VoIP bez Limitu telefon IP

Telefony komórkowe z obsługą VoIP

Telefonia internetowa w telefonie komórkowyym

Oddzielną kategorią w zakresie bezprzewodowego korzystania z telefonii internetowej, jest możliwość użycia telefonów komórkowych do realizowania połączeń za pośrednictwem sieci VoIP.

Telefon komórkowy, który miałby być wykorzystywany do realizowania połączeń przez sieć Internet, musi posiadać również możliwość korzystania z sieci bezprzewodowej WiFi. Możliwe jest w zasadzie korzystanie również z telefonów nie posiadających takiej funkcjonalności, ale o tym za chwilę.

Niektórzy producenci telefonów komórkowych, w telefonach w których implementują możliwość korzystania z bezprzewodowej sieci WiFi, implementują również możliwość korzystania z telefonii VoIP w standardzie SIP. Funkcjonalność ta, jest dostępna na wprost z menu telefonu i nie wymaga żadnego doinstalowywania dodatkowego oprogramowania. W ramach usługi należy dodać parametry swojego konta użytkownika w postaci nazwy użytkownika, jago hasła oraz adresu serwera usług VoIP i powiązać go z wybraną siecią WiFi, do której uprzednio skonfigurowaliśmy dostęp w swoim telefonie komórkowym. W ten dość prosty sposób, można korzystać z telefonii VoIP, poprzez Internet dostarczany do telefonu komórkowego z wybranego punktu dostępowego i tym samym posiadać w telefonie numer komórkowy (z sieci GSM) i numer stacjonarny (z sieci VoIP). Telefon komórkowy można skonfigurować tak, aby połączenia wychodzące w domyślny sposób były realizowane przez VoIP lub aby była możliwość wyboru sposobu realizacji połączenia wychodzącego przez GSM lub VoIP. Trzeba tu pamiętać, że gdy znajdziemy się poza zasięgiem sieci bezprzewodowej WiFi, nasz dostęp VoIP nie będzie aktywny, a gdy znajdziemy się w zasięgu innego punktu dostępowego i innej sieci WiFi, trzeba się do niej zalogować, aby znów można było korzystać z telefonii VoIP w komórce.

Jeśli producent telefonu komórkowego nie zaimplementował w swoim firmowym oprogramowaniu możliwości dodania użytkownika VoIP, można skorzystać z zewnętrznego, bezpłatnego lub płatnego oprogramowania rozszerzającego funkcjonalność danego telefonu o możliwość korzystania z telefonii VoIP w komórce. Niektórzy producenci umieszczają w swoich sklepach internetowych takie oprogramowanie, można też znaleźć alternatywnych producentów, udostępniających takie oprogramowanie na wybrane telefony komórkowe. Niemniej zasada korzystania z tego rodzaju oprogramowania, jest taka sama jak opisana wcześniej. Po zainstalowaniu zewnętrznego oprogramowania rozszerzającego funkcjonalność telefonu komórkowego o możliwość realizacji połączeń telefonicznych za pośrednictwem usług VoIP, trzeba wpisać nazwę użytkownika, hasło i nazwę serwera świadczącego usługi VoIP.

Rysunek: Telefon komórkowy z funkcjonalnością WiFi i klientem VoIP

Rysunek: Telefon komórkowy z funkcjonalnością WiFi i klientem VoIP

Legenda:

Gniazdo WAN (typu RJ-45) - podłączenie od strony Internetu

Gniazdo WAN (typu RJ-45) - podłączenie od strony Internetu

Gniazdo LAN (typu RJ-45) - podłączenie: komputera, lokalnej sieci IP, urządzeń sieciowych

Gniazdo LAN (typu RJ-45) - podłączenie: komputera, lokalnej sieci IP, urządzeń sieciowych

Kabel komputerowy typu skrętka (Ethernet) zakończony wtykami typu RJ-45

Kabel komputerowy typu skrętka (Ethernet) zakończony wtykami typu RJ-45

 

Innym równie skutecznym sposobem na skorzystanie z połączeń VoIP za pomocą telefonu komórkowego – szczególnie w telefonach nie posiadających dostępu do sieci Internet przez WiFi – jest wykorzystanie usługi opisanej w tutaj: „Telefonia internetowa bez Internetu”. Wystarczy wdzwonić się na numer dostępowy VoIP, aby móc dalej zadzwonić np. za granicę przez sieć VoIP danego usługodawcy. Metoda ta, jest możliwa do zrealizowania na dwa sposoby, albo poprzez „ręczne” wybranie numeru dostępowego, a następnie numeru docelowego, albo poprzez zapisanie w książce telefonicznej numeru docelowego poprzedzonego numerem dostępowym oraz pauzą[1] rozdzielającą oba numery telefoniczne. Pauza jest potrzebna do tego, aby po automatycznym wybraniu numeru dostępowego serwer usługowy „zdążył” odebrać nadchodzące połączenie i mógł przyjąć ciąg cyfr wybieranego przez telefon komórkowy numeru docelowego.

 

[1] Zobacz w instrukcji obsługi telefonu komórkowego jak wpisać pauzę, dodając numer w książce telefonicznej danego telefonu komórkowego (np. dłuższe przytrzymanie klawisza „0”)


Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz lub zadzwoń do nas pod numer: 796-097-197.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

27 milionów kont Ticketfly naruszonych przez wyciek danych.

19.06.2018 27 milionów kont Ticketfly naruszonych przez wyciek danych. Po tym jak strona internetowa Ticketfly została zdjęta z sieci z powodu cyberincydentu, firma wystosowała oświadczenie, iż ponad 27 milionów kont klientów może być zagrożonych. Ticketfly wciąż ocenia rozmiar zniszczeń, ale strona już działa, po tym jak została całkowicie zamknięta na parę dni.

Rząd Australii zmusił firmy do zezwolenia na dostęp do zaszyfrowanych wiadomości.

19.06.2018 Rząd Australii zmusił firmy do zezwolenia na dostęp do zaszyfrowanych wiadomości. Australijski rząd opracował przepisy mające na celu uzyskanie dostępu do zaszyfrowanych wiadomości z różnych aplikacji. Firmy technologiczne obawiają się, że stworzy to furtkę dla hakerów, którzy będą doprowadzać do exploitów szyfrowania i zagrażać bezpieczeństwu, pisze The Guardian.

Wyciek danych aplikacji MyHeritage ujawnia 92 miliony adresów email i zhashowanych haseł.

19.06.2018 Wyciek danych aplikacji MyHeritage ujawnia 92 miliony adresów email i zhashowanych haseł. Aplikacja do testowania DNA MyHeritage przyznała, że padła ofiarą cyberataku. Istnieje domniemanie, że badacz bezpieczeństwa znalazł na prywatnym serwerze bazę danych z ponad 92 milionami adresów email i hasłami, które były zhashowane. Wszystko to skradzione przez tajemniczego hakera.

Dziesiątki tysięcy urządzeń z Androidem zagrożone atakiem. Wszystko przez niezabezpieczony port.

19.06.2018 Dziesiątki tysięcy urządzeń z Androidem zagrożone atakiem. Wszystko przez niezabezpieczony port. Niezliczonej ilości urządzeń z Androidem grożą ataki po tym, jak zostaną dostarczone z niezabezpieczonym krytycznym lewym portem.

Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

18.06.2018 Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”.

Panorama Firm pomoże znaleźć strefę kibica na Mundial 2018

18.06.2018 Panorama Firm pomoże znaleźć strefę kibica na Mundial 2018 Już 19 czerwca Reprezentacja Polski rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata w piłce nożnej meczem z Senegalem. Dla polskich kibiców będzie to doskonała okazja do spotkań i wspólnego wspierania biało-czerwonych. Z myślą o sympatykach futbolu lokalna wyszukiwarka Panorama Firm udostępniła wykaz miejsc, w których będzie można grupowo oglądać transmisje z meczów. Co istotne, właściciele lub zarządcy tych miejsc podpisali umowę licencyjną z nadawcą transmisji, więc we wskazanych lokalizacjach obejrzymy mecze nie tylko w dobrym towarzystwie, ale i legalnie.

Netia Player z aplikacją RODO

18.06.2018 Netia Player z aplikacją RODO Netia udostępniła użytkownikom swoich multimedialnych dekoderów – Netia Playerów – aplikację, dzięki której można w bardzo prosty, i zgodny z RODO, sposób zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych osobowych. To najprawdopodobniej pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.

Cyberbezpieczeństwo 2018 – eksperci radzą jak przygotować firmę na atak

18.06.2018 Cyberbezpieczeństwo 2018 – eksperci radzą jak przygotować firmę na atak Firmy z własnym działem bezpieczeństwa IT wykrywają włamanie po 56 dniach, te bez po 320

CEBIT 2018: Huawei wprowadza nowe rozwiązanie Smart City

18.06.2018  CEBIT 2018: Huawei wprowadza nowe rozwiązanie Smart City  Podczas tegorocznych targów CEBIT Huawei zaprezentował platformę Smart City Digital zgodną z koncepcją firmy "Platforma + Ekosystem". W oparciu o infrastrukturę teleinformatyczną platforma integruje IoT, Big Data, chmurę wideo, system informacji geograficznej (GIS) oraz zasoby komunikacji konwergentnej.