Nagrywanie rozmów
Nagrywanie rozmowy telefonicznej to powszechna usługa udostępniana zarówno w fizycznych platformach sprzętowych, takich jak centrale telefoniczne, serwery telekomunikacyjne lub rejestratory rozmów, jak również w rozwiązaniach wirtualnych, jak wirtualna centrala lub telefonia VoIP.
Nagrywanie rozmów telefonicznych może być realizowane na różne sposoby. Można podłączać fizyczne urządzenia nagrywające do każdego rodzaju linii i łączy telefonicznych:
- analogowych PSTN,
- cyfrowych ISDN BRI lub PRI,
- wykorzystujących transmisję VoIP,
- linii wewnętrznych w centralach telefonicznych.
W tej sytuacji, nagrania są magazynowane na nośnikach zainstalowanych w rejestratorach rozmów telefonicznych, a następnie najczęściej automatycznie przenoszone na dysk wskazanego komputera.
Połączenia telefoniczne mogą być nagrywane bezpośrednio w fizycznych centralach telefonicznych i tam magazynowane, z możliwością ich odsłuchania na dedykowanych stanowiskach komputerowych.
Mogą być też rejestrowane i przechowywane w rozwiązaniach opartych o cloud computing, a więc w wirtualnych systemach telekomunikacyjnych, jak wirtualna centrala telefoniczna lub platformy usług VoIP. W takim przypadku, nagrania są przechowywane na platformie operatora telekomunikacyjnego, a dostęp do nich można mieć poprzez dowolną przeglądarkę stron internetowych, po zalogowaniu się do właściwego panelu administracyjnego.
Rozmowy telefoniczne można też nagrywać lokalnie, w swoim urządzeniu końcowym, takim jak komputer czy smartfon, przy wykorzystaniu właściwego oprogramowania.