stanowi problem dla sprzedawców i operatorów. Dotychczas bowiem telefony najwyższej klasy były obszarem, na którym budowana była reklama np. usług dodanych. Marketing i reklama nie mają obecnie sprecyzowanej strategii reklamowania telefonów średniej klasy.

Ogólnie światowy rynek terminali mobilnych wykazał wzrost w Q1 2008 o 13,5% dzięki rozwojowi telefonii mobilnej w krajach rozwijających się. Tam też można zaobserwować wzrost sprzedaży telefonów średniej klasy, a więc tych właśnie, co do których operatorzy i dystrybutorzy nie mają skrystalizowanej strategii reklamowej.

źródło: Audytel