Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?
News

Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

09.05.2024
Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce.

Na czym polega rzeczywistość wirtualna? W jaki sposób da się z niej korzystać i co ciekawego może wnieść choćby do marketingu sklepów internetowych? Więcej na ten temat przeczytacie w dzisiejszym artykule.

Rzeczywistość wirtualna – czym jest VR?

Wirtualna rzeczywistość (ang. Virtual Reality, VR), jak sama nazwa w pewnym stopniu wskazuje, to obraz wygenerowany za pośrednictwem komputera. Jest on trójwymiarowy, a do doświadczania go potrzeba specjalnych gogli lub aplikacji na telefon, które pozwalają nam wejść w zupełnie inne przestrzenie. Co niezmiernie ważne VR może opierać się zarówno na elementach istniejących w naszej rzeczywistości, jak i na tworach czystej komputerowej fantazji – lub twórczo łączyć je ze sobą. Daje to zatem olbrzymie pole do popisu dla przedstawicieli różnych branż, w tym oczywiście rozrywki, ale też nowoczesnego marketingu.

Rzeczywistość wirtualna a rozszerzona – najważniejsze różnice

Zanim przejdziemy do omówienia najważniejszych obszarów wykorzystywania VR w marketingu sklepów internetowych, warto jeszcze choć na chwilę zatrzymać się przy innym temacie – różnicach między rzeczywistością wirtualną a rozszerzoną. O ile w pierwszym przypadku mamy do czynienia ze sztucznie wygenerowaną przestrzenią, dostępną wyłącznie za pośrednictwem gogli, o tyle w drugim użytkownik wciąż funkcjonuje w znanym mu miejscu i kontekście, które jednak są uzupełnione o dodatkowe detale wygenerowane komputerowo.

VR w marketingu sklepów internetowych – jak z niego korzystać dla dobra marki i klientów?

VR coraz chętniej eksploatuje się we współczesnym marketingu, by zyskać solidną przewagę nad konkurencją oraz zdobyć zaufanie klientów. Z pomocą gogli i autorskich programów, jak choćby filmy reklamowe od EpicVR, da się uzyskać szereg olbrzymich korzyści. Podstawową zaletą wdrożenia rozwiązań bazujących na wirtualnej rzeczywistości jest tworzenie treści bardziej angażujących i dających odbiorcom więcej satysfakcji. Jeśli połączy się VR z innymi nowoczesnymi technologiami, w tym choćby ze sztuczną inteligencją, zyskuje się rozwiązania szyte na miarę klientów i ich realnych potrzeb.

 

To szansa na wyróżnienie się na rynku oraz efektowniejsze zaprezentowanie swojej oferty, by dotarła do dużego grona odbiorców i przekonała ich do wybrania konkretnej marki, a nie rozwiązań konkurencji.

Jak wykorzystać wirtualną rzeczywistość w marketingu?

W jaki sposób firmy używają VR, by podnieść jakość swoich usług i zyskać grono zadowolonych, zaufanych klientów, którym dostarcza się satysfakcję zakupową oraz de facto dobrą zabawę?

 

Pomysłów jest wiele. Pojawiają się zatem choćby wirtualne przymierzalnie, gdzie można niemalże na własnej skórze przekonać się, czy dany element stroju lub akcesoria pasują. Podobnie rzecz się ma z aranżacją wnętrz – bez wychodzenia z domu da się przetestować w danym pomieszczeniu nowe meble, tapety i dodatki, a nawet stworzyć zupełnie nowe projekty, by pokazać inwestorom, jak może wyglądać ich dom, którego jeszcze nie wybudowano.

 

Inną szeroką gałęzią wykorzystania VR jest branża szkoleniowa. Można bowiem zapewnić wygodny dostęp do bazy wiedzy w nowej, bardziej angażującej odsłonie, pozwalającej na głębsze i precyzyjniejsze zaprezentowanie rozmaitych tematów.

Nowoczesny marketing i satysfakcja kupujących – jak odmienić komfort zakupów online?

Nowoczesne technologie coraz śmielej wkraczają do naszego życia. Zwiększają jego jakość, przynoszą satysfakcję, wiedzę, poprawiają bezpieczeństwo. Również VR bywa niezmiernie przydatny, choćby w obszarze współczesnego marketingu, nakierowanego na potrzeby klienta. To szansa na lepsze doświadczenie, a co za tym idzie dopasowanie rozwiązań do konkretnych oczekiwań. To zatem połączenie rzeczywistości otaczającej nas i wygenerowanej cyfrowo, które ma olbrzymi potencjał na teraz i na przyszłość.

 

News Jak słuchać muzyki - zobacz 3 sposoby

Jak wiadomo, muzyka łagodzi obyczaje, pomaga również zrelaksować się oraz umilić wolny czas. Pytanie tylko w jaki sposób jej słuchać, tak aby było to dla nas jak najbardziej wygodne i sprawiało nam jak najwięcej przyjemności. Przedstawiamy trzy proste sposoby. czytaj więcej

News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?

Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcej

News Technologia Plasmacluster w oczyszczaczach powietrza - czy to bezpieczne?

Nowe technologie to zazwyczaj skuteczne rozwiązania, które sprawdzają się w wielu branżach. W dzisiejszym artykule skupimy się na problemie z zanieczyszczeniami unoszącymi się w powietrzu. czytaj więcej

News Mikro pluskwy GSM. Jak to działa?

Mini pluskwa GSM jest niewielkim urządzeniem podsłuchowym, działającym za pomocą karty SIM. To wyjątkowo dyskretny i prosty sposób na skontrolowanie tego, co dzieje się w naszym biurze lub domu. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na zakup pluskwy GSM. czytaj więcej

LG LG V30 inspiruje artystów - nowy smartfon LG jako dzieło sztuki kinetycznej

Firma LG Electronics nawiązała współpracę z Michaelem Murphym, światowej sławy twórcą sztuki kinetycznej. Jej owocem są rzeźby, które przedstawiają bogate funkcje multimedialne najnowszego smartfona LG. czytaj więcej