Archiwalne

Komisja przyjęła analizę rynku

 12007-05-15

Komisja Europejska zaaprobowała zmodyfikowaną przez UKE analizę rynku detalicznego dostępu do stacjonarnej sieci telefonicznej TP.

14 maja 2007 r. Komisja Europejska podjęła decyzję aprobującą poprawioną propozycję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, dotyczącą rynku dostępu do stacjonarnych usług telefonicznych w sieci Telekomunikacji Polskiej S.A. (rynek 1). Dnia 13 marca 2007 r. Komisja oznajmiła polskiemu regulatorowi, iż usługi dostępu szerokopasmowego nie powinny być włączone do definicji tego rynku.

Komisja zasugerowała także regulatorowi, aby ten niezwłocznie wymusił regulację na poziomie hurtowym w celu poprawienia konkurencji na polskim rynku usług szerokopasmowych. Zmodyfikowana definicja wyłącza teraz wszystkie detaliczne usługi szerokopasmowe.

"Z satysfakcją przyjmuję decyzję polskiego regulatora o nałożeniu środków zaradczych na poziomie hurtowym. Będzie to znaczący wkład w rozwój konkurencji na polskim rynku szerokopasmowym i przyspieszy rozwój podstawowej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego" - powiedziała Viviane Reding, Komisarz Unii Europejskiej ds. telekomunikacji. "Ponownie potwierdzam otwartość Komisji do tego, aby pomóc UKE w ustaleniu najwłaściwszego sposobu uregulowania tego ważnego sektora dla dobra konsumentów ".

Notyfkacja UKE wiąże się z decyzją Komisji z dnia 10 stycznia 2007 r. wzywającą Prezesa UKE do wycofania wcześniej notyfikowanego projektu decyzji w sprawie rynków przyłączenia do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej. Podstawą decyzji było to, iż dowody przedstawione przez Prezesa UKE nie uzasadniały włączenia do rynku produktowego detalicznego dostępu szerokopasmowego.

W skorygowanej analizie, UKE nadal częściowo włączał detaliczny dostęp szerokopasmowy do rynku. W wyniku tego, Komisja, w swoim liście z 13 marca 2007 r., otwierającym II fazę postępowania, poddała pod poważną wątpliwość kwestię tego, czy UKE zdefiniował rynek właściwy odpowiednio do uwarunkowań krajowych, w zgodzie z zasadami prawa konkurencji. W szczególności UKE nie przedstawił dostatecznych dowodów na włączenie jakichkolwiek usług detalicznego dostępu szerokopasmowego w ramach rynku wąskopasmowego dostępu do telefonii stacjonarnej.

Komisja potwierdza zaniepokojenie UKE możliwymi antykonkurencyjnymi zachowaniami na detalicznym rynku usług szerokopasmowych i wezwała UKE do niezwłocznego wymuszenia obowiązków na hurtowym rynku szerokopasmowego dostępu, co także ma wpływ na ceny detaliczne.

Podczas II fazy postępowania, zgodnie z regułami prawa europejskiego dotyczącego telekomów, Europejska Grupa Regulatorów (ERG), która składa się z szefów krajowych organów regulacyjnych ds. telekomów, wsparła analizę Komisji swoją opinią. "Z satysfakcją przyjmuję, że w tej ważnej sprawie Komisja mogła polegać na kompetentnej radzie, udzielonej Komisji przez krajowych regulatorów zrzeszonych w Europejskiej Grupie Regulatorów", powiedziała Viviane Reding, Komisarz Unii Europejskiej ds. telekomunikacji.

źródło: UKE

News Najlepsze produkty dla telekomunikacji - co wybrać?

W dzisiejszych czasach telekomunikacja jest niezbędna do prowadzenia właściwie każdej działalności gospodarczej. To bowiem właśnie dzięki niej możliwe jest odbywanie jakiejkolwiek komunikacji na odległość. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien postawić na najlepsze rozwiązania dla telekomunikacji. Sprawdźmy się więc, jakie produkty telco warto wybrać oraz dowiedzmy się, dlaczego warto to zrobić. czytaj więcej

News Technologia Plasmacluster w oczyszczaczach powietrza - czy to bezpieczne?

Nowe technologie to zazwyczaj skuteczne rozwiązania, które sprawdzają się w wielu branżach. W dzisiejszym artykule skupimy się na problemie z zanieczyszczeniami unoszącymi się w powietrzu. czytaj więcej

News Pozycjonowanie stron – klucz do sukcesu w sieci

W dobie Internetu korzystanie z narzędzi, jakie zapewnia cyfrowy świat, jest niezwykle istotne w kontekście budowania swojej pozycji w sieci. Bez względu na to, czy masz bloga, stronę www czy sklep internetowy, jeśli chcesz być widoczny w sieci, pozycjonowanie stron jest najlepszym rozwiązaniem.

1. Pozycjonowanie stron - na czym to polega?
2. Analiza rynku i odpowiednie słowa kluczowe
3. Audyt SEO czytaj więcej

News Wdrożenie Magento – uruchom sklep internetowy na miarę swoich potrzeb

Magento jest platformą e-commerce istniejącą na rynku od wielu lat. Ze względu na swoją funkcjonalność każdego roku coraz więcej użytkowników decyduje się na wykorzystanie jej do stworzenia prostych lub rozbudowanych sklepów internetowych. O popularności tej platformy decyduje wiele istotnych zalet, które wpływają na jakość funkcjonowania serwisu. W tekście przedstawiamy najważniejsze cechy, które zachęcają do wykorzystania Magento wielu deweloperów. czytaj więcej