VoIP bez Limitu telefon IP

Połączenie telefonii VoIP z sieciami PSTN, ISDN oraz GSM

Telefonia VoIP nie musi działać w zupełnym oderwaniu od „tradycyjnych” linii telefonicznych i tradycyjnego dostępu typu PSTN, ISDN lub GSM. Urządzenia służące do prowadzenia rozmów telefonicznych przez Internet, mogą być również wyposażone w porty umożliwiające podłączenie do nich zwykłej, analogowej linii telefonicznej, cyfrowego łącza ISDN lub też być wyposażone w slot umożliwiający włożenie karty SIM sieci GSM.

W przypadku urządzeń typu bramka VoIP, router z bramką VoIP lub telefon VoIP, mogą być one wyposażone w port telefoniczny typu FXO, do którego możliwe jest podłączenie tradycyjnej linii analogowej PSTN, poprzez którą doprowadzamy sygnał telefoniczny do urządzenia. Najczęściej jest to jeden port telefoniczny. Dzięki takiemu rozwiązaniu, użytkownik ma możliwość odbierania połączeń przychodzących również z numeru telefonicznego przypisanego do tradycyjnej linii telefonicznej wpiętej do urządzenia, jak również ma możliwość wyboru, czy chce zadzwonić przez sieć Internet wykorzystując telefonię VoIP, czy zadzwonić przez zwykłą linię telefoniczną i sieć PSTN. Dodać tu trzeba, że najczęściej urządzenia wyposażone w port typu FXO posiadają możliwość konfiguracji urządzenia w taki sposób, aby automatycznie dzwoniło ono na numery alarmowe (lub inne wskazane przez użytkownika) przez łącze typu PSTN. Jest to funkcjonalność ustawiana w regułach połączeń urządzenia albo w części typu „Dial plan” urządzenia.

Innym rozwiązaniem mogą być bramki VoIP wyposażone tylko w porty typu FXO, do których możemy wpiąć najczęściej cztery, osiem lub większą liczbę linii analogowych. Do czego służą te urządzenia? Stosuje się je w połączeniu z centralami VoIP (centrale IPPBX), aby umożliwić użytkownikom takiego systemu obustronną łączność z wykorzystaniem analogowych linii telefonicznych. Urządzenia tego typu można również wykorzystywać do przenoszenia sygnału linii telefonicznych do innych lokalizacji w połączeniu ze zwykłymi bramkami VoIP z portami FXS, o czym można przeczytać tutaj (konieczność przeniesienia numerów wewnętrznych tradycyjnej centralki PABX do innej lokalizacji za pośrednictwem sieci IP).

Niektóre bardziej zaawansowane bramki VoIP posiadają porty typu S0 (BRA) do których istnieje możliwość wpięcia łącza dostępowego cyfrowej telefonii stacjonarnej typu ISDN 2B+D (dwa kanały rozmówne) lub porty typu E1 (PRA) do których możemy podłączyć łącze ISDN 30B+D (30 kanałów rozmównych).

Poprzez takie porty w urządzeniach VoIP, jesteśmy w stanie zintegrować telefonię VoIP z telefonią cyfrową ISDN i umożliwić użytkownikom systemu prowadzenie rozmów telefonicznych w obu technologiach. W bramkach VoIP tego rodzaju, udostępniana jest możliwość tworzenia reguł dla połączeń przychodzących i wychodzących, aby lepiej można było je zintegrować na przykład z podłączonymi do dostępów ISDN central telefonicznych PABX. Dzięki temu, można zastosować model, który w tego rodzaju urządzeniach cieszy się największym powodzeniem, aby połączenia przychodzące były realizowane poprzez numerację ISDN, natomiast połączenia wychodzące były realizowane przez dostęp VoIP, a w przypadkach awaryjnych dopiero przez dostęp ISDN. Taka konfiguracja, umożliwia obniżenie kosztów połączeń wychodzących i zachowanie dotychczasowej numeracji opartej na technologii ISDN.

Niektóre bramki VoIP są wyposażone również w sloty umożliwiające włożenie karty SIM dowolnego operatora sieci komórkowej i realizowanie połączeń również w tej technologii. Urządzenia takie są połączeniem rozwiązania typu bramka VoIP oraz bramka GSM w jedną zintegrowaną całość. Stosując tego typu rozwiązanie, można jak w przypadku urządzeń z portami ISDN umożliwić użytkownikom realizowanie połączeń wychodzących przez jedno z mediów telefonicznych (VoIP lub/i GSM) lub stworzyć odpowiednie reguły dla realizacji połączeń telefonicznych.


Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz lub zadzwoń do nas pod numer: 796-097-197.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

27 milionów kont Ticketfly naruszonych przez wyciek danych.

19.06.2018 27 milionów kont Ticketfly naruszonych przez wyciek danych. Po tym jak strona internetowa Ticketfly została zdjęta z sieci z powodu cyberincydentu, firma wystosowała oświadczenie, iż ponad 27 milionów kont klientów może być zagrożonych. Ticketfly wciąż ocenia rozmiar zniszczeń, ale strona już działa, po tym jak została całkowicie zamknięta na parę dni.

Rząd Australii zmusił firmy do zezwolenia na dostęp do zaszyfrowanych wiadomości.

19.06.2018 Rząd Australii zmusił firmy do zezwolenia na dostęp do zaszyfrowanych wiadomości. Australijski rząd opracował przepisy mające na celu uzyskanie dostępu do zaszyfrowanych wiadomości z różnych aplikacji. Firmy technologiczne obawiają się, że stworzy to furtkę dla hakerów, którzy będą doprowadzać do exploitów szyfrowania i zagrażać bezpieczeństwu, pisze The Guardian.

Wyciek danych aplikacji MyHeritage ujawnia 92 miliony adresów email i zhashowanych haseł.

19.06.2018 Wyciek danych aplikacji MyHeritage ujawnia 92 miliony adresów email i zhashowanych haseł. Aplikacja do testowania DNA MyHeritage przyznała, że padła ofiarą cyberataku. Istnieje domniemanie, że badacz bezpieczeństwa znalazł na prywatnym serwerze bazę danych z ponad 92 milionami adresów email i hasłami, które były zhashowane. Wszystko to skradzione przez tajemniczego hakera.

Dziesiątki tysięcy urządzeń z Androidem zagrożone atakiem. Wszystko przez niezabezpieczony port.

19.06.2018 Dziesiątki tysięcy urządzeń z Androidem zagrożone atakiem. Wszystko przez niezabezpieczony port. Niezliczonej ilości urządzeń z Androidem grożą ataki po tym, jak zostaną dostarczone z niezabezpieczonym krytycznym lewym portem.

Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

18.06.2018 Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”.

Panorama Firm pomoże znaleźć strefę kibica na Mundial 2018

18.06.2018 Panorama Firm pomoże znaleźć strefę kibica na Mundial 2018 Już 19 czerwca Reprezentacja Polski rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata w piłce nożnej meczem z Senegalem. Dla polskich kibiców będzie to doskonała okazja do spotkań i wspólnego wspierania biało-czerwonych. Z myślą o sympatykach futbolu lokalna wyszukiwarka Panorama Firm udostępniła wykaz miejsc, w których będzie można grupowo oglądać transmisje z meczów. Co istotne, właściciele lub zarządcy tych miejsc podpisali umowę licencyjną z nadawcą transmisji, więc we wskazanych lokalizacjach obejrzymy mecze nie tylko w dobrym towarzystwie, ale i legalnie.

Netia Player z aplikacją RODO

18.06.2018 Netia Player z aplikacją RODO Netia udostępniła użytkownikom swoich multimedialnych dekoderów – Netia Playerów – aplikację, dzięki której można w bardzo prosty, i zgodny z RODO, sposób zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych osobowych. To najprawdopodobniej pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.

Cyberbezpieczeństwo 2018 – eksperci radzą jak przygotować firmę na atak

18.06.2018 Cyberbezpieczeństwo 2018 – eksperci radzą jak przygotować firmę na atak Firmy z własnym działem bezpieczeństwa IT wykrywają włamanie po 56 dniach, te bez po 320

CEBIT 2018: Huawei wprowadza nowe rozwiązanie Smart City

18.06.2018  CEBIT 2018: Huawei wprowadza nowe rozwiązanie Smart City  Podczas tegorocznych targów CEBIT Huawei zaprezentował platformę Smart City Digital zgodną z koncepcją firmy "Platforma + Ekosystem". W oparciu o infrastrukturę teleinformatyczną platforma integruje IoT, Big Data, chmurę wideo, system informacji geograficznej (GIS) oraz zasoby komunikacji konwergentnej.