Sony AF8 telewizor rozswietla las
Sony AF8 telewizor rozswietla las
Sony

Nowy telewizor OLED Sony BRAVIA rozświetla intensywnym blaskiem tajemniczy, mroczny las

09.04.2018
Sony ukazuje piękno natury w nowej, tryskającej kolorami reklamie przygotowanej na rozpoczęcie sprzedaży serii OLED BRAVIA AF8.
- Ciemny, urokliwy las stopniowo rozjaśnia się i zmienia w nocną scenę, w której co jakiś czas pojawia się intensywnie świecące „okno na świat dnia”
- Fascynujący kontrast między zimnymi kolorami wieczornego nieba a intensywnym blaskiem dnia stanowi symboliczną zapowiedź nowych wrażeń przy oglądaniu obrazu na telewizorach OLED Sony BRAVIA AF8
- Autorem ścieżki dźwiękowej do reklamy jest Tom Walker, wokalista nagrywający dla Sony Music, który przygotował nową wersję własnego singla „Leave a Light On”
- Reklama powstała z okazji premiery najnowszych telewizorów OLED Sony BRAVIA AF8, które będą dostępne w sklepach od 23 kwietnia

Od 23 kwietnia rozpoczną się dostawy telewizorów OLED 4K HDR Sony BRAVIA z nowej serii AF8 do wybranych sieci handlowych. Telewizory te zapewniają nadzwyczajne wrażenia przy oglądaniu. Wyświetlany przez nie obraz składa się z ponad ośmiu milionów samorzutnie świecących pikseli, ma niezwykle wysoką jakość i zawiera cztery razy więcej szczegółów niż obraz Full HD. Uzupełnieniem intensywnych doznań wizualnych jest dźwięk, który dzięki technologii Acoustic Surface dobiega wprost z ekranu. Nowa jakość oglądania to również zasługa procesora 4K HDR Processor X1™. Zapewnia on wyjątkową kolorystykę, kontrast i wyrazistość obrazu, nadając mu bardzo naturalny wygląd. Obsługa zaawansowanych komend głosowych i platforma Android TV™ zapewniają błyskawiczny dostęp do filmów, programów telewizyjnych i tysięcy aplikacji. Telewizory OLED 4K HDR BRAVIA AF8 mogą również służyć do gier, a miłośnikom kina i seriali pozwalają czerpać z zasobów takich serwisów, jak Google Play, Netflix, Amazon Prime Video czy YouTube.

Aby zaznaczyć pojawienie się debiutującej serii w sklepach, 7 maja 2018 r. firma Sony rozpocznie nową, globalną kampanię reklamową. Jej celem jest ukazanie wrażeń przy oglądaniu obrazu na telewizorach OLED 4K HDR z nowej serii AF8 poprzez wprowadzenie jasności dnia do sceny przedstawiającej las nocą.

Spot w reżyserii Bena Tricklebanka powstał w agencji DDB Berlin. Materiał filmowy 4K HDR, na którym ciemny las zmienia się w olśniewający krajobraz, nakręcono w Nowej Zelandii przy użyciu różnych kamer, w tym Sony F55 CineAlta.

Szerokie ujęcie otwierające przedstawia cichy i spokojny las tuż po zachodzie słońca. Kiedy kamera zaczyna się przemieszczać, w kadrze pojawia się telewizor OLED BRAVIA. Jego ekran włącza się, rozświetlając otoczenie i ukazując kolory, kontrasty oraz detale leśnego krajobrazu. Jest to „okno na świat dnia”.

Migające tu i tam promienie światła z wieczornego nieba napełniają las barwną poświatą. Przebłyski widać w pobliżu zwalonego pnia, jelenia majestatycznie kroczącego obok wodospadu, różowych płatków unoszonych przez wiatr i żaby w naturalnym środowisku. W finale na ekranie pojawia się zapierające dech ujęcie kwitnącego egzotycznego drzewa — jakarandy.

Do ukazania skali nocnego nieba i piękna nowozelandzkiego krajobrazu wykorzystano helikopter oraz różne techniki filmowe. Ruch w świecie natury utrwalano kamerami kompaktowymi.

Firma Sony stworzyła już wiele reklam chwytających odbiorców za serce — mówi Alessandra D’Avino, dyrektor ds. strategii kreatywnych w Sony Europe. — Nasza najnowsza kreacja podtrzymuje tę tradycję. W urokliwy sposób ukazuje piękno świata przyrody przeniesionego na ekrany naszych najnowszych telewizorów OLED BRAVIA z serii AF8.

Chcieliśmy pokazać niesamowity potencjał wizualny technologii HDR w najnowszych telewizorach Sony BRAVIA — wyjaśnia Bianca Dordea, dyrektor zarządzająca w DDB Berlin. — Wspaniale jest widzieć, jak wiele może zmienić kontrast między światłem a ciemnością i kolor wprowadzony do nocnej scenerii.

Naturalny, cudowny krajobraz w okolicach Queenstown w Nowej Zelandii był idealnym planem zdjęciowym. Poszczególne lokalizacje dobierano tak, by uzyskać założony efekt, chroniąc zarazem otoczenie. Widok lasu ożywającego pod wpływem światła był naprawdę magiczny.

Uzupełnieniem tej pięknej reklamy jest utwór „Leave a Light On” Toma Walkera, wschodzącej gwiazdy Sony Music. Mocne crescendo rozwijające się od tajemniczego początku stanowi doskonały akompaniament do zmian w czarownym lesie. Singiel ten wejdzie w skład powstającego albumu Toma, którego premierę zaplanowano na końcówkę tegorocznego lata. Wyboru wykonawcy i utworu dokonano po konsultacji z działem Brands | Live | Licensing w Sony Music Germany.

Jednym z moich pierwszych zadań na uniwersytecie było napisanie utworu do reklamy Sony BRAVIA ze skaczącymi piłeczkami — mówi Tom Walker. — Niesamowite, że historia zatoczyła koło i mój utwór będzie teraz wykorzystany w najnowszej reklamie! Spot wygląda fantastycznie. Mam nadzieję, że muzyka będzie podobać się widzom tak samo jak obraz.

Podczas 10-tygodniowej kampanii na terenie Europy spot będzie emitowany w telewizji, serwisach VOD i mediach cyfrowych, również w formie banerów. Przewidziano też specjalne kampanie na YouTube i Facebooku oraz w punktach sprzedaży. Na potrzeby emisji telewizyjnej przygotowano wersję 60‑, 30- i 20-sekundową. Uzupełnieniem filmów będą materiały drukowane.

Dostawy telewizorów OLED BRAVIA z serii AF8 rozpoczną się 23 kwietnia 2018 r. Informacji dotyczących cen i zamawiania prosimy szukać na lokalnej stronie internetowej Sony: www.sony.pl lub na stronach dystrybutorów.