Wszystko co musisz wiedzieć przed wdrożeniem VoIP w swojej firmie
Wiadomości firmowe

Wszystko co musisz wiedzieć przed wdrożeniem VoIP w swojej firmie

05.07.2022
Jeżeli prowadzisz firmę, to na pewno docenisz mobilność i obniżenie kosztów telekomunikacyjnych. Zastosowanie technologii VoIP ma wiele innych zalet, ale też nie jest dla każdego. W przypadku, gdy Twoja firma obsługuje dużą ilość połączeń przychodzących, ale również komunikacja wewnętrzna potrzebuje sprawnego i bezkosztowego rozwiązania telekomunikacyjnego to warto skorzystać z technologii VoIP.

Jeżeli prowadzisz firmę, to na pewno docenisz mobilność i obniżenie kosztów telekomunikacyjnych. Zastosowanie technologii VoIP ma wiele innych zalet, ale też nie jest dla każdego. W przypadku, gdy Twoja firma obsługuje dużą ilość połączeń przychodzących, ale również komunikacja wewnętrzna potrzebuje sprawnego i bezkosztowego rozwiązania telekomunikacyjnego to warto skorzystać z technologii VoIP. Rozmowy telefoniczne i inne usługi, jak np. telefonia komórkowa lub faks, będą odbierane przez telefonię internetową za pośrednictwem jednej sieci. Dzięki temu można zrezygnować z analogowych rozwiązań, co pozwoli zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale co ważne - podniesie jakość połączeń i komfort pracy.
 

VoIP - co to jest?

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) jest często określany jako telefonia internetowa lub telefonia IP. Jest to współczesna alternatywa dla tradycyjnej technologii analogowej opartej na przesyłaniu sygnału w oparciu o nadajniki naziemne ISDN. Do prawidłowego działania telefonii internetowej i do realizacji połączeń potrzebujesz jedynie dostępu do Internetu i nie koniecznie stałego łącza, bo wystarczy Ci łącze bezprzewodowe.

Każde urządzenie VoIPowe z dostępem do Internetu ma swój własny adres IP i za jego pośrednictwem można przesyłać dane tam i z powrotem między urządzeniami końcowymi. Daje to możliwość prowadzenia biznesu w efektywny oraz innowacyjny sposób bez konieczności przeciągania kilometrowego okablowania i stawiania drogiej serwerowni, bo dzięki zintegrowanym serwerom w chmurze, VoIP zachowuje dane w Wirtualnej Centrali, więc o miejsce i bezpieczeństwo nawet najbardziej wrażliwych danych nie musisz się martwić.
 

Zalety zastosowania technologii VoIP w firmie

Technologia VoIP ma wiele zastosowań i zalet. Na pewno to, na co warto zwrócić uwagę to fakt, że korzystanie z telefonii VoIP jest bardzo łatwe, a samo podłączenie systemu w firmie nie zajmie Ci wiele czasu. Jeżeli zdecydujesz się na zakup usługi w Telestrada S.A., to abonamencie otrzymasz w pełni skonfigurowane urządzenie VoIPowe, które wystarczy podłączyć do Internetu. Możesz też wykorzystać obecnie używane sprzęty i podłączyć je do bramki VoIP, którą tak samo jak pozostałe sprzęty VoIP podłącza się do sieci. 
 

Co zyskujesz dzięki wdrożeniu technologii VoIP w swojej firmie?

Wbrew pozorom wdrożenie technologii VoIP w Twojej firmie może jej przynieść wiele korzyści - od mobilności, obniżenia kosztów po usprawnienie pracy Twoich pracowników.

Wybierając VoIP jako główny system telekomunikacyjny w swojej firmie obniżasz też ryzyko wystąpienia awarii telekomunikacyjnych praktycznie do zera przez fakt, że VoIP działa w chmurze, a za poprawność działania serwerów odpowiada usługodawca.

  • Rozbudowywanie infrastruktury

Co ważne, nie musisz wymieniać lub rozbudowywać całej struktury centrali telefonicznej nawet w przypadku zmian w strukturze firmy, bo w przypadku powiększenia zespołu pracowników wystarczy dokupienie im kont SIP. Dodatkowo otrzymujesz też możliwość przypisania kilku numerów do jednego urządzenia. Telefonia analogowa może przyjmować połączenia przychodzące tylko na jeden numer i na jedno urządzenie, w telefonii VoIP nie ma takich ograniczeń. Możesz skierować połączenia do jednego aparatu IP pod kilkoma numerami.

  • Mobilność

W dowolnym momencie możesz samodzielnie wypiąć telefon i podłączyć go w nowym miejscu. To rozwiązanie sprawdza się przy pracy zdalnej, kiedy Twoi pracownicy mogą zabrać sprzęt do domu lub zalogować się do swojego konta na innym urządzeniu, np. na telefonie komórkowym i pracować zdalnie.

Do tego zyskujesz możliwość efektywnego wykorzystywania czasu pracowników i sprawne zarządzanie zespołem rozproszonych lub mobilnych pracowników oraz możliwość zaoferowania zdalnego i elastycznego czasu pracy.

  • Oszczędność

Sprawa dotyczy nie tylko połączeń krajowych, ale także międzynarodowych (pozbawionych opłat za roaming). Połączenia w ramach sieci są zupełnie za darmo, więc komunikacja wewnętrzna będzie darmowa. 

Co więcej - nie musisz kupować nowego sprzętu! Z usługi VoIP można korzystać zarówno z urządzeń dedykowanych, ale też na laptopie czy telefonie komórkowym i co ważne - nawet na aparatach analogowych, ale wtedy konieczny będzie zakup bramki VoIP do ich obsługi.

  • Jakość połączeń

Poprawisz jakość połączeń dzięki sygnałowi cyfrowemu, który bez wątpienia jest znacznie lepszy niż sygnał analogowy - bez względu na to, czy jest to połączenie krajowe czy międzynarodowe.
 

Awaria? Z VoIP nie ma się czego bać!

Systemy VoIP uznawane są na najbardziej bezpieczne i co za tym idzie - bezawaryjne systemy telekomunikacyjne. To jedna z największych zalet tej technologii dlatego warto rozważyć zmianę starego sprzętu w swojej firmie na VoIP, bo odpowiedzialność za dostępność infolinii spoczywa na dostawcy usługi. Jeżeli mimo wszystko chcesz spać spokojnie i mieć 100% pewności, że cały system działa bez zarzutu i bez nawet sekundy przerwy, wówczas warto pokusić się o zabezpieczenie jego pracy dzięki redundancji.

Telestrada S.A. gwarantuje ciągłość funkcjonowania infolinii w Twojej firmie w oparciu o bliźniaczy serwer awaryjny, który w przypadku braku odpowiedzi serwera głównego automatycznie przełącza się na serwer awaryjny i niezauważalnie przejmuje jego wszystkie funkcje. To rozwiązanie jest niezwykle wygodne i gwarantuje pełną gotowość serwera do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących. Co ważne, to serwer redundantny może znajdować się w dowolnych lokalizacjach, a sam system zapasowy może być zawarty w chmurze pod opieką techników.
 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie usługi VoIP

Oczywiście większość z nas będzie zwracać uwagę na cenę usługi i słusznie, ale najważniejszych aspektów należy szukać gdzie indziej. Nie każda firma, która oferuje usługi VoIP zapewnia kompleksową obsługę zarówno w momencie doboru rozwiązania, wdrożenia jak i późniejszej obsługi czy opieki nad poprawnością jej działania. 

Telestrada S.A. oferuje stałą opiekę specjalistów, doradztwo i kompleksową obsługę zarówno przy podłączaniu urządzeń jak i ich późniejszą obsługę. Co ważne, operator w swojej ofercie posiada duży wybór sprzętów VoIPowych, od telefonów biurkowych, komórkowych po mniej lub bardziej zaawansowane technologicznie bramki VoIP. To niezwykle wygodne, że wszystko można załatwić podczas jednego zamówienia, a dodatkowo można skorzystać z innych funkcji i rozwiązań, które oferuje firma. Np. wdrożenie Wirtualnej Centrali, ustawienie drzewa IVR, komunikatów głosowych, kolejkowanie połączeń i wiele więcej. Telestrada S.A. od wielu lat znajduje się w czołówce operatorów w branży telekomunikacyjnej i oferuje najlepszą jakość usług w atrakcyjnych cenach.

Poznaj ofertę Telestrada S.A. i umów się na bezpłatną konsultację!

Wiadomości firmowe Centrala telefoniczna online - od czego zacząć i jak ją wdrożyć w swojej firmie?

Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, na pewno zastanawiasz się jakie narzędzia wprowadzić do swojej firmy, aby jak najlepiej przygotować odpowiednie środowisko pracy dla swoich pracowników z Biura Obsługi Klienta. W tym celu warto poznać możliwości i funkcje, jakie posiada centrala telefoniczna online. czytaj więcej