Archiwalne

Bramka VoIP

15.06.2016

Telefonia VoIP stale się rozwija i umożliwia korzystanie z nowoczesnych rozwiązań. Jakie jednak były jej początki? Na jej popularyzację w biurach i domach wpłynęła dostępność tanich bramek VoIP – urządzeń, które pozwalają na podłączenie do sieci internetowej zwykłych analogowych telefonów stacjonarnych.

Co to oznacza w praktyce? Każdy, kto posiada analogowy telefon stacjonarny i za jego pośrednictwem chce korzystać z telefonii VoIP, musi zaopatrzyć się właśnie w taką bramkę. Do portu FXS podłączany jest aparat telefoniczny, z kolei port WAN umożliwia podłączenie do Internetu. Niektóre modele bramek posiadają też dodatkowy port Ethernet, pozwalający na podłączenie do sieci komputera. Jak działa bramka? Sygnał wybierania numeru telefonicznego jest zamieniany na sygnał VoIP; oznacza to, że mimo iż nawiązujemy połączenie za pomocą sieci, to korzystamy wyłącznie ze zwykłego, stacjonarnego aparatu telefonicznego.

Na rynku znajduje się obecnie wiele bramek VoIP. Bardzo często opisywane urządzenia mają dodatkowe funkcje, takie jak:

  • obsługę faksów (tzn. pozwalają na podłączenie fizycznego urządzenia);
  • możliwość zdefiniowania kilku kont VoIP od różnych operatorów;

Decydując się na instalację telefonii VoIP klienci mają do wyboru różne systemy np. Call-eX marki Datera. Każda usługa VoIP daje możliwość wykonywania połączeń zarówno za pośrednictwem stacjonarnych aparatów telefonicznych, jak i poprzez komputery czy inne urządzenia. Call-eX marki Datera to zresztą system stworzony nie tylko do komunikacji wewnętrznej w firmie czy do wykonywania tanich połączeń krajowych i zagranicznych (w tym wypadku świetnie sprawdza się usługa SIP Trunk), ale również do tworzenia kampanii telemarketingowych i infolinii.

Warto wiedzieć, że klient, który zdecyduje się na telefonię VoIP w ramach Call-eX Cloud marki Datera (czyli centrali telefonicznej w chmurze), będzie miał możliwość skorzystania z funkcji auto-provisioning, tj. automatycznej konfiguracji bramek VoIP znajdujących się w danej firmie. Dzięki temu klient nie musi martwić się koniecznością samodzielnego ich konfigurowania. Więcej o centrali Call-eX Cloud można dowiedzieć się na https://www.datera.pl/call-ex-cloud/.