Archiwalne

Bosch Homergy - HyperCrew przygotowała kampanię aplikacji wspierającej Polaków w oszczędzaniu energii

16.10.2014

HyperCrew, przygotowała kampanię reklamową wspierającą program CSR i aplikację mobilną Bosch Homergy. Agencja otrzymała ten budżet w wyniku wygranego konkursu. Kampania potrwa do końca lutego 2015 r. Jej głównym celem jest zachęcenie Polaków do instalacji na swoich urządzeniach mobilnych darmowej aplikacji Bosch Homergy, oszczędzania z jej pomocą energii oraz rywalizacji na tym polu z innymi użytkownikami.

Agencja jest odpowiedzialna za przygotowanie Key Visuali, oraz linii kreatywnych reklam, które będą wykorzystywane w kampanii (przykładowe bannery w załączniku maila).

- To już drugi projekt, jaki przygotowujemy w ostatnich tygodniach dla Boscha, obydwa po wygranych konkursach zorganizowanych przez tę markę. W tym przypadku o zwycięstwie naszej agencji zadecydowały pomysły kreatywne, najlepiej wpisujące się w strategiczne założenia marki Bosch - mówi Magdalena Brejnak-Kowalska, Business Development Director w agencji HyperCrew.

Startująca właśnie kampania, obejmująca kanały internet oraz mobile, potrwa do końca lutego 2015 roku. Grupą docelową kampanii są tzw. HUPie (Hipster Urban Professionals), w wieku 25-55 lat, liderzy opinii, mieszkający blisko centrów dużych miast, „ekologicznie świadomi”, stali użytkownicy urządzeń mobilnych oraz social mediów, single oraz osoby z niedużymi rodzinami. Emitowane w kampanii reklamy będą nawiązywać formą do działającego licznika prądu, a wśród używanych haseł znajdują się m.in.: „WATT’S up? Nawet jeśli nie ma Cię w domu, prąd płynie. Policzymy się?”, „WATT’S up? Twoi sąsiedzi zużywają mniej energii od Ciebie. Założysz się?” czy „WATT’S up? Ty sobie surfujesz, a prąd płynie. Elektrownia liczy lepiej niż Ty?” czy „Oł maj WATT. Twoje gniazdka emitują więcej CO2 niż autobus. Nie jest Ci wstyd”.

Bosch Homergy - bezpłatna aplikacja na smartfony i tablety z systemami Android i iOS - jest od wczoraj dostępna w Google Play i App Store. Aplikację stworzyła firma appMotion.

- Oszczędzanie energii elektrycznej w domu może być naprawdę proste i mało wymagające, jeśli dysponuje się odpowiednim narzędziem, a dzięki aplikacji Homergy można śledzić zużycie energii w domu, uczyć się je zmniejszać i rywalizować na tym polu z innymi. Zabawa ma nie tylko aspekt ekologiczny, ale także prospołeczny. Zaoszczędzone w ten sposób kilowatogodziny zostaną przeliczone na złotówki, a Bosch jako twórca aplikacji przeznaczy pieniądze na cele charytatywne – mówi Jakub Jedliński, Starszy Menedżer ds. Zarządzania Produktem, lider zespołu w projekcie crowdtiming w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

Po pobraniu Homergy wystarczy zrobić zdjęcie licznika oraz wprowadzić podstawowe dane na temat metrażu mieszkania i posiadanych sprzętów. Ponowne skanowanie po trzech dniach pozwoli ustalić średnie zużycie energii w gospodarstwie domowym, a zarazem stan wyjściowy do oszczędzania. Następnie można już sukcesywnie zmniejszać ilość zużywanych kilowatogodzin - aplikacja nie tylko podpowie, jak to robić, ale też zmotywuje do większych oszczędności.

Dodatkowo po zalogowaniu się do Homergy, na platformie można tworzyć grupy i oszczędzać wspólnie, w gronie innych userów. Aplikacja umożliwi śledzenie własnych postępów w zakresie redukcji zużycia energii, jak również rywalizację między grupami, co oznacza, że będzie mobilizowała do osiągania coraz lepszych wyników.

– Z pomocą Homergy chcemy przekonać konsumentów do idei demokracji energetycznej. Ludzie zwykle uważają, że ich codzienne drobne oszczędności niewiele zmienią, bo kilka kilowatów nic nie znaczy. Dzięki aplikacji przekonają się, że kilkaset tysięcy takich małych oszczędności w sumie może dać ogromny efekt. Warto oszczędzać energię z Homergy - by obniżyć rachunki, ale także po to, by wesprzeć innych – dodaje Jakub Jedliński.

Agencja HyperCrew prowadzi również obecnie dla marki Bosch inną kampanię wizerunkowo-edukacyjną wspierającą kategorię suszarek do ubrań. BSH (Bosch/Siemens) jest obecnie największym reklamodawcą w polskiej branży AGD. Według opublikowanego we wrześniu raportu analityków domu mediowego Equinox, na podstawie danych firmy Kantar firma BSH Bosch und Siemens była największym reklamodawcą w I półroczu 2014 r. z wydatkami mediowymi na poziomie ponad 30 mln zł. Firma ta była numerem jeden wśród marketerów zarówno jeśli chodzi o tzw. duży sprzęt AGD (potroiła w tej kategorii swoje nakłady mediowe do 15,9 mln zł, wobec 5 mln zł rok wcześniej), jak i „małe AGD” (podwajając budżet rok do roku, do ok. 15 mln zł w I półroczu br.).

HyperCrew to agencja strategiczno-kreatywna specjalizująca się w obszarze nowych mediów. Od ponad 8 lat realizuje projekty digital dla czołowych marek polskich i światowych. W gronie jej klientów znaleźli się m.in. Coty, Da Grasso, Grupa Żywiec, Lee, Pizza Hut, Wrangler, XL Energy Drink.

HyperCrew wraz z agencją Great Open House tworzą grupę komunikacyjną wyspecjalizowaną w obsłudze projektów łączących obszary online i offline. Great Open House to agencja marketingu zintegrowanego 360°, specjalizująca się w marketingu bezpośrednim i pełnej obsłudze BTL.

źródło: HyperCrew