Solidny i tani smartfon - czy można taki kupić? Solidny i tani smartfon - czy można taki kupić?

Solidny i tani smartfon - czy można taki kupić?

Niby cieszymy się, gdy jest tanio, ale tak naprawdę to zależy od tego, co kupujemy. Niedroga rzecz jak produkt spożywczy to powód do zadowolenia, inaczej jednak jest, gdy planujemy kupić smartfon. Tutaj często cena powoduje, że to, co nie kosztuje dużo, traktowane jest gorzej. Wydaje nam się bowiem, że sprzęt szybko się zepsuje, będzie mało komfortowy w obsłudze, a do tego niezbyt funkcjonalny. Wcale tak nie jest, ale trzeba wiedzieć, na co zwracać uwagę, aby wybrać tani, ale solidny smartfon.
Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu

Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu

Odwieczne pytanie: Jak zwiększyć efektywność swojego biznesu? Śniadanie w Chmurze jest doskonałym miejscem do znalezienia nowych pomysłów w tym zakresie oraz okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami w dziedzinie wielokanałowej komunikacji z klientami.
Etui, czyli jak chronić telefon? Etui, czyli jak chronić telefon?

Etui, czyli jak chronić telefon?

Telefony są dziś cennymi urządzeniami, których zakup wymaga zwykle znacznego uszczuplenia portfela. Stąd tak ważne jest, aby chronić telefon przed przedwczesnym zniszczeniem...
Technologia open source Magento 2.2.5 – nowości dostępne na platformie Technologia open source Magento 2.2.5 – nowości dostępne na platformie

Technologia open source Magento 2.2.5 – nowości dostępne na platformie

Magento Open Source dostarcza funkcji niezbędnych do zbudowania i rozwijania sklepu internetowego od podstaw. Najnowsza wersja systemu została wzbogacona o kilka przydatnych możliwości i ulepszeń. Zobacz najważniejsze z nich.
Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy?
Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach? Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Jesteśmy już przyzwyczajeni, że w naszych telefonach komórkowych korzystamy z usług abonamentowych bez limitu. Ale co z innymi rodzajami usług telekomunikacyjnych? Czy w nich też dostępne są abonamenty bez limitu rozmów? Odpowiedzią na te pytania jest telefonia internetowa.

Osiem motywów korzystania z telefonii VoIP

Dlaczego telefonia VoIP jest wdrażana w firmach?

Okazuje się, że firmy i ludzie mają różne powody, dla których chcą korzystać z usług telefonii internetowej. Pierwszym z podstawowych i oczywistych powodów, jest obniżenie kosztów abonamentów i połączeń telefonicznych. Nie od dziś wiadomo, że korzystanie z połączeń telefonicznych
czytaj więcej...

VoIP – o tym należy wiedzieć

Korzystanie z telefonii internetowej wiąże się z różnymi aspektami o których należy wiedzieć, aby z punktu widzenia technicznego, usługowego i finansowego spełniała wymagania jej użytkownika.

Kwestie techniczne - zobacz jakie parametry ograniczają możliwość korzystania z telefonii VoIP? Telefonia internetowa kontra
czytaj więcej...

Kwestie techniczne

Jakie parametry ograniczają możliwość korzystania z telefonii VoIP?

Aby korzystać z telefonii internetowej w danej lokalizacji, trzeba spełnić kilka warunków, które są niezbędne do prawidłowego jej działania. W celu instalacji urządzeń VoIP, wymagane jest udostępnienie gniazda typu RJ-45 (Ethernet) z aktywnym dostępem do
czytaj więcej...

Telefonia internetowa kontra telefonia stacjonarna – porównanie

Jakie są wady i zalety telefonii internetowej versus telefonia stacjonarna?

Korzystając z telefonii internetowej, można wiele zyskać, co wynika z różnic pomiędzy tradycyjnymi rozwiązaniami głosowymi a opartymi na technologii dostępu do Internetu i transmisją głosu w sieci
czytaj więcej...

Modele biznesowe stosowane w telefonii internetowej

Jakie są kwestie finansowe, które utrudnią lub ułatwią korzystanie z telefonii VoIP?

Ważną kwestią dotyczącą korzystania z telefonii internetowej, są rozliczenia za korzystanie z usług oraz sposób pozyskiwania urządzeń za pomocą których użytkownik korzysta z połączeń przez Internet. W zakresie samych rozliczeń za połączenia telefoniczne oraz usługi, można wyróżnić dwa modele: pre-paid, post-paid. Pre-paid to inaczej
czytaj więcej...

Przenoszenie numerów pomiędzy operatorami

Przeniesienie numeracji z sieci operatora tradycyjnego do sieci operatora VoIP lub pomiędzy operatorami VoIP

Aby rozpocząć korzystanie z usług VoIP, wystarczy nawiązać współpracę z jednym z wielu obecnych na rynku operatorów usług telefonii internetowej. Jednak kwestia, która jest ważna w tym przypadku to numeracja. Zazwyczaj korzystamy już
czytaj więcej...

Podstawy działania telefonii VoIP

Od strony użytkownika, usługa połączeń telefonicznych realizowanych za pośrednictwem sieci Internet, polega najczęściej na tym, że jej użytkownik zakłada konto użytkownika na serwerze VoIP (serwerze usług
czytaj więcej...

Komunikacja SIP (Sygnalizacja SIP wymieniana pomiędzy serwerem VoIP a użytkownikiem VOIP)

Podstawy działania telefonii VoIP

Działanie telefonii VoIP wykorzystującej protokół SIP, jest oparte na wymianie komunikatów pomiędzy użytkownikiem a serwerem usługowym w modelu klient-serwer. Użytkownicy są określani jako agenci (UA – User Agent) zarówno po stronie urządzenia końcowego jak i po stronie serwera, ale w nomenklaturze związanej z architekturą
czytaj więcej...

Rejestracja użytkownika w serwerze usług VoIP (Jak użytkownik rejestruje się w serwerze VoIP?)

Podstawy działania telefonii VoIP

Korzystanie z telefonii internetowej jest możliwe dzięki temu, że w pierwszej kolejności użytkownik dokonał rejestracji swojego konta użytkownika w serwerze usług VoIP (samodzielnie lub poprzez osoby trzecie), a więc konto użytkownika stało się swego rodzaju bytem w serwerze usług
czytaj więcej...

Nawiązanie i zakończenie rozmowy telefonicznej pomiędzy użytkownikami telefonii VoIP (Proces komunikacji sygnalizacyjnej pomiędzy użytkownikami VoIP)

Podstawy działania telefonii VoIP

Jeśli urządzenie końcowe użytkownika zostało zarejestrowane w serwerze usług VoIP (więcej o tym tutaj), może zostać przeprowadzona rozmowa telefoniczna za pośrednictwem konta użytkownika.   Zainicjowanie oraz zakończenie
czytaj więcej...

Telefonia internetowa bez Internetu

Czy jest możliwe, aby rozmawiać przez Internet nie mając Internetu?

Na początek pytanie: jak to możliwe, aby rozmawiać przez Internet nie mając Internetu? Jednak można. Część operatorów VoIP, świadczy usługi polegające na tym, że z dowolnego telefonu (stacjonarnego lub
czytaj więcej...

Telefonia internetowa z wykorzystaniem komputera

Dzwonić przez Internet można na różne sposoby. Można na przykład dzwonić wykorzystując do tego celu komputer. Jest to forma wykorzystywana najczęściej w początkowej fazie korzystania z telefonii internetowej przez jej użytkowników. Użytkownicy najczęściej chcą się wpierw przekonać jak i czy to działa, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów związanych z zakupem odpowiedniego sprzętu, umożliwiającego
czytaj więcej...

Softphone – program instalowany na komputerze (Rozmowy przez Internet z wykorzystaniem wirtualnego telefonu, słuchawek i mikrofonu)

Telefonia internetowa z wykorzystaniem komputera

Jednym z najprostszych sposobów skorzystania z telefonii internetowej i prowadzenia rozmów przez Internet, jest zainstalowanie na komputerze komunikatora będącego rodzajem wirtualnego telefonu. Komunikator jest aplikacją pozwalającą na prowadzenie rozmów telefonicznych z wykorzystaniem komputera i podłączonych do niego słuchawek i mikrofonu. Programów takich jest dość sporo w Internecie, więc wystarczy
czytaj więcej...

Telefony podłączane do złącza USB komputera (Słuchawka w połączeniu z komputerem)

Telefonia internetowa z wykorzystaniem komputera

Innym sposobem korzystania z telefonii przez Internet z wykorzystaniem komputera, jest podłączenie do komputera telefonu poprzez port USB. Dzięki takiemu rozwiązaniu dostajemy do dyspozycji fizyczne urządzenie posiadające klawiaturę oraz często wyświetlacz (w droższych wersjach), dzięki któremu możemy wykonywać i odbierać połączenia telefoniczne. Instalacja tego typu urządzenia nie nastręcza żadnych trudności. Często zdarza się,
czytaj więcej...

Aplikacje flash (Oprogramowanie telefoniene bez konieczności instalowania na komputerze)

Telefonia internetowa z wykorzystaniem komputera

Ciekawą i cały czas rozwijającą się formą dzwonienia za pomocą technologii VoIP, jest opcja umożliwiająca wykonywanie połączeń telefonicznych z wykorzystaniem komputera, ale bez konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.   Działanie tego rozwiązania polega na tym, że użytkownik po zalogowaniu się do swojego panelu
czytaj więcej...

Bramki VoIP - informacje ogólne

Co to jest bramka VoIP?

Czym jest bramka VoIP? Jest to proste urządzenie sieciowe, którego głównym zadaniem jest zamiana głosu na dane i na odwrót. Bramka VoIP, to urządzenie działające niezależnie od komputera, dzięki czemu do prowadzenia rozmów telefonicznych przez sieć
czytaj więcej...

Małe bramki VoIP: jedno i dwuportowe

Bramki VoIP służące do podłączenia telefonów

Bramki VoIP można z całą pewnością podzielić na dwie grupy: te które posiadają jeden lub dwa porty typu FXS i te które posiadają większą liczbę portów: cztery, osiem i więcej. Jednoportowe bramki są zdecydowanie rzadziej
czytaj więcej...

Wieloportowe bramki VoIP

Bramki VoIP służące do podłączenia central telefonicznych

Dzięki wieloportowym bramkom VoIP, mamy do dyspozycji w jednym urządzeniu od razu cztery, osiem lub więcej portów typu FXS, dzięki czemu przy większym zapotrzebowaniu na jednoczesne połączenia telefoniczne, zarówno wychodzące jak i przychodzące, możemy przy pomocy jednego urządzenia zaspokoić taką potrzebę.   Tak jak
czytaj więcej...

Telefony VoIP - informacje ogólne

Co to jest telefon VoIP?

Telefony VoIP (Telefony IP) to połączenie w jednej obudowie bramki VoIP oraz zwykłego telefonu. Telefon taki posiada - podobnie jak zwykły telefon - słuchawkę telefoniczną, klawiaturę do wybierania numerów i w większości przypadków wyświetlacz (monochromatyczny lub kolorowy), który
czytaj więcej...

Telefony VoIP z jedną linią telefoniczną

Telefon IP dla niewymagajacych użytkowników

Telefony w których można zaprogramować jedną linię telefoniczną VoIP działają na tej zasadzie, że po podniesieniu
czytaj więcej...

Telefony VoIP z kilkoma liniami telefonicznymi

Wlele linii telefonicznych - wiele możliwości

Telefony VoIP posiadające możliwość zaprogramowania w nich więcej niż jednej linii telefonicznej, są wyposażone w dodatkowe przyciski, umożliwiające wybór linii telefonicznej za pośrednictwem której chcemy wykonać połączenie. Przyciski te mają też najczęściej inną, praktyczną funkcjonalność: wskazują stan danej linii telefonicznej lub inaczej mówiąc
czytaj więcej...

Routery z bramką VoIP - informacje ogólne

Router i bramka VoIP w jednym urządzeniu

Oprócz samodzielnie występujących w jednej obudowie routerów i bramek VoIP, dostępne są również urządzenia, które w jednej obudowie zawierają: router na bazie którego można zbudować sieć komputerową, bramkę
czytaj więcej...

Routery z bramką VoIP i portami LAN

Zarządzanie siecią informatyczną i telefonią w VoIP w jednym urządzeniu

Routery z bramką VoIP posiadają zazwyczaj jedno lub cztery gniazda LAN. Te które posiadają jedno gniazdo LAN, wymagają aby przy podłączeniu do nich większej ilości komputerów lub innych urządzeń sieciowych, zastosować switch w celu rozgałęzienia sieci komputerowej. Urządzenia o czterech portach LAN, dopiero od piątego urządzenia wymagają
czytaj więcej...

Routery z bramką VoIP i modemem ADSL

Dostęp ADSL i telefonia VoIP w jednym urządzeniu

Ciekawą grupą wśród urządzeń typu router z bramką VoIP, stanowią urządzenia posiadające wbudowany modem ADSL. Ze względu na bardzo dużą popularność tego typu łączy dostępowych, stanowią one grupę godną zainteresowania dla użytkownika chcącego skorzystać z rozmów telefonicznych prowadzonych przez Internet. Zamiast
czytaj więcej...

Połączenie telefonii VoIP z sieciami PSTN, ISDN oraz GSM

Telefonia VoIP nie musi działać w zupełnym oderwaniu od „tradycyjnych” linii telefonicznych i tradycyjnego dostępu typu PSTN, ISDN lub GSM. Urządzenia służące do prowadzenia rozmów telefonicznych przez Internet, mogą być również wyposażone w porty umożliwiające podłączenie do nich zwykłej, analogowej linii telefonicznej,
czytaj więcej...

Zewnętrzne anteny do bramek VoIP oraz telefonów VoIP

Jak zmienić kablowe urządzenie VoIP w bezprzewodowe urządzenie VOIP?

Część producentów posiadających w swoim portfolio urządzenia czysto kablowe do korzystania z telefonii VoIP, takie jak bramki VoIP lub telefony VoIP, umożliwia
czytaj więcej...

Bezprzewodowe telefony VoIP WiFi

VoIP przez bezprzewodową sieć WiFi

Na rynku urządzeń bezprzewodowych, dostępne są również bezprzewodowe telefony VoIP łączące się z siecią Internet za pośrednictwem WiFi, wykorzystując w tym celu jeden ze standardów
czytaj więcej...

Telefony VoIP DECT

Bezprzewodowe systemy DECT do komunikacji VoIP

Ciekawszym rozwiązaniem pozwalającym na bezprzewodowe korzystanie z telefonii VoIP bez wykorzystywania WiFi, jest zastosowanie telefonów działających w standardzie DECT.   Zastosowanie telefonów z bezprzewodową transmisją głosu w standardzie DECT, eliminuje wszystkie ważniejsze wady występujące
czytaj więcej...

Telefony komórkowe z obsługą VoIP

Telefonia internetowa w telefonie komórkowyym

Oddzielną kategorią w zakresie bezprzewodowego korzystania z telefonii internetowej, jest możliwość użycia telefonów komórkowych do realizowania połączeń za pośrednictwem sieci VoIP.   Telefon komórkowy, który miałby być wykorzystywany do realizowania połączeń przez sieć
czytaj więcej...

Pięć sposobów na integrację telefonii VoIP z tradycyjnymi centralami PABX

Jak zintegrować telefonię VoIP z posiadaną centralą telefoniczną?

Większość firm posiada w swoich strukturach choćby małą centralkę telefoniczną. Są to firmy, które zatrudniają pięć lub więcej osób, ponieważ w takich firmach nie ma już sensu doprowadzać każdemu pracownikowi oddzielnej, miejskiej linii telefonicznej (jeśli nie jest to firma z działem handlowym dzwoniącym non-stop, to nigdy nie ma takiej sytuacji, aby wszyscy w jednym czasie prowadzili rozmowy telefoniczne). Bardziej
czytaj więcej...

Centrale telefoniczne IPPBX

Centrala telefoniczna IPPBX jako alternatywa dla tradycyjnej centrali PABX

Zdarzają się sytuacje, że firmy przenosząc swoją siedzibę do innej lokalizacji, zmieniają również swoją infrastrukturę telefoniczną. Przeprowadzka, to okazja do zastosowania i wdrożenia innych rozwiązań niż dotychczasowe, odświeżenia infrastruktury oraz zmienienia dotychczasowych przyzwyczajeń użytkowników systemu telefonicznego w firmie. Innym bodźcem do zmiany jest awaria dotychczas używanej centralki telefonicznej
czytaj więcej...

Wirtualne centralki telefoniczne

System telefoniczny bez centrali telefonicznej w infrastrukturze klienta

Bardzo ciekawą alternatywą dla tradycyjnych central telefonicznych PABX oraz dla central typu IPPBX, jest rozwiązanie polegające na możliwości skorzystania z usług działających jak tradycyjna centralka IPPBX, ale w modelu hostowanym (na serwerach operatora usług telefonii internetowej), czyli model korzystania z „centralki bez
czytaj więcej...

Zalety i wady tradycyjnych centralek PABX i wirtualnych centralek – porównanie

Poniżej zostało przedstawione porównanie dwóch typowych rozwiązań typu centralka telefoniczna: tradycyjnej i wirtualnej, w postaci „za” (kolor zielony) i „przeciw” (kolor czerwony) dla stosowania tego typu rozwiązań. Wiele wad lub ograniczeń po stronie tradycyjnych rozwiązań, przestaje istnieć w przypadku rozwiązań oferowanych w modelu SaaS. Jednak wirtualna centralka ma również pewne
czytaj więcej...

Przeniesienie linii telefonicznej (analogowej lub wewnętrznej z centralki PABX) do innej lokalizacji za pomocą urządzeń VoIP

Inne zastosowania urządzeń VoIP

Całkiem często zdarza się, że w firmach powstaje potrzeba przeniesienie linii telefonicznej – najczęściej jest to wewnętrzna linia telefoniczna z centralki PABX – do innej lokalizacji, w której nie ma kabli telefonicznych i nie ma również możliwości doprowadzenia ich tam. Co robić z takim problemem? W takich wyniesionych lokalizacjach można „zainstalować” telefon, który
czytaj więcej...

Własna sieć telefoniczna z wykorzystaniem bramek VoIP i telefonów VoIP

Inne zastosowania urządzeń VoIP

Ciekawym zastosowaniem dla urządzeń VoIP jest możliwość stworzenia własnej sieci telefonicznej z wykorzystaniem bramek VoIP, telefonów VoIP lub jednych i drugich urządzeń. W ten sposób,
czytaj więcej...

Bezpośrednie połączenie dwóch lokalizacji usługą „gorąca linia” stworzoną na bazie bramek VoIP i/lub telefonów VoIP

Inne zastosowania urządzeń VoIP

Jednym z rozwiązań, które można stworzyć za pomocą bramek VoIP lub telefonów VoIP, jest rozwiązanie nazywane popularnie „gorącą linia” lub „hot line”.   Polega ono na tym, że dwa urządzenia znajdujące się
czytaj więcej...

Podstawowe informacje z zakresu konfiguracji urządzeń VoIP - bramki i telefony IP

Konfiguracja urządzeń VoIP

Kupując urządzenie VoIP, trzeba pamiętać o tym, aby je skonfigurować pod usługi danego operatora VoIP. Tak więc urządzenia służące do telefonii internetowej, mogą być
czytaj więcej...

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Jaki sprzęt, jakie urządzenie, jakiego producenta, jakie rozwiązanie, jeśli tyle jest różnych możliwości i sposobów na wdrożenie telefonii przez Internet? Czym się kierować?   Odpowiedź na te pytania niestety nie jest prosta, ponieważ każde wdrożenie jest inne, każde ma pewne niuanse, które są ważne dla danego użytkownika lub ich grupy. Jednym użytkownikom zależy bardziej na kosztach i cenie
czytaj więcej...

Ogólnie o sprzęcie

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Dowiedz się od sprzedawcy sprzętu, jaki jest okres gwarancji dla danego typu sprzętu i jak jest realizowana.   Dowiedz się, czy sprzedawca udzieli Ci wsparcia przy instalacji, konfiguracji i uruchomieniu urządzeń, szczególnie jeśli będziesz chciał/a dokonać wdrożenia samodzielnie. Spytaj o zasady i koszty takiego wsparcia.   Kupowanie sprzętu
czytaj więcej...

Komunikatory

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Jeżeli komunikator jest darmowy, sprawdź, czy program nie ma ograniczeń czasowych i na przykład po miesiącu korzystania z niego, nie przestanie on nagle działać.   Darmowe komunikatory mają często wyłączone niektóre funkcje, sprawdź, czy nie będzie to przeszkodą dla wdrożenia – być może potrzebujesz płatnej wersji komunikatora, aby móc korzystać z jego funkcjonalności,
czytaj więcej...

Telefony USB

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Zwróć szczególną uwagę na jakość telefonu USB – lepiej trochę więcej zapłacić i dłużej cieszyć się zakupionym urządzeniem i jakością wydobywającego się z niego dźwięku, niż na przykład po miesiącu użytkowania urządzenia, stwierdzić, że były to wyrzucone pieniądze.   Dowiedz się od sprzedawcy jakiej długości jest kabel USB – swoboda ruchów jest tu dość ważna. Być może będzie
czytaj więcej...

Bramki VoIP

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Dowiedz się od sprzedawcy, czy zasilacz ma wtyczkę w standardzie z którego korzystasz na co dzień (gniazdko elektryczne).   Sprawdź dokładnie jakie porty posiada urządzenie i czy jest ich wystarczająca liczba w stosunku do Twoich potrzeb.   Przed zakupem urządzenia, dowiedz się bezwzględnie od sprzedawcy, czy urządzenie nie posiada przypadkiem jakiejś blokady i czy nie jest
czytaj więcej...

Telefony VoIP

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Jeśli telefon VoIP który zamierzasz kupić posiada funkcjonalność PoE, sprawdź czy w komplecie dołączany jest zasilacz – do urządzeń tego typu nie są one nieraz dołączane i trzeba je dokupić oddzielnie.   Sprawdź, czy telefon
czytaj więcej...

Centralki IPPBX

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Najważniejszą informacją jest to, ile jednoczesnych połączeń mogą realizować w jednej chwili użytkownicy centrali IPPBX. Zdarza się, że do centralki można podłączyć na przykład 24 użytkowników, ale jednocześnie może rozmawiać na przykład tylko 8 użytkowników (wliczając w to na przykład połączenia zewnętrzne i wewnętrzne).   Dowiedz się jakie fizyczne porty posiada urządzenie, ile ich jest oraz co
czytaj więcej...

Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Na początek należy zadać pytania o swoje potrzeby w zakresie rozwiązań VoIP, szczególnie co chcemy osiągnąć wprowadzając w swojej organizacji usługi VoIP oraz jak miałby działać system, który ma zostać wdrożony. Mając już odpowiedzi na
czytaj więcej...

Wybór operatora VoIP i oferty

Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Aby móc korzystać z połączeń telefonicznych realizowanych poprzez sieć Internet, należy wybrać operatora telefonii VoIP, który zapewni nam poprzez swoją infrastrukturę dostęp do telefonicznej sieci publicznej. Bez tego
czytaj więcej...

Testy początkiem do całościowego wdrożenia

Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Świat telefonii internetowej jest zupełnie innym światem niż świat telefonii tradycyjnej (stacjonarnej). W świecie tym nie są potrzebne umowy z operatorami na świadczenie usług telefonicznych, nie są potrzebne linie telefoniczne zakończone gniazdkami telefonicznymi, nie są nawet potrzebne urządzenia typu aparaty telefoniczne czy centrale
czytaj więcej...

Dobór urządzeń VoIP

Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Wydaje się, że w wyborze urządzeń VoIP nie ma nic trudnego, niemniej przyglądając się bliżej tej kwestii, okazuje się, że jest kilka ważnych czynników i kwestii, które powinny być wzięte pod uwagę w tym zakresie. Można tutaj zbudować pewien schemat działania i wypunktować kolejne kroki jak to zostało wymienione niżej, co jest
czytaj więcej...

Weryfikacja posiadanej infrastruktury teleinformatycznej

Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Ważnym elementem związanym z korzystaniem z telefonii internetowej, jest infrastruktura sieciowa, do której zostaną podłączone urządzenia VoIP. To w jaki sposób jest zbudowana, rozprowadzona oraz udostępniona, zarówno jej fizyczna część jak i logiczna, warunkuje prawidłowe, wygodne i odpowiednie działanie rozwiązań opartych
czytaj więcej...

Weryfikacja posiadanego dostępu do Internetu

Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Należy pamiętać, że szybkość łącza oraz ilość użytkowników, łączą się bezpośrednio ze sobą. Dla jednej trwającej rozmowy telefonicznej, należy założyć średnie zajęcie pasma w łączu dostępowym na poziomie 64 kbit/s w kierunku z Internetu do użytkownika oraz 64 kbit/s w kierunku od użytkownika do
czytaj więcej...

Realizacja projektu VoIP

Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Znając już wszystkie warunki brzegowe związane z planowanym wdrożeniem rozwiązań telefonii internetowej, niezbędna będzie ostateczna decyzja w zakresie sposobu samej realizacji projektu. Projekt taki można zrealizować własnymi siłami lub zlecić jego realizację firmie, która zajmuje się tego typu wdrożeniami na co
czytaj więcej...

Yealink i słuchawki bluetooth Plantronics - czy mogą pracować razem?

Telefony IP i słuchawki bezprzewodowe

Większość modeli telefonów Yealink, to telefony przeznaczone do pracy biurowej, dlatego producent zadbał, żeby były to funkcjonalne telefony stojące na biurku pracownika. Jednak co zrobić jeśli chcemy się oddalić od biurka i nadal „być pod telefonem”? Na szczęście producent telefonów Yealink zadbał również o to i dał
czytaj więcej...

Jak włączyć bluetooth w telefonie Yealink i sparować telefon ze słuchawką Plantronics

Telefony IP i słuchawki bezprzewodowe

Firma Yealink umożliwia bezprzewodowe podłączenie słuchawek Plantronics do swoich telefonów za pośrednictwem komunikacji bluetooth. Poniżej opisaliśmy jak to zrobić.   Zacznij od podłączenia dongla do telefonu. Z tyłu telefonu znajduje się uniwersalne złącze USB, do którego trzeba podłączyć nadajnik bluetooth
czytaj więcej...