Wirtualna Centrala - wszystkie oddziały firmy w jednym systemie
CallPage top 1

Bramki VoIP

Dowiedz się od sprzedawcy, czy zasilacz ma wtyczkę w standardzie z którego korzystasz na co dzień (gniazdko elektryczne).

Sprawdź dokładnie jakie porty posiada urządzenie i czy jest ich wystarczająca liczba w stosunku do Twoich potrzeb.

Przed zakupem urządzenia, dowiedz się bezwzględnie od sprzedawcy, czy urządzenie nie posiada przypadkiem jakiejś blokady i czy nie jest dedykowane do współpracy tylko z jednym, wybranym operatorem usług VoIP. Zdarza się, że niektóre urządzenia są tak zaprogramowane, że w żaden „uczciwy” sposób nie da się ich przeprogramować pod usługi innych operatorów.

Jeśli chcesz wysyłać faksy z urządzenia podłączonego do bramki VoIP, dowiedz się, czy wspiera ono protokoły i kodeki obsługujące transmisję faksową – szczególnie protokół T.38 (na marginesie, twój operator usług VoIP też musi wspierać transmisję faksową, najlepiej za pośrednictwem protokołu T.38).

Jeśli chcesz podłączyć do urządzenia tradycyjną linię telefoniczną, sprawdź, czy dane urządzenie ma taką możliwość i czy jest to jedynie backup czy ma też możliwość dzwonienia przez tą linię telefoniczną.

Pamiętaj, aby do bramki VoIP podłączać telefony z wybieraniem tonowym – impulsowe nie będzie działało.

Dowiedz się czy bramka VoIP mając np. dwa porty FXS będzie obsługiwała tylko jednego operatora usług VoIP czy dwóch.

Sprawdź u dostawcy sprzętu ile i jakie kable dostarcza w komplecie z urządzeniem – może się okazać, że w celu podłączenia urządzeń zewnętrznych do bramki (na przykład telefonów), będziesz musiał zaopatrzyć się na przykład w dodatkowe kable telefoniczne lub sieciowe lub patchpanel na który muszą być wyprowadzone wyjścia telefoniczne z bramki VoIP.

Dowiedz się z ilu maksymalnie operatorów usług VoIP możesz skorzystać w ramach programowanych w bramce VoIP kont użytkownika – zdarza się że możesz zaprogramować np. osiem kont użytkownika, ale tylko od jednego, dwóch albo trzech operatorów.

Jeśli bramkę VoIP podłączasz do centralki telefonicznej, warto pomyśleć o takim zaprogramowaniu centralki, aby:

  • centralka w pierwszej kolejności automatycznie wybierała porty linii miejskich z podłączonymi bramkami VoIP, a dopiero w drugiej kolejności pozostałe linie telefoniczne np. stacjonarne - dzięki temu jej użytkownicy będą prawie zawsze wykonywali połączenia przez sieć Internet, a w przypadkach gdy wszystkie porty miejskie centrali telefonicznej z podłączonymi do niej bramkami VoIP byłyby zajęte (ze względu na prowadzone rozmowy przychodzące lub wychodzące) połączenia realizowane byłyby poprzez porty linii miejskich do których są podłączone tradycyjne linie telefoniczne,
  • użytkownik centralki po podniesieniu słuchawki telefonu miał możliwość wybrania prefiksu (czyli inaczej mówiąc cyfry lub kilku cyfr) poprzez który, byłby łączony na zewnątrz za pośrednictwem sieci Internet lub za pośrednictwem tradycyjnej sieci telefonicznej – najczęściej chcąc zadzwonić jak to się zwykło określać „na miasto”, trzeba wybrać cyfrę „0” lub „9” (z tymi dwoma modelami wyjścia na miasto zazwyczaj można się spotkać) aby otrzymać sygnał telefoniczny linii miejskiej, którą może być domyślenie linia miejska sieci stacjonarnej lub internetowej, lecz wybierając dodatkowy kod lub cyfrę, centralka „podstawia” nam konkretny rodzaj linii miejskiej,
  • użytkownik centralki miał do dyspozycji dwa prefiksy: jeden służący do dzwonienia na zewnątrz przez linie miejskie stacjonarne np. „0”, drugi do dzwonienia przez linie z sygnałem VoIP np. „1” – model ten rzadko jest polecany, ponieważ wymaga dużej dyscypliny i świadomości ze strony użytkowników centralki telefonicznej i może powodować, że z różnych przyczyn użytkownicy numerów wewnętrznych nie będą wybierali preferowanego przez nas sposobu łączenia się ze światem zewnętrznym.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

Plus: Odbierz Jesienny Bonus do doładowania

22.11.2017 Plus: Odbierz Jesienny Bonus do doładowania Za oknem szaro i ponuro, ale użytkownicy usług „na kartę” w Plusie i Plushu mogą się pocieszyć bonusem 50% do doładowania o wartości od 30 zł do 99 zł. Promocja będzie dostępna tylko przez jeden dzień – czwartek 23 listopada.

Spektakularne wydarzenie z okazji 20-lecia innovaphone!

21.11.2017 Spektakularne wydarzenie z okazji 20-lecia innovaphone! innovaphone obchodzi w tym roku jubileusz 20-lecia istnienia firmy. Pod hasłem "Communicate. Connect. Collaborate." pracownicy firmy, partnerzy i zaproszeni goście świętowali to wyjątkowe wydarzenie w niecodziennej lokalizacji eventowej, w elektrowni Rottweil. Do południa odbyła się (nie)konferencja barcamp, która była dla prawie 100 pracowników innovaphone, około 400 partnerów, klientów i przyjaciół innovaphone okazją do inspirujących rozmów, wymiany doświadczeń oraz nowych pomysłów.

Plus wprowadził do swej oferty platformę edukacyjną Squla

21.11.2017 Plus wprowadził do swej oferty platformę edukacyjną Squla Matematyka czy przyroda nie muszą być nudne, a języki obce trudne! Można się uczyć i mieć z tego frajdę, a do tego efektywnie spędzić czas przed komputerem. Naprzeciw tym oczekiwaniom dzieci, jaki i ich rodziców, wychodzi Plus, który do swej oferty wprowadził platformę edukacyjną Squla.

Wyjątkowa oferta moto g – smartfony ze słuchawkami w cenie, na którą każdy może sobie pozwolić

15.11.2017 Wyjątkowa oferta moto g – smartfony ze słuchawkami w cenie, na którą każdy może sobie pozwolić Jak wygląda idealny smartfon? Taka definicja nie istnieje, ale istnieją funkcje w telefonach, które cenią sobie użytkownicy bez względu na szerokość geograficzną. Jesteśmy w stanie zapłacić więcej za nowy telefon, pod warunkiem, że będzie posiadał pożądane przez nas cechy. Wydajna bateria, płynne działanie, lepsze aparaty fotograficzne, metalowa obudowa, czy dobrej jakości ekran należą do grupy funkcji premium, ważnych dla każdego. Motorola kontynuuje rozwijanie swojej najpopularniejszej rodziny produktów – moto g, tak by móc zaoferować najlepsze, dostępne na rynku rozwiązania w cenie dostępnej dla większości z nas.

T-Mobile: prezent dla siebie i bliskiej osoby za jednym zamachem

15.11.2017 T-Mobile: prezent dla siebie i bliskiej osoby za jednym zamachem Od jutra, 16 listopada 2017, T‑Mobile rozpoczyna świąteczną kampanię w ramach której przygotował konkurs z wyjątkowo atrakcyjnymi nagrodami oraz specjalną ofertę z Samsungiem Galaxy S7 w cenie na start niższej o 700 zł.

TomTom uruchamia TomTom Route Monitoring, aby ułatwić podróżowanie po miastach

15.11.2017 TomTom uruchamia TomTom Route Monitoring, aby ułatwić podróżowanie po miastach TomTom ogłosił wprowadzenie TomTom Route Monitoring. Nowa usługa została zaprojektowana, aby stawić czoła rosnącym wyzwaniom związanym z zakorkowaniem dróg, z którymi zmagają się miasta na całym świecie. TomTom Route Monitoring wspiera traffic managerów, event managerów oraz dyspozytorów służb ratunkowych w monitorowaniu czasu podróży oraz opóźnień, a także przekazywaniu społeczności informacji o niedogodnościach i alternatywnych trasach poprzez smartfony, systemy samochodowe oraz inne rodzaje komunikatów.

Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za III kw. 2017 r.

14.11.2017 Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za III kw. 2017 r. Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA dzięki stałemu wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz wzrostowi zagregowanego ARPU.

AutoMapa - nowa wersja programu dla systemu Android

14.11.2017 AutoMapa - nowa wersja programu dla systemu Android AutoMapa opublikowała nową wersję aplikacji dla systemu Android. Nowości w programie obejmują między innymi: - Nową wizualizację wyznaczonej trasy - Nowy wygląd AutoRadaru - Wyszukiwarkę Ulubionych Punktów

Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?

14.11.2017 Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy? W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP.