WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku
Cyfrowy Polsat

WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

09.11.2017
Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej.

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

Najważniejsze dane operacyjne i finansowe za III kwartał 2017 r.

  • Regularny wzrost nasycenia bazy usługami zintegrowanymi:
  • już 25% klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty multiplay,
  • blisko 1,45 mln klientów usług zintegrowanych – wzrost o 210 tys., czyli 17% rok do roku,
  • do 4,31 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
  • Stabilna baza 5,8 mln klientów kontraktowych:
  • każdy z nich posiada średnio 2,34 usługi z portfolio Grupy,
  • średni przychód od tego klienta (ARPU) wyniósł 88,4 zł, a jego dynamika przejściowo pozostawała pod niekorzystnym wpływem regulacji „Roam Like at Home”,
  • niski wskaźnik churn, będący efektem strategii multiplay, na poziomie 8,8%.
  • Duży przyrost liczby usług kontraktowych – o 512 tys. rok do roku – do ponad 13,5 mln:
  • W segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła rok do roku o 248 tys., do poziomu 6,9 mln. Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid.
  • Dzięki dobrej sprzedaży usług Multiroom i płatnych OTT (m.in. subskrypcje pakietów serwisu IPLA) liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 203 tys. do 4,9 mln.
  • Baza usług Internetu mobilnego zwiększyła się rok do roku o 61 tys. do poziomu 1,8 mln. W pierwszych trzech kwartałach br. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 525 PB danych, czyli o 49% więcej niż w analogicznym okresie 2016 r.
  • Baza usług prepaid, odzwierciedlająca rzeczywistą liczbę aktywnych użytkowników, pozostawała na stabilnym poziomie 2,9 mln, a ARPU tego segmentu dynamicznie wzrosło, o 8% rok do roku, do 20,2 zł, m.in. w wyniku oczyszczenia bazy o użytkowników jednorazowych oraz wygaśnięcia promocji rejestracyjnych.
  • W III kwartale zarówno Grupa Telewizji Polsat, jak i kanał główny były liderami oglądalności w grupie komercyjnej z łącznym wynikiem na poziomie 24,4%, na co złożyło się 12% kanału głównego oraz 12,5% kanałów tematycznych. W pierwszych 9 miesiącach roku wyniki oglądalności stacji Telewizji Polsat pozostawały zgodne z długoterminową strategią – 24,5% dla całej Grupy, z czego 12,4% kanału Polsat i 12% kanałów tematycznych.
  • Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat na stabilnym rynku wzrosły rok do roku o 4% do poziomu 231 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 28,6%. W okresie 9 miesięcy przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 2% rok do roku do 772 mln, a udział w rynku reklamy TV – do 27,2%.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła 3 mln.
  • Bardzo dobre i stabilne wyniki finansowe Grupy:
  • przychody: 2,391 mld zł,
  • EBITDA: 851 mln zł,
  • marża EBITDA: 36%,
  • zysk netto: 235 mln zł,
  • wolne przepływy pieniężne: 1,567 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
  • wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,83x.

 

– Trzeci kwartał oceniamy jako bardzo dobry dla całej naszej Grupy, głównie dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym oraz wysokiej oglądalności kanałów Grupy Polsat. Pozytywne efekty naszych działań widać w rosnących wynikach operacyjnych obu segmentów oraz stabilnych wynikach finansowych całej Grupy – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

 

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

– Po raz kolejny istotnie, bo o ponad pół miliona, wzrosła liczba świadczonych przez nas usług kontraktowych, które są fundamentem naszej działalności i strategii multiplay. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami miało to pozytywny wpływ na średni przychód od klienta kontraktowego – choć w tym kwartale przejściowo pozostawał on także pod niekorzystnym wpływem regulacji „Roam Like at Home” – i utrzymanie niskiego wskaźnika rezygnacji z naszych usług – podsumowuje Tobias Solorz.– Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się nasza oferta usług łączonych – w samym trzecim kwartale przybyło niemal 70 tys. klientów naszych usług zintegrowanych, przez co aktualnie już co czwarty klient kontraktowy korzysta z pakietów multiplay.

 

 

III kwartał

 

2017

2016

Zmiana %/p.p.

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone) (1)

16.410.325

16.545.653

-0,8%

USŁUGI KONTRAKTOWE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

13.530.164

13.017.749

3,9%

Płatna telewizja, w tym:

4.882.505

4.679.114

4,3%

Multiroom

1.072.513

982.068

9,2%

Telefonia komórkowa

6.864.787

6.616.579

3,8%

Internet

1.782.872

1.722.056

3,5%

Liczba klientów kontraktowych, w tym:

5.791.841

5.860.884

-1,2%

Pakietów multiplay

1.443.581

1.233.768

17%

 

 

 

 

ARPU na klienta [PLN]

88,4

88,6

-0,2%

Churn na klienta

8,8%

8,5%

0,3 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,34

2,22

5,4%

USŁUGI PRZEDPŁACONE (1)

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: (1)

2.880.161

3.527.904

-18,4%

Płatna telewizja

63.627

44.913

41,7%

Telefonia komórkowa

2.623.950

3.223.224

-18,6%

Internet

192.584

259.767

-25,9%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

20,2

18,7

8,0%

 

Nota (1): Obniżenie liczby RGU usług przedpłaconych i w konsekwencji obniżenie całkowitej liczby RGU jest pochodną tzw. ustawy antyterrorystycznej obligującej operatorów telekomunikacyjnych do zaprzestania świadczenia usług dla kart SIM prepaid, które nie zostały zarejestrowane przez ich użytkowników. Czynnik ten dotyczy wszystkich operatorów telefonii mobilnej działających na polskim rynku.

– Pomimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, całkowite przychody tego segmentu stale rosną, m.in. dzięki wyższym przychodom ze sprzedaży sprzętu i rosnącym przychodom hurtowym. Natomiast wzrost ruchu w roamingu międzynarodowym przekłada się na wyższe koszty zakupu ruchu od operatorów zagranicznych. Jednocześnie segment wypracował wysoką na tle rynku marżę EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za III kwartał 2017 r.

mln PLN

III kwartał 2017

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 140

+1%

Koszty operacyjne*

1 387

+8%

EBITDA

760

-8%

Marża EBITDA

35,5%

-3,6 p.p.

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

– To kolejny bardzo udany kwartał dla naszego segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej, zarówno pod względem oglądalności, jak i przychodów reklamowych. Z wynikami 24,4% i 12% byliśmy liderem oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała Grupa, jak i kanał główny Polsat. Ponownie byliśmy bardzo skuteczni w sprzedaży czasu reklamowego – nasze przychody rosły z 4-procentową dynamiką na płaskim rynku reklamy TV i sponsoringu – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

 

III kwartał

 

2017

2016

Zmiana p.p./%

Udział w oglądalności[1], w tym:

24,43%

24,50%

-0,07 p.p.

POLSAT (kanał główny)

11,96%

12,91%

-0,95 p.p.

Kanały tematyczne

12,47%

11,59%

+0,88 p.p.

Przychody z reklamy i sponsoringu[2]

(mln PLN)

231

222

+4%

Udział w rynku reklamy[3]

28,6%

27,3%

+1,3 p.p.

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku[4]

(mln PLN)

809

815

-0,7%

 

[1] NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba, uwzględniając oglądalność Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni w ramach tzw. Time Shift Viewing)

[2] Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji Starcom (dawniej SMG Starlink)

[3] Szacunki własne na podstawie danych Starcom

[4] Starcom, dane wstępne, reklama spotowa i sponsoring

 

W trzecim kwartale w ofercie kanału Polsat dużym zainteresowaniem w grupie komercyjnej cieszyły się zarówno stałe pozycje – np. serial „Pierwsza miłość”, poniedziałkowe pasmo filmowe „Mega Hit” czy emitowany od poniedziałku do soboty serial „Świat według Kiepskich” – jak i programy z jesiennej ramówki – np. nowy serial obyczajowy „W rytmie serca”, nowe show „Supermodelka Plus Size”, show „Twoja twarz brzmi znajomo” i „The Brain. Genialny umysł”, program „Nasz nowy dom”, a także emitowany w niedzielne wieczory cykl programów rozrywkowych „Kabaret na żywo”. Wysoki poziom oglądalności utrzymały „Wydarzenia” z godziny 18.50. Warto też wspomnieć o emitowanym w godzinach porannych od poniedziałku do piątku bloku programów informacyjnych „Nowy Dzień z Polsat News”.

– Analizując wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w trzecim kwartale, należy pamiętać o wysokim zeszłorocznym punkcie odniesienia – w czerwcu i lipcu 2016 r. nasze kanały transmitowały rozgrywki UEFA EURO 2016, które korzystnie wpłynęły na oglądalność, poziom przychodów reklamowych oraz poziom przychodów całkowitych i wynik EBITDA całego segmentu. W tym roku nie mieliśmy w okresie letnim na naszych antenach wydarzenia sportowego o takiej skali oddziaływania – mówi Katarzyna Ostap-Tomann. – Bardziej miarodajne jest zatem porównywanie tegorocznych wyników z danymi za analogiczny kwartał 2015 roku. Zaobserwujemy wówczas zakładany stabilny rozwój tego segmentu oraz wierność kluczowym zasadom – zrównoważonej polityki programowej oraz dyscypliny w obszarze kosztów.

 

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za III kwartał 2017 r.

 

mln PLN

3Q’15

3Q’16

3Q’17

zmiana r/r

3Q’17 vs 3Q’15

Przychody ze sprzedaży

283

321

306

-5%

8%

Koszty operacyjne(1)

198

195

215

10%

9%

EBITDA

86

128

91

-29%

6%

Marża EBITDA

30,4%

39,9%

29,9%

-10,0 p.p.

-0,5 p.p.

*Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za III kwartał 2017 r.

mln PLN

III kwartał 2017

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 391

+0,1%

Koszty operacyjne*

1 547

+8,1%

EBITDA

851

-11,1%

Marża EBITDA

36%

-4 p.p.

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

– To kolejny bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych całej Grupy, które są odzwierciedleniem konsekwentnie realizowanej strategii, bardzo dobrych wyników operacyjnych obydwu segmentów oraz efektywnego zarządzania bazą kosztową. Uwagę po raz kolejny zwracają stabilne, wysokie wolne przepływy pieniężne, osiągnięte przy jednoczesnym wyraźnym zwiększeniu inwestycji strategicznych Grupy. Nie mam wątpliwości, że miało to wpływ na podwyższenie perspektywy naszego ratingu korporacyjnego przez agencję Moody’s, która doceniła konsekwentną realizację strategii operacyjnej przy zachowaniu zdrowych wyników finansowych pozwalających na szybkie oddłużanie naszej Grupy – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.

 

Cyfrowy Polsat W Cyfrowym Polsacie abonament za darmo do końca roku

W Cyfrowym Polsacie pojawiła się nowa promocja – klienci, którzy wybiorą teraz pakiet Rodzinny HD, nie tylko będą go oglądać do końca tego roku za darmo, ale dodatkowo otrzymają w prezencie przez całą umowę dwa filmowe kanały premium: Cinemax HD i Cinemax 2 HD. Do składającego się z ponad 80 kanałów pakietu dołączyło również pięć nowych stacji w jakości HD: Polsat Sport HD, Polsat Sport Extra HD, Polsat Film HD, Super Polsat HD i TV6 HD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2 w Cyfrowym Polsacie i IPLI

W Cyfrowym Polsacie oraz w telewizji internetowej IPLA ruszyła sprzedaż produktu Tenis Premium, prestiżowego pakietu typu „season pass”, dzięki któremu widzowie będą mogli obejrzeć na żywo, w jakości HD i bez reklam cały cykl rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Dwa kanały premium, uruchamiane na czas turniejów, przez 24 godziny na dobę poświęcone będą wyłącznie rozgrywkom tenisowym. Za dostęp do wszystkich czterech turniejów abonenci Cyfrowego Polsatu i użytkownicy IPLI zapłacą jednorazowo 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Polsat i Eurosport prezentują pierwszy w Polsce produkt premium skierowany do fanów tenisa

Jako rezultat współpracy Grupy Polsat i Eurosportu, już niebawem zadebiutuje produkt TENIS PREMIUM. Zapewni on dostęp 24 godz. na dobę, bez reklam i w jakości HD do całego sezonu rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Produkt ten, na który składają się dwa kanały Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, stworzony został specjalnie z myślą o polskich kibicach tenisa i będzie uruchamiany wyłącznie na czas czterech prestiżowych turniejów, w ramach pakietu „season pass”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Gala KSW 39: Colosseum w Cyfrowym Polsacie i IPLI

Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy IPLI mogą już zamawiać dostęp do odbywającej się 27 maja br. gali KSW 39: Colosseum. Aż jedenaście pojedynków, w tym aż pięć walk o pas, w których udział wezmą największe gwiazdy KSW, w tym Mariusz Pudzianowski, Mamed Khalidov, Borys Mańkowski, Marcin Różalski, Popek Monster, Karol Bedorf czy Michał Kita. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2017 roku

Wzrost liczby usług kontraktowych, przychodów oraz wyniku EBITDA Grupy. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Hollywoodzka śmietanka w majowych propozycjach VOD Cyfrowego Polsatu

Mark Wahlberg, Emily Blunt, Jason Statham, Robert De Niro i wielu, wielu innych… W filmowych hitach dostępnych w VOD Domowej Wypożyczalni Filmowej Cyfrowego Polsatu wystąpiła plejada najlepszych i najbardziej cenionych aktorów. Wśród przygotowanych na maj propozycji znajdują się m.in.: oparte na faktach „Przełęcz ocalonych” i „Żywioł. Deepwater Horizon”, ekranizacja największego bestsellera ostatnich lat „Dziewczyna z pociągu”, kontynuacja przygód Czterech Jeźdźców „Iluzja 2” oraz rubaszna komedia „Co Ty wiesz o swoim dziadku?”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat przedłuża święta

Cyfrowy Polsat utrzymuje świąteczne promocje aż do końca stycznia! Wszyscy, którzy w pierwszym miesiącu 2017 roku zdecydują się na pełną ofertę telewizyjną operatora, otrzymają ją na wyjątkowych zasadach – na start aż przez 6 miesięcy bez opłat! Przedłużenie promocji komunikuje kampania reklamowa w telewizji, radiu i Internecie. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat W Cyfrowym Polsacie abonament za darmo do końca roku

W Cyfrowym Polsacie pojawiła się nowa promocja – klienci, którzy wybiorą teraz pakiet Rodzinny HD, nie tylko będą go oglądać do końca tego roku za darmo, ale dodatkowo otrzymają w prezencie przez całą umowę dwa filmowe kanały premium: Cinemax HD i Cinemax 2 HD. Do składającego się z ponad 80 kanałów pakietu dołączyło również pięć nowych stacji w jakości HD: Polsat Sport HD, Polsat Sport Extra HD, Polsat Film HD, Super Polsat HD i TV6 HD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2 w Cyfrowym Polsacie i IPLI

W Cyfrowym Polsacie oraz w telewizji internetowej IPLA ruszyła sprzedaż produktu Tenis Premium, prestiżowego pakietu typu „season pass”, dzięki któremu widzowie będą mogli obejrzeć na żywo, w jakości HD i bez reklam cały cykl rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Dwa kanały premium, uruchamiane na czas turniejów, przez 24 godziny na dobę poświęcone będą wyłącznie rozgrywkom tenisowym. Za dostęp do wszystkich czterech turniejów abonenci Cyfrowego Polsatu i użytkownicy IPLI zapłacą jednorazowo 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Polsat i Eurosport prezentują pierwszy w Polsce produkt premium skierowany do fanów tenisa

Jako rezultat współpracy Grupy Polsat i Eurosportu, już niebawem zadebiutuje produkt TENIS PREMIUM. Zapewni on dostęp 24 godz. na dobę, bez reklam i w jakości HD do całego sezonu rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Produkt ten, na który składają się dwa kanały Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, stworzony został specjalnie z myślą o polskich kibicach tenisa i będzie uruchamiany wyłącznie na czas czterech prestiżowych turniejów, w ramach pakietu „season pass”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Gala KSW 39: Colosseum w Cyfrowym Polsacie i IPLI

Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy IPLI mogą już zamawiać dostęp do odbywającej się 27 maja br. gali KSW 39: Colosseum. Aż jedenaście pojedynków, w tym aż pięć walk o pas, w których udział wezmą największe gwiazdy KSW, w tym Mariusz Pudzianowski, Mamed Khalidov, Borys Mańkowski, Marcin Różalski, Popek Monster, Karol Bedorf czy Michał Kita. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2017 roku

Wzrost liczby usług kontraktowych, przychodów oraz wyniku EBITDA Grupy. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Hollywoodzka śmietanka w majowych propozycjach VOD Cyfrowego Polsatu

Mark Wahlberg, Emily Blunt, Jason Statham, Robert De Niro i wielu, wielu innych… W filmowych hitach dostępnych w VOD Domowej Wypożyczalni Filmowej Cyfrowego Polsatu wystąpiła plejada najlepszych i najbardziej cenionych aktorów. Wśród przygotowanych na maj propozycji znajdują się m.in.: oparte na faktach „Przełęcz ocalonych” i „Żywioł. Deepwater Horizon”, ekranizacja największego bestsellera ostatnich lat „Dziewczyna z pociągu”, kontynuacja przygód Czterech Jeźdźców „Iluzja 2” oraz rubaszna komedia „Co Ty wiesz o swoim dziadku?”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat przedłuża święta

Cyfrowy Polsat utrzymuje świąteczne promocje aż do końca stycznia! Wszyscy, którzy w pierwszym miesiącu 2017 roku zdecydują się na pełną ofertę telewizyjną operatora, otrzymają ją na wyjątkowych zasadach – na start aż przez 6 miesięcy bez opłat! Przedłużenie promocji komunikuje kampania reklamowa w telewizji, radiu i Internecie. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile po czwartym kwartale i całym roku 2017

W czwartym kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 124 tysiące, a w ciągu całego 2017 roku zwiększyła się o 309 tysięcy. Istotny wpływ na ten wynik miał pozytywny bilans przenoszalności numerów, nowe kontrakty biznesowe oraz wprowadzenie oferty Internetu Domowego. W 2017 roku T‑Mobile intensywnie rozwijał sieć sprzedaży oraz zwiększał zatrudnienie w obszarach związanych z obsługą klienta oraz sprzedażą. Dzięki stałym dużym inwestycjom w infrastrukturę T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce, co zostało potwierdzone przyznaniem certyfikatu „Best in test” trzeci rok z rzędu oraz zwycięstwem w rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku. czytaj więcej

T-Mobile Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku

W trzecim kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 56 tysięcy. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku liczba abonentów Spółki zwiększyła się o 256 tysięcy. W trzecim kwartale br. T‑Mobile uzyskał najlepszy w swojej historii bilans przenoszalności numerów komórkowych wyprzedzając wszystkich głównych konkurentów. Rośnie sieć sprzedaży i zespół obsługujący klientów T‑Mobile Polska. A dzięki realizowanym inwestycjom w infrastrukturę liczba stacji bazowych obsługujących LTE wzrosła do blisko 10 tysięcy, a prędkość maksymalna przesyłanych danych do 395 Mb/s. czytaj więcej

Netia Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska uzyskał najlepszy bilans przenośności numerów komórkowych w Q3 2017

4 października br. Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raporty ze statystykami przenoszalności numerów stacjonarnych i komórkowych w trzecim kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska z pozytywnym wynikiem ponad 10 tysięcy numerów uzyskał najlepszy bilans przenośności numerów komórkowych spośród czołowej czwórki operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. W przypadku przenoszalności numerów stacjonarnych T‑Mobile Polska zakończył kwartał z najlepszym bilansem na rynku. czytaj więcej