Case Study

Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

15.01.2018
Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP.

W nowopowstałym budynku przychodni lekarskiej, jednym z elementów infrastruktury, była infrastruktura komunikacji telefonicznej. Komunikacja którą należało stworzyć, dotyczyła komunikacji z pacjentami, ale też komunikacja dla administracji w organizacji. Ponieważ infrastruktura kablowa obejmowała jedynie kable typu skrętka i nie obejmowała okablowania dla tradycyjnych telefonów, więc naturalnym kierunkiem było zrealizowanie rozwiązania telekomunikacyjnego z zakresu telefonii IP.

 

Operator świadczący usługę dla przychodni, dostarczył łącze, które było podstawą budowy łącza podkładowego dla łącza SIP Trunk z kanałami do rozmów telefonicznych oraz odpowiednim zakresem numeracji telefonicznej. Łącze SIP Trunk zostało zabezpieczone poprzez zamknięcie go w infrastrukturze wewnętrznej sieci telefonicznej operatora, dzięki czemu nie jest możliwe przejęcie tej infrastruktury przez osoby trzecie, ponieważ nie ma styku z siecią Internet. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania, infrastruktura telekomunikacyjna klienta, ma bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

Telefon IP z przystawkami i podglądem linii wewnętrznych

Zastosowana w przychodni centrala telefoniczna to centrala IP PBX, do której zostały podłącze telefony IP. Nie zastosowano tutaj wirtualnego rozwiązania, które często jest stosowane u klientów, ponieważ klient do którego dostarczyliśmy to rozwiązanie, chciał aby połączenia wewnętrzne, pomiędzy telefonami na biurkach były realizowane w jego infrastrukturze. To dodatkowo podniosło stopień bezpieczeństwa systemu.

 

Zastosowana w centrali telefonicznej opcja autokonfiguracji telefonów, zapewniła łatwe utrzymanie infrastruktury telefonicznej, ponieważ wszystkie ustawienia telefonów i ich konfiguracja, jest przechowywana w centrali telefonicznej, co pozwala na swobodne przenoszenie telefonów pomiędzy pomieszczeniami przychodni lekarskiej i jej infrastrukturą w sieci komputerowej. Jednocześnie wydajne switche, zapewniają bezproblemową komunikację pakietów głosowych wewnątrz organizacji, jak i w komunikacji z pacjentami.

 

Jesteś zainteresowany/a takim rozwiązaniem? Wyślij do nas informację poprzez poniższy formularz kontaktowy, napisz jakiego oczekujesz rozwiązania. Przedstawimy możliwości w tym zakresie.

* - Pola wymagane