Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska
UPC

Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

08.08.2017
Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*.

W II kwartale 2017 r. UPC rozwijała zasięg swojej sieci, podłączając 40 000 nowych mieszkań do infrastruktury światłowodowej. Dzięki temu większa liczba klientów ma dostęp do superszybkiej sieci szerokopasmowej UPC, a spółka zwiększa swój wkład w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce.

Istotne wydarzenia II kwartału 2017 r:

  • Wprowadzenie w kwietniu przełomowej usługi Replay TV.
  • Wdrożenie programu podnoszenia szybkości internetu dla obecnych klientów do minimum 60 Mb/s, co do końca roku zwiększy średnią szybkość internetu używanego przez klientów UPC Polska do 100 Mb/s.
  • 1/3 wszystkich klientów telewizji cyfrowej UPC wybrała już Horizon - platformę telewizji nowej generacji
  • Z urządzenia ConnectBox zapewniającego doskonałej jakości Wi-Fi w cały domu korzysta już 1/4 wszystkich klientów usług internetowych.
  • Zwiększenie wartości oferty dla klientów wpłynęło na wzrost RGU o 56 800 w porównaniu z końcem II kwartału ubiegłego roku

Frans-Willem de Kloet, Prezes Zarządu UPC Polska:

„W drugim kwartale 2017 r. UPC Polska ponownie potwierdziło swoje zaangażowanie w rozwój innowacji oraz polskiej gospodarki. Rozszerzyliśmy zasięg naszej sieci światłowodowej o 40 tys. gospodarstw domowych oraz zwiększaliśmy wartość naszej oferty. Warto tu podkreślić realizację programu podniesienia prędkości internetu dla naszych klientów, która zapewnia lepszy dostęp do świata cyfrowej rozrywki, a także wprowadzenie na rynek przełomowej usługi Replay TV, dzięki której więcej klientów wybrało platformę telewizyjną nowej generacji – Horizon”.

Na koniec II kwartału 2017 r. 1 429 200 klientów UPC Polska korzystało z 2 957 500 usług (RGU), w tym:

 

Klienci internetu

Klienci telewizji cyfrowej

Klienci telefonii

1 117 500

1 013 900

627 900

Replay TV dla wszystkich klientów platformy Horizon i większa wartość dzięki szybszemu internetowi

W drugim kwartale UPC zwiększała wartość oferty dla klientów, wprowadzając przełomową usługę Replay TV, która pozwala na oglądanie programów telewizyjnych nawet do siedmiu dni wstecz. Nowa funkcja wpłynęła na wzrost zainteresowania platformą Horizon, co w połączeniu ze zwiększeniem wartości dla klientów przyczyniło się do wzrostu liczby usług telewizji cyfrowej w drugim kwartale o 3400 do poziomu 1 013 900 usług. Oznacza to wzrost rok do roku o 34 100. Dzięki doskonałej jakości internetu w całym domu, którą zapewnia niezawodny ConnectBox, o 6000 wzrosła liczba sprzedanych usług internetu, osiągając łącznie 1 117 500 usług, czyli o 39 400 więcej niż na koniec II kwartału 2016 r.

Więcej mieszkań w zasięgu superszybkiej siec i UPC i szybszy internet

Na koniec II kwartału 2017 r. zasięg nowoczesnej sieci UPC Polska wyniósł ponad 3,2 mln gospodarstw domowych, zapewniając dostęp do usług cyfrowych UPC kolejnym 40 000 nowych mieszkań i klientów biznesowych. W ciągu roku zasięg infrastruktury następnej generacji UPC poszerzył się o 164 800 gospodarstw domowych. W czerwcu UPC Polska rozpoczęła projekt ponad dwukrotnego podniesienia szybkości internetu dla ponad jednej trzeciej klientów, co zwiększy do końca roku średnią oferowaną prędkość do ponad 100 Mb/s. Podnosząc szybkość i jakość dostarczanego internetu, UPC nieustannie wspiera rozwój polskiej gospodarki cyfrowej.

Wystartował program Digital Imagination

UPC w partnerstwie z Liberty Global rozpoczęło w czerwcu program Digital Imagination, którego celem jest wsparcie rozwoju cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań, z którymi musi zmierzyć się polskie społeczeństwo. Program skierowany jest do wszystkich, którzy zainteresowani są pomaganiem w kształtowaniu społeczeństwa przyszłości, w tym m.in. do polskich startupów oraz przedsiębiorstw oraz młodzieży. Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie: https://upc-digitalimagination.pl/

 

* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług

Cyfrowy Polsat Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2017

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne wszystkich segmentów i rosnące wyniki finansowe za II kwartał br. Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy znalazły się: nabycie wyłącznych praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 dla wszystkich kanałów dystrybucji treści oraz wypłata dywidendy w wysokości 205 mln zł. W wyniku konsekwentnej realizacji strategii w II kwartale wzrosły przychody Grupy – do 2,470 mld zł, wynik EBITDA – do 964 mln zł, a także wolne przepływy pieniężne – do poziomu 1,770 mld zł w okresie 12-miesięcznym. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej

LG Dobre wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2017 - przychody firmy rosną

Firma LG Electronics ogłosiła najnowsze wyniki finansowe - przychody w drugim kwartale wyniosły 14,55 bln KRW (USD 12,89 mld), co oznacza blisko 4% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Najlepsze efekty w ostatnich miesiącach uzyskała kategoria AGD, która w porównaniu z Q2 2016 poprawiła wyniki sprzedaży aż o 12%. Trzy z czterech działów biznesowych LG odnotowały wyższe niż w poprzednim roku przychody. Kwartalny zysk operacyjny LG wzrósł o 13,6% iwg najnowszych danych wynosi 664,1 mld KRW (USD 588,2 mln) mimo wyzwań w kategorii Mobile. czytaj więcej