Shopware 6 – co warto wiedzieć?
Shopware jest platformą open source, co oznacza, że pozwala bezpłatnie pobrać i modyfikować kod źródłowy. Zapewnia szereg narzędzi, które pomagają w budowie nowoczesnego i funkcjonalnego sklepu internetowego. Oprócz tego oferuje ponad 3500 wtyczek, dzięki czemu dopasujesz go do potrzeb swoich klientów i klientów.
Platforma zapewnia też trzy płatne wersje:
- Rise – ceny zaczynają się od 600 € miesięcznie, skierowana jest do sprzedawców, działających w segmencie B2C i D2C,
- Evolve i Beyond – ceny ustalane są indywidualnie, sprawdzą się w różnych modelach biznesowych.
Aby zarządzać sklepem na Shopware, nie potrzebujesz zaawansowanej wiedzy technicznej. Dodatkowo możesz liczyć na wsparcie zaangażowanej społeczności. Pamiętaj tylko, że większość użytkowników pochodzi z krajów niemieckojęzycznych.
Kluczowe zalety Shopware
Jedną z głównych zalet platformy jest intuicyjny i przejrzysty interfejs użytkownika, który pozwala na samodzielną personalizację sklepu. Shopware udostępnia funkcję “drag and drop”, czyli przeciągnij i opuść. W ten pozwala szybko zmieniać wygląd sklepu, co wpłynie na wzrost konwersji.
Platforma e-commerce została wyposażona w funkcję Shopping Experiences, która zapewnia swobodę w zarządzaniu treścią. W ten sposób wykonasz landing page, dodasz kategorię produktów lub podstronę, wybierając odpowiedni layout. Jeden układ możesz wykorzystać do dowolnej liczby kategorii, dzięki czemu nie musisz projektować go od początku.
Sklep na Shopware szybko się ładuje, co zmniejsza współczynnik odrzuceń. Platforma cechuje się też skalowalnością i elastycznością, tym samym wspiera rozwój biznesu. Dodatkowo pozwala ona zarządzać wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego. To świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy planują sprzedaż zagraniczną.
Jak szybko wdrożyć sklep na Shopware?
Platforma bazuje na technologii API, co przyspiesza integrację sklepu z takimi narzędziami, jak:
- ERP,
- PIM,
- PWA,
- CMS.
Jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów, zadbaj o wersję mobilną sklepu. W tym celu zintegruj go z PWA, opartym na Vue Storefront. Wspomniane rozwiązanie łączy w sobie zalety aplikacji natywnej i tradycyjnej strony internetowej. Można z niego korzystać nawet w trybie offline, co doceni wielu użytkowników.
Shopware – nowoczesny design i funkcjonalność
Shopware oferuje ponad 1500 szablonów (darmowych i bezpłatnych), dzięki czemu można go dopasować do specyfiki danej branży. Należy podkreślić, że w większości są one responsywne, co oznacza, że prezentują się doskonale na każdym urządzeniu.
Platforma usprawnia zarządzanie zasobami cyfrowymi. W jednym miejscu przechowujemy zdjęcia, filmy i inne pliki, dodatkowo możemy przyporządkować je do odpowiednich kategorii. W ten sposób znacznie ułatwimy sobie ich wyszukiwanie.
Shopware – wsparcie SEO
Niemiecka platforma e-commerce ułatwia użytkownikom optymalizację sklepu pod kątem SEO, w ten sposób znajdzie się on wyżej w wynikach wyszukiwania. Shopware automatycznie generuje mapę witryny, która zawiera aktywne adresu URL do wszystkich podstron. Uwzględnia też datę ich modyfikacji. Sitemap wspiera indeksację witryny, tym samym zwiększa jej widoczność.
Ponadto platforma pozwala ustawiać automatyczne przekierowania 301, co przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy oferta produktowa szybko się zmienia. Dzięki temu roboty wyszukiwarki zostaną przekierowane na nową podstronę, przy czym nie osłabia to siły linków.
Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? Dodaj metadane do strony głównej i poszczególnych podstron. Zadbaj też o link building i przyjazne adresy URL. Oprócz tego powinieneś tworzyć teksty alternatywne do grafik. Pamiętaj, żeby były one krótkie i precyzyjne.
Shopware – kampanie marketingowe
Platforma umożliwia sprawne zarządzanie działaniami marketingowymi. Shopware pozwala ustawić rabaty dla wybranych klientów, grup odbiorców, kanałów sprzedaży lub po spełnieniu określonych warunków. Oprócz tego ułatwia generowanie kodów rabatowych jedno- i wielokrotnego użytku. System zapewnia też zaawansowane funkcje konfiguracji promocji. Możesz je ustawiać za pomocą jednego narzędzia – Rale buildera. W ten sposób szybko podglądniesz wszystkie reguły, które do tej pory stworzyłeś.
Wspomniane narzędzie pozwala ustawić następujące promocje:
- kwotowe i procentowe,
- ograniczone czasowo,
- zniżka na produkty konkretnego dostawcy,
- zniżka na całą kategorię, nieograniczona czasowo,
- kilka kategorii objętych tę samą promocją.
Podsumowanie
Platforma sprawdzi się zarówno w przypadku dużych sklepów online, jak i mniejszych marek. Na Shopware działa m.in. Bijou Brigitte, drogeria Douglas, Coffeedesk, Haribo, M&M'S, czy Borussia Dortmund. System podąża za trendami w e-commerce, dzięki czemu pozwala spełnić oczekiwania wymagających klientów i zdobyć przewagę konkurencyjną. Jeśli chcesz założyć sklep internetowy na platformie Shopware, skorzystaj z usług doświadczonej agencji. Dzięki temu zyskujesz pewność, że dostosowuje go do Twoich potrzeb.
News Drukarki etykiet Zebra - dlaczego warto je wybrać?
Drukarki etykiet służą do drukowania etykiet przy wykorzystaniu metody termicznej lub termotransferowej. Najczęściej wykorzystywane są do druku etykiet samoprzylepnych.Wybór odpowiedniej drukarki etykiet ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania marki. Dlatego doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z drukarek etykiet Zebra, które charakteryzują się wysoką jakością i trwałością na długie lata. czytaj więcej
News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?
Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcejNews Jak wybrać najlepszego operatora?
Co najmniej raz na dwa lata nadchodzi moment, w którym chcemy zweryfikować, czy nasz dotychczasowy operator sieci komórkowej rzeczywiście jest najlepszym wyborem.Spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli masz dosyć obecnego dostawcy, na pewno nie chciałbyś przechodzić kolejnego rozczarowana.
Jakie są więc sposoby na to, żeby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę i mieć pewność, że tym razem będzie to udany związek? czytaj więcej