Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?
News

Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

07.03.2024
Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć?

Wartość rynku odzieży na świecie w 2023 roku

Branża odzieżowa od lat znajduje się w czołówce najbardziej dochodowych sektorów rynku. W każdym kolejnym roku jej wartość wyraźnie wzrasta i osiąga przy tym kwoty liczone w bilionach. Dane z poprzednich 12 miesięcy, które zebrał portal Statista, wskazują, że firmy zajmujące się sprzedażą ubrań w 2023 roku zarobiły (po przeliczeniu) ponad 7,5 bln zł.

 

Charakterystyczną cechą rynku odzieżowego jest omnichannel. To pojęcie oznacza wykorzystanie wielu kanałów handlu. Oprócz tradycyjnego, czyli sklepów stacjonarnych, wiele marek stara się dotrzeć do klientów poprzez strony internetowe, aplikacje, e-mail itd. W ten sposób powstało też wyjątkowe dla tej branży zjawisko polegające na wyszukiwaniu ubrań w sieci, następnie przymierzania w sklepie, a na koniec kupowaniu ich taniej w internecie.

 

Dlaczego warto wiedzieć o tym fenomenie? Znajomość zwyczajów osób kupujących odzież ułatwi prowadzenie własnego biznesu. W szczególności na pierwszym etapie działalności, gdy trudno jeszcze liczyć na stałe klientki (i w mniejszym stopniu klientów) wykorzystanie potencjału sprzedaży omnichannelowej ma zasadnicze znaczenie. W kolejnych latach być może pozwoli to znaleźć środki na uruchomienie sklepu stacjonarnego.

Rynek odzieży w Polsce – trendy i prognozy

Na liczone w bilionach zyski branży modowej składają się również osoby z Polski. O tym, jak dochodowy jest ten segment rynku, informuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Według jej danych już od kilku lat sprzedaż ubrań nad Wisłą przekracza wartość 50 mld złotych. Co ważne, około 70% zamówionych produktów to odzież damska.

 

Interesujące dane przytacza także Centrum Analiz PKO Banku Polskiego. Jego eksperci potwierdzają informacje podane przez PARP, ale wskazują na jeszcze jeden trend. W najbliższych latach (do 2027 roku) sprzedaż ubrań męskich będzie dynamicznie wzrastać. Według prognoz analityków ten fragment rynku odzieżowego będzie się powiększał o ponad 5% z roku na rok.

 

Statystyki i prognozy dotyczące światowych i lokalnych rynków odzieżowych są kolejnymi przykładami niezbędnej wiedzy. Dzięki niej określenie profilu działalności staje się prostsze. Niewykluczone, że wejście na przyszłościowy rynek ubrań dla mężczyzn okaże się strzałem w dziesiątkę. Niezależnie od decyzji najpierw trzeba założyć stronę internetową i znaleźć dostawców. W tych i innych zadaniach pomoże platforma Sky-Shop.

Jak założyć własny internetowy sklep z odzieżą?

Uruchomienie sklepu internetowego warto zacząć od rozważenia oferty Sky-Shop. Ta firma zajmuje się dostarczaniem kompletnego rozwiązania dla osób chcących założyć lub przenieść swój e-sklep. Działanie w modelu SaaS (software as a service), czyli sprzedaży oprogramowania łączy z innymi przydatnymi usługami. Jedną z nich jest dropshipping.

 

Dropshipping to pojęcie oznaczające sprzedaż produktów bezpośrednio z hurtowni. Innymi słowy, w tym modelu biznesowym dochodzi do przekazania (outsourcingu) części procesu obsługi zamówienia współpracującemu podmiotowi. Kolejne kroki to:

 

  • zarejestrowanie zamówienia przez sklep oraz pobranie opłaty za produkt;

  • wysłanie do hurtowni informacji o złożeniu zamówienia przez klienta;

  • wysłanie towaru prosto z hurtowni do klienta;

  • sporządzenie faktury i wysłanie jej e-mailem do klienta (paragon wysyła hurtownia);

  • oddanie przez sklep kwoty za wykonanie usługi.

 

W branży odzieżowej bardzo duże znaczenie ma jeszcze jeden krok – przyjęcie zwrotu. Warto mieć na uwadze, że nie wszystkie hurtownie zgadzają się na przyjmowanie towarów od klientów. Właśnie dlatego tak duże znaczenie ma liczba dostawców, którzy współpracują ze Sky-Shop. Wśród setek firm dostępnych pod linkiem https://sky-shop.pl/integracje-hurtownie-dropshipping/brand/odziez/ znajdują się również takie, które obsługują tak ważne w segmencie modowym zwroty ubrań.

Pozostałe kluczowe cechy platformy do sprzedaży odzieży

Dropshipping i profesjonalna strona internetowa, którą można stworzyć dzięki szablonom Sky-Shop, to fundamenty biznesu. Na tym jednak nie warto zakończyć jego tworzenia. Założenie sklepu na tej platformie SaaS ułatwia handel w modelu omnichannel. Warta uwagi jest m.in. możliwość sprzedaży produktów poprzez inne popularne kanały takie jak serwisy aukcyjne i porównywarki cen.

 

Z czasem internetowy sklep z odzieżą ma szansę zdobyć wystarczającą popularność, aby zacząć handlować poza granicami Polski. Na taką ewentualność Sky-Shop przygotował dwie kolejne funkcje – obcojęzyczne wersje strony i możliwość płacenia w innych walutach niż złotówka.

 

Co ważne, opcje dla osób sprzedających za granicą są dostępne w wyższych planach abonamentowych. Ta zasada dotyczy także niektórych innych usług, w tym dropshippingu.

 

Handel odzieżą za pośrednictwem witryny e-sklepu i innych stron trzeba jakoś monitorować. W byciu na bieżąco z ważnymi statystykami pomaga aplikacja mobilna Sky-Shop. Dzięki niej osoby zarządzające internetowymi biznesami szybko sprawdzą takie informacje jak m.in.:

 

  • liczba złożonych zamówień;

  • suma sprzedanych towarów;

  • ilość osób, które weszły na stronę internetową;

  • podgląd zamówień wraz z ich edycją i powiadamianie klienta o zmianach;

  • lista aktualnie sprzedawanych produktów z możliwością dodawania nowych i usuwania dotychczasowych towarów;

  • spis klientów z opcjami edytowania danych oraz podglądu ich ostatnich aktywności na stronie.

 

Aplikacja mobilna Sky-Shop pozwala również na zarządzanie wieloma sklepami naraz. Co więcej, jej funkcjonalność stale się zwiększa. Dzięki temu zapewne pojawią się kolejne funkcje, np. rozbudowany moduł powiadomień. Oprogramowanie jest dostępne na oba systemy operacyjne, czyli iOS i Androida.

 

News Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

Firmy, które chcą zaistnieć w Internecie, muszą zastanowić się nad rodzajem działań z zakresu e-marketingu dla swojej marki. Szczególną uwagę warto poświęcić pozycjonowaniu i SEO. Czym jest to pozycjonowanie, o którym tak dużo mówi się w Internecie? Jak to działa i dlaczego warto prowadzić tego typu działania reklamowe? Wyjaśniamy! czytaj więcej

News Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Wraz z rozwojem internetu, zagadnienie prywatności w sieci staje się coraz bardziej gorącym tematem. Dlaczego powinniśmy dbać o prywatność i czy da się zachować ją korzystając regularnie z sieci? czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej

News Zakaz handlu w najbliżą niedzielę? Kup smartfon lub telewizor w internecie

Jak wiemy, 2018 rok jest pierwszym rokiem w którym część niedziel jest wolna od handlu, dlatego planując zakupy, musisz uwzględnić to w swoim kalendarzu. Najbliższe dwie niedziele, to niedziele w których obowiązuje zakaz handlu. czytaj więcej

News W miesiacach letnich jesteśmy bardziej aktywni w sieci i więcej korzystamy ze smartfonów i tabletów

Sezonowość kampanii marketingowych to nie tylko nowe promocje i wyprzedaże. To także zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów, m.in. w tym jak wyszukują i kupują produkty online. Z analiz RTB House wynika, że aktywność użytkowników smartfonów i tabletów rośnie w miesiącach letnich nawet o kilkadziesiąt procent. czytaj więcej