Wirtualna Centrala - wszystkie oddziały firmy w jednym systemie
CallPage top 1

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Jaki sprzęt, jakie urządzenie, jakiego producenta, jakie rozwiązanie, jeśli tyle jest różnych możliwości i sposobów na wdrożenie telefonii przez Internet? Czym się kierować?

Odpowiedź na te pytania niestety nie jest prosta, ponieważ każde wdrożenie jest inne, każde ma pewne niuanse, które są ważne dla danego użytkownika lub ich grupy. Jednym użytkownikom zależy bardziej na kosztach i cenie urządzeń, a inni użytkownicy nie kierują się ceną, ale bardziej funkcjonalnością, trwałością i stabilnością rozwiązań. Dlatego w każdym z tych przypadków trzeba dobrać inny sprzęt. Jedni użytkownicy mają rozbudowaną infrastrukturę telefoniczną do której chcą dodać rozwiązania VoIP, a inni „startują od zera” i mogą bardziej elastycznie podejść do wdrożenia. Wreszcie są firmy wielooddziałowe dla których priorytetem jest spójność wszystkich jednostek, są firmy które mają jedną lokalizację, a są też firmy, które często zmieniają swoją siedzibę i adres. Dla każdej z nich trzeba dobrać inny model wdrożenia i inne rozwiązanie. Tak więc wdrożenie wdrożeniu nierówne.

Ale jest kilka standardów i wskazówek, którymi można się kierować przy wyborze właściwego sprzętu i rozwiązania. Zobacz więcej: