Zespół sprzedażowy - nowoczesna strategia dla twojej firmy
News

Zespół sprzedażowy - nowoczesna strategia dla twojej firmy

19.03.2020
​Zespół sprzedażowy to jedna z najbardziej skutecznych strategii marketingowych dla przedsiębiorstw zajmujących się dystrybucją produktów wśród klientów. Jak działa zewnętrzny współdzielony zespół sprzedażowy? Czy taki model sprzedaży sprawdzi się w twojej firmie?

1. Czym jest zewnętrzny współdzielony zespół sprzedażowy?
2. Zadania agentów handlowych w zespole sprzedażowym
3. Jakie są korzyści takiego modelu sprzedaży?
4. Czy zespół sprzedażowy to dobra strategia dla twojej firmy?

Czym jest zewnętrzny współdzielony zespół sprzedażowy?

Zewnętrzny współdzielony zespół sprzedażowy stanowi alternatywę dla przedstawicielstwa handlowego realizowanego w formie outsourcingowej. Takie zespoły składają się z profesjonalnych, znakomicie przygotowanych do realizowania swoich obowiązków agentów handlowych. Każda z osób w grupie przechodzi szkolenia produktowe i sprzedażowe, dzięki czemu może skutecznie reprezentować przedsiębiorstwo przed klientami. Agenci handlowi pracują dla wielu firm jednocześnie, co pozwala obniżyć cenę skorzystania z takiej usługi, ponieważ jedno przedsiębiorstwo nie musi pokrywać kosztów realizacji zadań oraz całej pensji pracownika.

Zadania agentów handlowych w zespole sprzedażowym

Agenci handlowi należący do zewnętrznego współdzielonego zespołu sprzedażowego zajmują się między innymi tworzeniem materiałów POS (point of sale), kontrolowaniem dostępnego asortymentu sprzedawanych artykułów oraz śledzeniem centralnych akcji promocyjnych organizowanych przez firmę. Do ich obowiązków należy także atrakcyjne zaprezentowanie produktów klientom, co pozwala nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale również systematyczne budowanie zaufania i sympatii do marki.

Jakie są korzyści takiego modelu sprzedaży?

Zewnętrzny współdzielony zespół sprzedażowy to rozwiązanie, które posiada wiele zalet. Przede wszystkim pozwala to przedsiębiorcy skupić się na produkcji, reklamie i innych aspektach pracy (zamiast zajmowania się budowaniem od podstaw profesjonalnego zespołu przedstawicieli handlowych, co jest trudne i czasochłonne). Poza tym, współdzielenie zespołu sprzedażowego z innymi markami sprawia, że możliwe jest zoptymalizowanie kosztów związanych z tym elementem działalności.

Czy zespół sprzedażowy to dobra strategia dla twojej firmy?

Jeżeli zależy ci na zyskaniu profesjonalnego i skutecznego, a jednocześnie opłacalnego pod względem kosztów przedstawicielstwa handlowego, zewnętrzny współdzielony zespół sprzedażowy to rozwiązanie, które powinieneś wypróbować. Warto pamiętać, że fachowy marketing to podstawa działania każdej firmy sprzedającej swoje produkty, dlatego z pewnością powinieneś zainwestować w ten aspekt swojej działalności.