Nagrywanie rozmów

Nagrywanie rozmowy telefonicznej to powszechna usługa udostępniana zarówno w fizycznych platformach sprzętowych, takich jak centrale telefoniczne, serwery telekomunikacyjne lub rejestratory rozmów, jak również w rozwiązaniach wirtualnych, jak wirtualna centrala lub telefonia VoIP.

Nagrywanie rozmów telefonicznych może być realizowane na różne sposoby. Można podłączać fizyczne urządzenia nagrywające do każdego rodzaju linii i łączy telefonicznych:

  • analogowych PSTN,
  • cyfrowych ISDN BRI lub PRI,
  • wykorzystujących transmisję VoIP,
  • linii wewnętrznych w centralach telefonicznych.

W tej sytuacji, nagrania są magazynowane na nośnikach zainstalowanych w rejestratorach rozmów telefonicznych, a następnie najczęściej automatycznie przenoszone na dysk wskazanego komputera.

Połączenia telefoniczne mogą być nagrywane bezpośrednio w fizycznych centralach telefonicznych i tam magazynowane, z możliwością ich odsłuchania na dedykowanych stanowiskach komputerowych.

Mogą być też rejestrowane i przechowywane w rozwiązaniach opartych o cloud computing, a więc w wirtualnych systemach telekomunikacyjnych, jak wirtualna centrala telefoniczna lub platformy usług VoIP. W takim przypadku, nagrania są przechowywane na platformie operatora telekomunikacyjnego, a dostęp do nich można mieć poprzez dowolną przeglądarkę stron internetowych, po zalogowaniu się do właściwego panelu administracyjnego.

Rozmowy telefoniczne można też nagrywać lokalnie, w swoim urządzeniu końcowym, takim jak komputer czy smartfon, przy wykorzystaniu właściwego oprogramowania.