Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2017 roku
Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2017 roku

11.05.2017
Wzrost liczby usług kontraktowych, przychodów oraz wyniku EBITDA Grupy.

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe za I kwartał 2017 roku. W wyniku konsekwentnej realizacji długoterminowej strategii rozwoju odnotowała wzrost wyników operacyjnych oraz przewyższające oczekiwania analityków wyniki finansowe – przychody Grupy osiągnęły blisko 2,4 mld zł, wynik EBITDA wyniósł 929 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 39%. W ramach działań mających na celu regularne oddłużanie Grupy, spółka podjęła decyzję o przedterminowym wykupie wszystkich obligacji Litenite za kwotę 945 mln zł. Jednocześnie Zarząd, przewidując utrzymanie wysokiego poziomu generowanych wolnych przepływów pieniężnych również w 2017 roku, przedstawił rekomendację wypłaty dywidendy za zeszły rok w wysokości 32 gr na akcję.

Najważniejsze dane operacyjne i finansowe za I kwartał 2017 r.

  • Stabilny wzrost nasycenia bazy klientów kontraktowych usługami zintegrowanymi:
  • Już 23% klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty multiplay,
  • Ponad 1,3 mln klientów usług zintegrowanych,
  • Niski wskaźnik churn na poziomie 8,5% w I kwartale br.
  • Stabilna baza klientów kontraktowych – ponad 5,8 mln, którzy posiadają średnio 2,28 usługi z portfolio Grupy. Średni przychód od klienta kontraktowego wzrósł o 2,4% rok do roku do 89,1 zł.
  • Silny przyrost liczby usług kontraktowych o 593 tys. w ujęciu rok do roku do 13,3 mln. Stanowią one ponad 82% wszystkich świadczonych usług:
  • W segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła rok do roku o 249 tys. Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid.
  • Dzięki dobrej sprzedaży usług Multiroom i płatnych OTT (m.in. subskrypcje pakietów serwisu IPLA), liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 226 tys. do blisko 4,8 mln.
  • Baza usług Internetu mobilnego zwiększyła się rok do roku o 119 tys. do poziomu blisko 1,8 mln.
  • Statystyki segmentu prepaid pozostawały pod wpływem przepisów ustawy antyterrorystycznej, obligujących klientów do rejestracji przedpłaconych kart SIM:
  • Promując przejrzystość standardów raportowania, Grupa Cyfrowy Polsat zdecydowała się całkowicie wykluczyć niezarejestrowane karty SIM ze swoich raportowanych statystyk z początkiem lutego 2017 roku, by w pełni odzwierciedlić efekty obowiązkowej rejestracji kart prepaid w wynikach za I kwartał 2017 r. Na koniec tego kwartału Grupa posiadała 2,83 mln zarejestrowanych przedpłaconych kart SIM, liczonych według dotychczas stosowanej 90-dniowej definicji użyciowej, podczas gdy całkowita liczba RGU prepaid, obejmująca usługi płatnej telewizji, wyniosła 2,88 mln.
  • Jednocześnie ARPU segmentu prepaid wzrosło w I kwartale aż o 5,7% r/r i wynosiło 18,7 zł, co w znacznym stopniu jest pochodną podjętej decyzji o wyłączeniu z raportowanej bazy kart niezarejestrowanych.
  • Kanały Grupy Polsat cieszyły się dużym zainteresowaniem w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,3% udziału w oglądalności, na co złożyło się 12,7% kanału głównego oraz 11,5% kanałów tematycznych.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły rok do roku szybciej niż cały rynek reklamy TV – w tempie 1,9% vs 0,3% wzrostu rynku i w I kwartale 2017 r. wyniosły 234 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 25,7%.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła 3,5 mln.
  • Bardzo dobre wyniki finansowe Grupy:
  • przychody: 2,389 mld zł,
  • EBITDA: 929 mln zł,
  • marża EBITDA: 38,9%,
  • wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji: 1,987 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
  • wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA obniżył się wyraźnie do poziomu 2,88x.

– W 2017 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, konsekwentnie i skutecznie kontynuujemy realizację obranej przez nas strategii rozwoju, czego wynikiem jest stabilny wzrost nasycenia bazy klientów kontraktowych usługami zintegrowanymi, wzrost średniego przychodu od klienta oraz bardzo niski wskaźnik rezygnacji – churn, świadczący o rosnącej satysfakcji klientów z dostarczanych przez nas usług – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. Także wyniki oglądalności kanałów Grupy Telewizji Polsat są zgodne z naszą długoterminową strategią, a jej przychody ponownie rosną szybciej niż cały rynek reklamy TV. Bardzo dobre wyniki operacyjne obydwu segmentów przyniosły efekt w postaci dynamicznego wzrostu przychodów i bardzo wysokiej marży EBITDA Grupy.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

Zgodnie z naszymi założeniami systematycznie rośnie liczba usług kontraktowych i ich udział w łącznej liczbie świadczonych przez nas usług – stanowią one już ponad 82% – podsumowuje Tobias Solorz. – Cały czas rozwijamy naszą ofertę usług zintegrowanych. Obecnie oferujemy 9 różnych usług i produktów, które można łączyć w ramach programu smartDOM, zyskując wymierne oszczędności, a skuteczna dosprzedaż kolejnych usług skutkuje wysoką na konkurencyjnym rynku dynamiką wzrostu ARPU oraz wzrostem zadowolenia naszych klientów.

 

I kwartał

 

2017

2016

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

16.216.128

16.531.833

-1,9%

USŁUGI KONTRAKTOWE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

13.337.038

12.744.166

4,7%

Płatna telewizja, w tym:

4.785.947

4.560.267

4,9%

Multiroom

1.031.294

957.952

7,7%

Telefonia komórkowa

6.785.002

6.536.366

3,8%

Internet

1.766.089

1.647.533

7,2%

Liczba klientów kontraktowych

5.847.401

5.893.225

-0,8%

 

 

 

 

ARPU na klienta [PLN]

89,1

87,0

2,4%

Churn na klienta

8,5%

9,8%

-1,3 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,28

2,16

5,6%

USŁUGI PRZEDPŁACONE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

2.879.090

3.787.667

-24,0%

Płatna telewizja

48.224

35.754

34,9%

Telefonia komórkowa

2.646.477

3.495.733

-24,3%

Internet

184.389

256.180

-28,0%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

18,7

17,7

5,7%

 

Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii dążymy do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, między innymi w ramach programu smartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego. Ma to odzwierciedlenie w stabilnych przychodach całego segmentu, wzroście wyniku EBITDA i wysokiej, niemal 39% marży EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za I kwartał 2017 r.

mln PLN

I kwartał 2017

zmiana r/r

pro forma1)

Przychody ze sprzedaży

2 130

5%

Koszty operacyjne*

1 310

3%

EBITDA

821

7%

Marża EBITDA

38,6 %

0,9 p.p.

 

1) Pro-forma (konsolidacja wyników Grupy Aero2 – dawniej Grupy Midas – w pełnym I kwartale 2016 r.), Cyfrowy Polsat, Metelem, Aero2 (wcześniej Midas), skonsolidowane sprawozdania finansowe oraz analizy własne

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej konsekwentnie realizujemy długoterminowe cele. Grupa Telewizji Polsat ponownie była liderem oglądalności w grupie komercyjnej z wynikiem 24,3%, na co złożyło się 12,7% udziału stacji Polsat oraz 11,5% udziału naszych kanałów tematycznych. Kolejny kwartał z rzędu nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu miały wyższą niż cały rynek reklamy TV dynamikę wzrostu – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

I kwartał

 

 

2017

2016

Zmiana p.p./%

Udział w oglądalności1, w tym:

24,3%

24,4%

-0,1 p.p.

POLSAT (kanał główny)

12,7%

12,7%

0,0 p.p.

Kanały tematyczne

11,5%

11,7%

-0,2 p.p.

Przychody z reklamy i sponsoringu2 (mln PLN)

234

229

1,9%

Udział w rynku reklamy3

25,7%

25,3%

0,4 p.p.

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną4

(mln PLN)

910

908

0,3%

         
 

1 NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba

2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji Starcom

3 Szacunki własne na podstawie danych Starcom (dawniej SMG Starlink);

4 Starcom, dane wstępne, reklama spotowa i sponsoring

 

Sprawdzona i ceniona oferta programowa oraz bardzo dobre wyniki oglądalności kanałów Grupy Telewizji Polsat w I kwartale przyniosły efekt w postaci wzrostu przychodów segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej. Prowadzenie zrównoważonej polityki programowej i inwestycyjnej, a także dyscyplina w obszarze kosztów poskutkowały wzrostem wyniku i marży EBITDA – mówi Katarzyna Ostap-Tomann.

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za I kwartał 2017 r.

mln PLN

I kwartał 2017

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

305

2%

Koszty operacyjne*

202

2%

EBITDA

108

7%

Marża EBITDA

35,4%

1,5 p.p.

 

            *Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za I kwartał 2017 r.

mln PLN

I kwartał 2017

zmiana r/r

pro forma1)

Przychody ze sprzedaży

2 389

4,6%

Koszty operacyjne*

1 466

2,8%

EBITDA

929

7,4%

Marża EBITDA

38,9%

1 p.p.

 

1) Pro-forma (konsolidacja wyników Grupy Aero2 – dawniej Grupy Midas – w pełnym kwartale 2016 r.), Cyfrowy Polsat, Metelem, Aero2 (wcześniej Midas), skonsolidowane sprawozdania finansowe oraz analizy własne

                          * Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

Efektywna realizacja strategii multiplay i bardzo dobre wyniki operacyjne obydwu segmentów miały odzwierciedlenie w bardzo dobrych wynikach finansowych całej Grupy – rosnących o ponad 4% przychodach, 7% wzroście wyniku EBITDA oraz bardzo silnej 39% marży EBITDA. Stabilne i bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne pozwalają nam kontynuować proces sukcesywnego oddłużania Grupy. Oprócz regularnych spłat rat kredytu podjęliśmy decyzję o przedterminowym wykupie wszystkich obligacji Litenite za łączną kwotę 945 mln zł, uwzględniającą premię za wcześniejszy wykup. Stabilna i bardzo dobra kondycja finansowa Grupy pozwoliła nam, jako Zarządowi, podjąć również decyzję o rekomendacji wypłaty dywidendy za 2016 rok w wysokości 32 gr na akcję podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.

News Dzień dziecka w Cyfrowym Polsacie

Dzień dziecka jak co roku jest uwielbianym dniem przez każde dziecko. Cyfrowy Polsat może nam jeszcze bardziej uprzyjemnić ten wyjątkowy dzień. Zainteresowani będą mogli skorzystać z „otwartego okna” na którym będą udostępniane 5 kanałów dziecięcych CBeebies, Disney Junior, Nickelodeon, NickToons oraz Nick Jr., które będzie można oglądać aż do 17 czerwca. czytaj więcej

News KSW 49 na twoim telewizorze! Zobacz jak to zrobić!

Gala KSW 49 już na twoim telewizorze? Tak to możliwe! Abonenci Cyfrowego Polsatu i użytkownicy Ipli będą mogli zobaczyć, na żywo niesamowity pojedynek Michała Materla i Scotta Askhama i jeszcze wiele więcej! czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Nowe dekodery EVOBOX HD i EVOBOX LITE w ofercie Cyfrowego Polsatu

Oferta Cyfrowego Polsatu wzbogaciła się o nowe dekodery do odbioru cyfrowej telewizji satelitarnej. EVOBOX LITE i EVOBOX HD to kolejne wysokiej klasy urządzenia HD z rodziny dekoderów EVOBOX, które łączą nowoczesny design z prostą, intuicyjną obsługą oraz łatwym dostępem do serwisów multimedialnych − Cyfrowy Polsat GO i HBO GO – zawierających tysiące materiałów VOD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Już jutro start Ligi Mistrzów UEFA w Grupie Polsat

Na początek FC Barcelona-PSV Eindhoven i Inter Mediolan-Tottenham Hotspur w Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ruszają transmisje Ligi Mistrzów UEFA w Grupie Polsat - nowe studio zbudowane na potrzeby LM i LE

Liga Mistrzów i Liga Europy UEFA, które od wtorku 21 sierpnia będzie można oglądać tylko w nowych kanałach i serwisach sportowych premium Grupy Polsat, będą pokazywane z nowego, wyjątkowego studia. To jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie tego typu obiektów telewizyjnych w Europie i zdecydowanie najnowocześniejsze studio w Polsce. Trzy pierwsze mecze już dzisiaj. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Internet LTE od Cyfrowego Polsatu z Ligą Mistrzów UEFA nawet przez 6 miesięcy za darmo

Dzisiaj Cyfrowy Polsat wprowadził nowe odsłony ofert Internetu LTE. Teraz klienci mają możliwość zakupu pakietu IPLA Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na żywo w każdym wariancie oferty w atrakcyjnej cenie – z abonamentem nawet przez pół roku za darmo. W Mistrzowskiej Ofercie pakiet z piłkarskimi rozgrywkami jest dostępny w cenie abonamentu. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Startuje kampania reklamowa Ligi Mistrzów UEFA w Cyfrowym Polsacie

Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa promująca wprowadzone przez Cyfrowy Polsat 2 lipca br. nowe oferty telewizyjne z pakietem Polsat Sport Premium: www.cyfrowypolsat.pl/UEFA. Dzięki niemu będzie można oglądać wszystkie mecze Ligi Mistrzów UEFA na żywo, bez reklam, także w jakości Super HD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Liga Mistrzów UEFA w ofercie Cyfrowego Polsatu - najlepsze klubowe rozgrywki w cenie abonamentu

Już od dzisiaj dostępne są nowe, mistrzowskie oferty telewizyjne Cyfrowego Polsatu z nowym pakietem sportowym Polsat Sport Premium w cenie (http://sklep.cyfrowypolsat.pl/uefa). Dzięki tej wyjątkowej propozycji fani najlepszych klubowych rozgrywek piłkarskich będą mogli oglądać po raz pierwszy w Polsce wszystkie mecze Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA. Wszystko to na nowych kanałach sportowych − Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 w jakości Super HD – oraz w czterech serwisach telewizyjnych premium w systemie PPV. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ponad 600 Mb/s w sieci LTE Plus Advanced

Grupa Cyfrowy Polsat wdrożyła kolejne rozwiązania w technologii LTE Advanced. W Białymstoku połączone zostały cztery pasma, agregując w sumie aż 55 MHz, co jest obecnie najszerszym kanałem transmisji danych w technologii LTE Advanced w Polsce! Wraz z modulacją 256 QAM oraz zaimplementowaniem MIMO 4x4 na częstotliwości 2600 MHz pozwoliło to na osiągnięcie w testach prędkości ponad 600 Mb/s przy pobieraniu danych w komercyjnej sieci LTE Plus Advanced. Testy wykonano z użyciem najnowszych smartfonów Huawei (Mate 10 Pro, P20 i P20 Pro) i Samsung S9 oraz z wykorzystaniem atutów nowej platformy Nokia AirScale. czytaj więcej

News Dzień dziecka w Cyfrowym Polsacie

Dzień dziecka jak co roku jest uwielbianym dniem przez każde dziecko. Cyfrowy Polsat może nam jeszcze bardziej uprzyjemnić ten wyjątkowy dzień. Zainteresowani będą mogli skorzystać z „otwartego okna” na którym będą udostępniane 5 kanałów dziecięcych CBeebies, Disney Junior, Nickelodeon, NickToons oraz Nick Jr., które będzie można oglądać aż do 17 czerwca. czytaj więcej

News KSW 49 na twoim telewizorze! Zobacz jak to zrobić!

Gala KSW 49 już na twoim telewizorze? Tak to możliwe! Abonenci Cyfrowego Polsatu i użytkownicy Ipli będą mogli zobaczyć, na żywo niesamowity pojedynek Michała Materla i Scotta Askhama i jeszcze wiele więcej! czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Nowe dekodery EVOBOX HD i EVOBOX LITE w ofercie Cyfrowego Polsatu

Oferta Cyfrowego Polsatu wzbogaciła się o nowe dekodery do odbioru cyfrowej telewizji satelitarnej. EVOBOX LITE i EVOBOX HD to kolejne wysokiej klasy urządzenia HD z rodziny dekoderów EVOBOX, które łączą nowoczesny design z prostą, intuicyjną obsługą oraz łatwym dostępem do serwisów multimedialnych − Cyfrowy Polsat GO i HBO GO – zawierających tysiące materiałów VOD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Już jutro start Ligi Mistrzów UEFA w Grupie Polsat

Na początek FC Barcelona-PSV Eindhoven i Inter Mediolan-Tottenham Hotspur w Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ruszają transmisje Ligi Mistrzów UEFA w Grupie Polsat - nowe studio zbudowane na potrzeby LM i LE

Liga Mistrzów i Liga Europy UEFA, które od wtorku 21 sierpnia będzie można oglądać tylko w nowych kanałach i serwisach sportowych premium Grupy Polsat, będą pokazywane z nowego, wyjątkowego studia. To jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie tego typu obiektów telewizyjnych w Europie i zdecydowanie najnowocześniejsze studio w Polsce. Trzy pierwsze mecze już dzisiaj. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Internet LTE od Cyfrowego Polsatu z Ligą Mistrzów UEFA nawet przez 6 miesięcy za darmo

Dzisiaj Cyfrowy Polsat wprowadził nowe odsłony ofert Internetu LTE. Teraz klienci mają możliwość zakupu pakietu IPLA Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na żywo w każdym wariancie oferty w atrakcyjnej cenie – z abonamentem nawet przez pół roku za darmo. W Mistrzowskiej Ofercie pakiet z piłkarskimi rozgrywkami jest dostępny w cenie abonamentu. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Startuje kampania reklamowa Ligi Mistrzów UEFA w Cyfrowym Polsacie

Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa promująca wprowadzone przez Cyfrowy Polsat 2 lipca br. nowe oferty telewizyjne z pakietem Polsat Sport Premium: www.cyfrowypolsat.pl/UEFA. Dzięki niemu będzie można oglądać wszystkie mecze Ligi Mistrzów UEFA na żywo, bez reklam, także w jakości Super HD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Liga Mistrzów UEFA w ofercie Cyfrowego Polsatu - najlepsze klubowe rozgrywki w cenie abonamentu

Już od dzisiaj dostępne są nowe, mistrzowskie oferty telewizyjne Cyfrowego Polsatu z nowym pakietem sportowym Polsat Sport Premium w cenie (http://sklep.cyfrowypolsat.pl/uefa). Dzięki tej wyjątkowej propozycji fani najlepszych klubowych rozgrywek piłkarskich będą mogli oglądać po raz pierwszy w Polsce wszystkie mecze Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA. Wszystko to na nowych kanałach sportowych − Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 w jakości Super HD – oraz w czterech serwisach telewizyjnych premium w systemie PPV. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ponad 600 Mb/s w sieci LTE Plus Advanced

Grupa Cyfrowy Polsat wdrożyła kolejne rozwiązania w technologii LTE Advanced. W Białymstoku połączone zostały cztery pasma, agregując w sumie aż 55 MHz, co jest obecnie najszerszym kanałem transmisji danych w technologii LTE Advanced w Polsce! Wraz z modulacją 256 QAM oraz zaimplementowaniem MIMO 4x4 na częstotliwości 2600 MHz pozwoliło to na osiągnięcie w testach prędkości ponad 600 Mb/s przy pobieraniu danych w komercyjnej sieci LTE Plus Advanced. Testy wykonano z użyciem najnowszych smartfonów Huawei (Mate 10 Pro, P20 i P20 Pro) i Samsung S9 oraz z wykorzystaniem atutów nowej platformy Nokia AirScale. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2018 roku: więcej usług kontraktowych i klientów usług łączonych

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła I kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi i sprzedażowymi obu segmentów. Już niemal 1,6 mln klientów korzysta z ofert wiązanych, a o blisko 0,5 mln wzrosła liczba świadczonych usług kontraktowych. Początek roku to okres mocnego wzrostu przychodów reklamowych i wysokiego udziału w rynku reklamy telewizyjnej. Bardzo dobre wyniki finansowe całej Grupy były wsparte szybko uzyskiwanymi synergiami z nowo zakupionych kanałów telewizyjnych. Grupa rozpoczęła także przygotowania do transmitowania od nowego sezonu rozgrywek Ligi Mistrzów i Ligi Europy, do których wyłączne prawa zakupiła na kolejne 3 lata, zapewniając sobie możliwość pokazania łącznie ponad 1000 meczów we wszystkich kanałach dystrybucji – w telewizji, w Internecie i na urządzeniach mobilnych. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2017

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne wszystkich segmentów i rosnące wyniki finansowe za II kwartał br. Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy znalazły się: nabycie wyłącznych praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 dla wszystkich kanałów dystrybucji treści oraz wypłata dywidendy w wysokości 205 mln zł. W wyniku konsekwentnej realizacji strategii w II kwartale wzrosły przychody Grupy – do 2,470 mld zł, wynik EBITDA – do 964 mln zł, a także wolne przepływy pieniężne – do poziomu 1,770 mld zł w okresie 12-miesięcznym. czytaj więcej