Telekonferencja
Telekonferencja to usługa telekomunikacyjna umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych przez wielu uczestników jednocześnie. Sposób działania usługi jest bardzo prosty:
- uczestnicy telekonferencji wdzwaniają się w dedykowany do tego celu numer telefoniczny (podany uprzednio przez organizatora spotkania telefonicznego) lub
- organizator telekonferencji dzwoni do jej uczestników w celu umożliwienia im przeprowadzenia rozmowy, przy czym nie ma tu różnicy, czy będą to numery stacjonarne, czy komórkowe.
Uczestnicy telekonferencji, którzy korzystają z usługi na zasadzie wdzwonienia się, mogą używać odpowiednich kodów, aby móc się zalogować do rozmowy jako jej uczestnik, co uniemożliwia osobom postronnym uczestniczenie w takim telefonicznym spotkaniu.
Usługa jest szczególnie przydatna dla firm, które:
- prowadzą cykliczne narady, odprawy i spotkania komunikacyjne,
- prowadzą częste szkolenie dla swoich pracowników,
- pracują w zespołach, których członkowie są oddaleni od siebie geograficznie,
- chcą oszczędzić czas i pieniądze związane z fizycznymi dojazdami do miejsca spotkań.
Łatwa i szybka komunikacja jest podstawą dla wdrożenia usługi telekonferencji w firmie, tym bardziej, że umożliwia ona prowadzenie spotkań w zasadzie o każdej porze, a osoba nią zarządzająca może sterować jej przebiegiem poprzez wyciszanie uczestników lub udzielanie im głosu, udostępnianie i wymianę dokumentów, dołączanie kolejnych rozmówców lub ich odłączanie od spotkania.
Podsumowując: Telekonferencje pozwalają na przeprowadzenie wielostronnej komunikacji w firmie, bez konieczności bezpośredniego spotkania. Telekonferencja umożliwia wyminę informacji pomiędzy wieloma jej użytkownikami. Użytkownikami telekonferencji mogą być osoby z danej firmy, jak również mogą do niej dołączyć osoby z poza niej.