Wirtualna Centrala - wszystkie oddziały firmy w jednym systemie
CallPage top 1

Bramki VoIP

Dowiedz się od sprzedawcy, czy zasilacz ma wtyczkę w standardzie z którego korzystasz na co dzień (gniazdko elektryczne).

Sprawdź dokładnie jakie porty posiada urządzenie i czy jest ich wystarczająca liczba w stosunku do Twoich potrzeb.

Przed zakupem urządzenia, dowiedz się bezwzględnie od sprzedawcy, czy urządzenie nie posiada przypadkiem jakiejś blokady i czy nie jest dedykowane do współpracy tylko z jednym, wybranym operatorem usług VoIP. Zdarza się, że niektóre urządzenia są tak zaprogramowane, że w żaden „uczciwy” sposób nie da się ich przeprogramować pod usługi innych operatorów.

Jeśli chcesz wysyłać faksy z urządzenia podłączonego do bramki VoIP, dowiedz się, czy wspiera ono protokoły i kodeki obsługujące transmisję faksową – szczególnie protokół T.38 (na marginesie, twój operator usług VoIP też musi wspierać transmisję faksową, najlepiej za pośrednictwem protokołu T.38).

Jeśli chcesz podłączyć do urządzenia tradycyjną linię telefoniczną, sprawdź, czy dane urządzenie ma taką możliwość i czy jest to jedynie backup czy ma też możliwość dzwonienia przez tą linię telefoniczną.

Pamiętaj, aby do bramki VoIP podłączać telefony z wybieraniem tonowym – impulsowe nie będzie działało.

Dowiedz się czy bramka VoIP mając np. dwa porty FXS będzie obsługiwała tylko jednego operatora usług VoIP czy dwóch.

Sprawdź u dostawcy sprzętu ile i jakie kable dostarcza w komplecie z urządzeniem – może się okazać, że w celu podłączenia urządzeń zewnętrznych do bramki (na przykład telefonów), będziesz musiał zaopatrzyć się na przykład w dodatkowe kable telefoniczne lub sieciowe lub patchpanel na który muszą być wyprowadzone wyjścia telefoniczne z bramki VoIP.

Dowiedz się z ilu maksymalnie operatorów usług VoIP możesz skorzystać w ramach programowanych w bramce VoIP kont użytkownika – zdarza się że możesz zaprogramować np. osiem kont użytkownika, ale tylko od jednego, dwóch albo trzech operatorów.

Jeśli bramkę VoIP podłączasz do centralki telefonicznej, warto pomyśleć o takim zaprogramowaniu centralki, aby:

  • centralka w pierwszej kolejności automatycznie wybierała porty linii miejskich z podłączonymi bramkami VoIP, a dopiero w drugiej kolejności pozostałe linie telefoniczne np. stacjonarne - dzięki temu jej użytkownicy będą prawie zawsze wykonywali połączenia przez sieć Internet, a w przypadkach gdy wszystkie porty miejskie centrali telefonicznej z podłączonymi do niej bramkami VoIP byłyby zajęte (ze względu na prowadzone rozmowy przychodzące lub wychodzące) połączenia realizowane byłyby poprzez porty linii miejskich do których są podłączone tradycyjne linie telefoniczne,
  • użytkownik centralki po podniesieniu słuchawki telefonu miał możliwość wybrania prefiksu (czyli inaczej mówiąc cyfry lub kilku cyfr) poprzez który, byłby łączony na zewnątrz za pośrednictwem sieci Internet lub za pośrednictwem tradycyjnej sieci telefonicznej – najczęściej chcąc zadzwonić jak to się zwykło określać „na miasto”, trzeba wybrać cyfrę „0” lub „9” (z tymi dwoma modelami wyjścia na miasto zazwyczaj można się spotkać) aby otrzymać sygnał telefoniczny linii miejskiej, którą może być domyślenie linia miejska sieci stacjonarnej lub internetowej, lecz wybierając dodatkowy kod lub cyfrę, centralka „podstawia” nam konkretny rodzaj linii miejskiej,
  • użytkownik centralki miał do dyspozycji dwa prefiksy: jeden służący do dzwonienia na zewnątrz przez linie miejskie stacjonarne np. „0”, drugi do dzwonienia przez linie z sygnałem VoIP np. „1” – model ten rzadko jest polecany, ponieważ wymaga dużej dyscypliny i świadomości ze strony użytkowników centralki telefonicznej i może powodować, że z różnych przyczyn użytkownicy numerów wewnętrznych nie będą wybierali preferowanego przez nas sposobu łączenia się ze światem zewnętrznym.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

Nieznany numer

16.02.2018 Nieznany numer Czy miałeś kiedyś w życiu taką sytuację? Być może przez pewien czas nie mogłeś odbierać swojego telefonu i sprawdzać czy ktoś do ciebie dzwoni. Może byłeś wtedy w pracy, na jakimś ważnym spotkaniu, u lekarza albo pisałeś egzamin. Pewnie po tej chwili popatrzyłeś na ekran swojego telefonu i zobaczyłeś wiele nieodebranych połączeń. Jeśli były to telefony od osób, których numery masz zapisane w pamięci telefonu to nic się nie dzieje. Jednak jeśli są to dla ciebie całkiem obce numery, to co zrobisz?

Thulium vs Gmail

08.02.2018 Thulium vs Gmail Gmail jest jedną z najpopularniejszych elektronicznych skrzynek pocztowych. Produkt Google’a zyskał wielu fanów wśród użytkowników indywidualnych, m.in. dzięki dużej ilości darmowego miejsca na dysku, całkiem przyjaznemu interfejsowi użytkownika i możliwości zaawansowanej integracji z innymi usługami Google.

Telefonia internetowa a komórkowa – najważniejsze różnice

27.01.2018 Telefonia internetowa a komórkowa – najważniejsze różnice Telefonia internetowa to niewątpliwie przyszłość komunikacji głosowej. W ostatnich latach technologia ta upowszechniła się oraz zaczęła z powodzeniem wypierać dobrze wszystkim znane rozwiązania, jakimi są telefony stacjonarne oraz komórkowe. Mimo rosnącej popularności telefonii internetowej, wiele osób w dalszym ciągu nie wie, czym właściwie jest telefonia internetowa oraz czym różni się ona od telefonii komórkowej.

mophie wprowadza na rynek etui juice pack dla smartfona Samsung Galaxy Note8

24.01.2018 mophie wprowadza na rynek etui juice pack dla smartfona Samsung Galaxy Note8 Nowa obudowa jest kompatybilna ze wszystkimi bezprzewodowymi akcesoriami mophie charge force oraz innymi systemami bezprzewodowego ładowania Qi.

Zarabiaj z nami!

24.01.2018 Zarabiaj z nami! Popularność programów partnerskich wzrasta ostatnimi czasy. HubSpot pochwalił się, że w czerwcu 2014 roku ich program generował im już ponad 40% wszystkich klientów. Po prostu współpraca przynosi owoce, w drużynie łatwiej. Można zestawić produkt partnera z własną ofertą i sprzedawać bardziej kompletne rozwiązanie. Jeśli klient ufa danej firmie i z chęcią z nią współpracuje, często “przenosi” to zaufanie na produkt jej partnera.

Promocja noworoczna - Zwiększ sprzedaż w Twoim e-sklepie!

10.01.2018 Promocja noworoczna - Zwiększ sprzedaż  w Twoim e-sklepie! PROMOCJA NOWOROCZNA -20% NA SYSTEM THULIUM PRZEZ PIERWSZE 3 MIESIĄCE!

Nowe punkty dostępowe AP420 WatchGuard: wyjątkowa prędkość Wi-Fi i integracja z Google For Education

20.12.2017 Nowe punkty dostępowe AP420 WatchGuard: wyjątkowa prędkość Wi-Fi i integracja z Google For Education Kraków, dnia 19.12.2017 r. – Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce, informuje, że Watchguard wprowadza do swojej oferty nowe, unikatowe punkty dostępowe AP420.

Eksperci z laboratorium Threat Lab: przewidzieli ataki typu WannaCry, teraz prognozują co wydarzy się w 2018

20.12.2017 Eksperci z laboratorium Threat Lab: przewidzieli ataki typu WannaCry, teraz prognozują co wydarzy się w 2018 Kraków, dnia 12.12.2017 r. – Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce, przedstawia przewidywania laboratorium badawczego Threat Lab od WatchGuard’a, dotyczące cyberbezpieczeństwa w 2018 roku.

Thulium w 2018 roku rusza na podbój świata!

18.12.2017 Thulium w 2018 roku rusza na podbój świata! Po 11 latach spędzonych niemal wyłącznie na rynku polskim Thulium wyrusza w świat. Zaczynamy sprzedawać nasz system do obsługi klienta także za granicą. Przygotowania do podróży trwały od dłuższego czasu, ale dopiero teraz kupiliśmy nasz bilet w postaci domeny thulium.com. Zabieramy ze sobą duży bagaż doświadczeń.