VoIP bez Limitu telefon IP

Dobór urządzeń VoIP

Wydaje się, że w wyborze urządzeń VoIP nie ma nic trudnego, niemniej przyglądając się bliżej tej kwestii, okazuje się, że jest kilka ważnych czynników i kwestii, które powinny być wzięte pod uwagę w tym zakresie. Można tutaj zbudować pewien schemat działania i wypunktować kolejne kroki jak to zostało wymienione niżej, co jest ważne, gdy wdrożenia dotyczy firmy, szczególnie o rozbudowanej strukturze.

Liczba użytkowników – to pierwszy element i wstępny warunek realizacji projektu wdrożenia usług telefonii internetowej, który ma bezpośredni wpływa na liczbę i rodzaj urządzeń VoIP.

Klasyfikacja użytkowników – znając już liczbę użytkowników, można przeprowadzić ich klasyfikację, na przykład ze względu na działy w których pracują, potrzeby w zakresie zaawansowania urządzeń VoIP, ze względu na lokalizację użytkowników lub inne warunki zależne od tego, gdzie będzie wdrażane rozwiązanie. Klasyfikacja jest o tyle ważna, że poszczególne grupy do których przydzielimy użytkowników mają najczęściej różne potrzeby, na przykład pracownicy recepcji będą potrzebowali innych urządzeń niż pracownicy działu handlowego lub pracownicy magazynu.

Urządzenia czy oprogramowanie – znając liczbę użytkowników i wiedząc jakie mają potrzeby można określić, czy wszyscy ci użytkownicy muszą korzystać z fizycznych zakończeń sieciowych jak bramki VoIP lub telefony VoIP, czy może raczej powinni korzystać wirtualnych rozwiązań emulujących zakończenia fizyczne, czyli oprogramowanie typu softphone, które jest instalowane na komputerach z których korzystają użytkownicy.

Numeracja miejska i wewnętrzna – znając już profil użytkowników, można określić czy powinni oni korzystać z numeracji miejskiej, a jeśli tak, to czy jednego numeru miejskiego, czy może większej ilości, co ma wpływ na przykład na rodzaj wybieranych telefonów VoIP pod względem liczby obsługiwanych linii telefonicznych. Może okazać się na przykład, że pracownicy działu handlowego potrzebują kilku numerów z różnych stref numeracyjnych, aby być „bliżej” klientów z danego regionu. Drugą kwestią jest numeracja wewnętrzna, korzystanie z niej powoduje konieczność wyboru urządzeń końcowych wspierających transfery połączeń.

Rozmieszczenie użytkowników – z punktu widzenia doboru urządzeń VoIP, ważnym elementem jest również w jaki sposób rozmieszczeni są pracownicy w danej przestrzeni – mogą znajdować się oni w jednym pokoju, w wielu pokojach, na różnych piętrach w budynku lub w różnych lokalizacjach.

Mobilność użytkowników – niektórzy użytkownicy mogą pracować przy biurkach i ich stanowiska pracy są niezmienne, są też osoby, których charakter pracy jest związany z ciągłym przemieszczaniem się po pewnej przestrzeni, na przykład pracownik magazynu. To powoduje, że część użytkowników może korzystać z urządzeń VoIP, które będą ulokowane na ich biurkach, natomiast część będzie potrzebowała na przykład słuchawek przenośnych.

Dotychczas posiadane telefony – jeśli użytkownicy do tej pory korzystali ze zwykłych telefonów, należy zdecydować czy nadal będą z nich korzystali, czy też zostaną one wymienione na nowe urządzenia, w tym urządzenia VoIP (na przykład telefony VoIP).

Centrala telefoniczna – w firmach najczęściej wykorzystuje się centrale telefoniczne, aby użytkownicy do nich podłączeni, mieli możliwość korzystania z miejskich linii telefonicznych i publicznej numeracji. Pytanie które należy tu zadać, czy centrala telefoniczna będzie nadal wykorzystywana w zakresie połączeń telefonicznych, czy będzie zbędna.

Rozwiązania wirtualne – w przypadku bardziej rozbudowanych systemów, przy wyborze sprzętu, należy wcześniej zadecydować, czy system będzie opierał się na rozwiązaniach opartych o usługi operatorów zewnętrznych, wykorzystując elementy określane jako wirtualna centrala (transfery połączeń, zapowiedzi głosowe, pozostawianie wiadomości użytkownikom, nagrywanie rozmów, kierowanie rozmów do grup użytkowników itd.), dzięki czemu wystarczające będą przy wdrożeniu same bramki VoIP i/lub telefony VoIP, czy jednak wdrożenie będzie oparte jedynie o dostęp od operatora VoIP (konta użytkowników lub łącze typu SIP Trunk), natomiast użytkownicy końcowi będą korzystali z zasobów centrali IPPBX do której będą podłączeni. Decyzja o korzystaniu z rozwiązań wirtualnych pociąga za sobą wymóg ewentualnego zakupu dodatkowych rozwiązań typu centrala IPPBX.

Koszty inwestycyjne czy operacyjne – pozyskać sprzęt można na dwa sposoby: kupując go lub dzierżawiąc. Pierwszy sposób związany jest z inwestycją i kosztem jednorazowym (pomijając sposób finansowania tej inwestycji) polegającym na zakupieniu urządzeń na własność. Jednak decydując się na wdrożenie telefonii VoIP, warto sprawdzić, czy operator VoIP, który będzie świadczył na naszą rzecz usługi, może również udostępnić nam urządzenia na zasadzie ich subsydiowania. W takim przypadku występują koszty operacyjne i bieżące finansowanie urządzeń na zasadzie dzierżawy, rozliczanej na przykład w abonamencie płaconym operatorowi za świadczone usługi.

Wygląd zewnętrzny urządzeń – niebanalną kwestią jest to, jak wyglądają urządzenia, w tym poziom ich ergonomii. Przy bramach VoIP ma to mniejsze znaczenie, ponieważ można je umiejscowić tak, aby nie były widoczne. Nie posiadają też klawiatury. Jednak decydując się na telefony VoIP, ważnym elementem może okazać się na przykład ich kolor, rozmieszczenie przycisków, czytelność wyświetlacza oraz jego wielkość i kolorystyka, wielkość i kształt słuchawki, jak również materiał z którego została wykonana obudowa urządzenia oraz inne ważne z punktu widzenia danego użytkownika elementy.

Specyfikacja sprzętu – wybór urządzeń powinien być również oparty o jego specyfikację fizyczną oraz techniczną. Specyfikacja fizyczna obejmuje na przykład rodzaje i ilość portów w urządzeniu[1], możliwość podłączenia słuchawek nagłownych za pośrednictwem konkretnego rodzaju portu słuchawkowego, sposób montowania urządzenia na przykład w szafie rakowej lub możliwość zawieszenia na ścianie, konieczność jego chłodzenia lub brak takiej konieczności. Specyfikacja techniczna natomiast, jest po części zależna i powiązana z możliwościami jakie oferuje dany operator usług VoIP i są to na przykład obsługiwane kodeki, sposób dostarczania usług (konto użytkownika, SIP Trunk), ale także wsparcie dla mechanizmów poprawiających jakość i bezpieczeństwo użytkowania telefonii VoIP, takich jak QoS, czy obsługa VLAN lub wbudowany firewall, a w przypadku central IPPBX na przykład liczba jednoczesnych połączeń wykonywanych w danym czasie.

Marka, producent – po decyzji jakiego rodzaju urządzenia będą niezbędne do przeprowadzenia wdrożenia i o jakiej specyfikacji, ostatnim elementem jest wybór sprzętu danej marki lub danego producenta. W tej kwestii można opierać się o opinie innych użytkowników, kierować się powszechnie znaną renomą danej marki, poleceniem przez danego operatora usług VoIP, szczególnie jeśli przeprowadza on certyfikację w zakresie współdziałania urządzeń ze swoją platformą usług VoIP, ale również można kierować się ceną urządzeń (należy założyć, że im tańsze urządzenie, tym jego jakość niższa), ich wyglądem i precyzją wykonania co często jest brane pod uwagę w przypadku telefonów VoIP oraz funkcjonalnością: w przypadku bramek VoIP dodatkowe, wbudowane rozwiązania jak na przykład router, przełącznik, sieć bezprzewodowa, a w przypadku telefonów VoIP na przykład dodatkowe klawisze funkcyjne, słuchawki bezprzewodowe, wielkość i jakość wyświetlacza.

 

[1] Jest to ważny element w przypadku, gdy mamy do czynienia z ograniczeniami fizycznej infrastruktury informatycznej i na przykład w danym miejscu dysponujemy tylko jednym gniazdem sieciowym, w tej sytuacji należy zastosować urządzenia VoIP, które będą posiadały jednoportowy switch, aby urządzenia VoIP podłączyć do sieci informatycznej, a na przykład komputer do urządzenia VoIP.


Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz lub zadzwoń do nas pod numer: 796-097-197.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

Tech Data Polska i Fujitsu odnawiają kontrakt dystrybucyjny

24.05.2018 Tech Data Polska i Fujitsu odnawiają kontrakt dystrybucyjny Tech Data Polska, wiodący dystrybutor sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz specjalistycznych umiejętności na rodzimym rynku IT, i Fujitsu, dostawca najnowszych technologii i sprzętu w dziedzinie informatyki i komunikacji (ICT), oficjalnie poinformowały o odnowieniu kontraktu dystrybucyjnego. Dzięki temu posunięciu w i tak już bogatym portfolio Tech Data znalazły się znakomitej jakości rozwiązania dla biznesowego Klienta Końcowego oraz oferta do Centrum Przetwarzania Danych włączając systemy zintegrowane marki Fujitsu.

Premiera flagowego modelu LG G7 ThinQ ze sztuczną inteligencją

24.05.2018 Premiera flagowego modelu LG G7 ThinQ ze sztuczną inteligencją Niedługo po światowej premierze, LG wprowadza do Polski swój flagowy smartfon LG G7 ThinQ, który będzie dostępny od 1 do 15 czerwca w specjalnie przygotowanej promocji. Najnowszy flagowiec LG, wzbogacony o użyteczne funkcje oparte na sztucznej inteligencji będzie można nabyć zarówno w ofercie operatorów komórkowych, jak i w największych sieciach sprzedaży. W zależności od miejsca zakupu do telefonu dołączone zostaną wyjątkowe promocje, obok których żaden fan nowych technologii nie przejdzie obojętnie.

Huawei prezentuje nową serię Y 2018 - smartfonów oferujących doskonałą wydajność, nowoczesne funkcje i design w świetnej cenie

24.05.2018 Huawei prezentuje nową serię Y 2018 -  smartfonów oferujących doskonałą wydajność, nowoczesne funkcje i design w świetnej cenie Huawei wprowadza na polski rynek nowe smartfony: Y5 2018, Y6 2018, Y6 Prime 2018 i Y7 Prime 2018. Telefony zostały opracowane z myślą o klientach, którzy poszukują szybko działającego, doskonale wyglądającego urządzenia, dostępnego w atrakcyjnej cenie. Wszystkie modele serii Y 2018 wyposażone są w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9, pojemną baterię 3000 mAh oraz działają pod kontrolą systemu Android Oreo. Oferują też funkcje zarezerwowane do tej pory jedynie dla flagowych, najdroższych telefonów.

WatchGuard Technologies doceniony w konkursie Channelnomics MSP 2018

24.05.2018  WatchGuard Technologies doceniony w konkursie Channelnomics MSP 2018 Kraków, dnia 18.05.2018 r. – Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce, informuje, że WatchGuard został nagrodzony, jako MSSP Ally of the Year w konkursie Channelnomics MSP w 2018 roku.

Facebook usuwa 200 podejrzanych aplikacji

24.05.2018 Facebook usuwa 200 podejrzanych aplikacji Po aferze Cambridge Analytica, prezes Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił 21 marca, że firma przeprowadzi audyt w celu zidentyfikowania podejrzanych aplikacji, które mogły wykorzystywać dane użytkowników w niewłaściwy sposób.

Badania Bitdefender: Co czwarty dom w miejskiej aglomeracji posiada technologię SMART

24.05.2018 Badania Bitdefender: Co czwarty dom w miejskiej aglomeracji posiada technologię SMART Według badania przeprowadzonego przez Bitdefender, 28 procent rumuńskich domów w miastach ma minimum cztery inteligentne urządzenia łączące się z internetem.

Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone

23.05.2018 Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone T‑Mobile Polska znalazł się w gronie największych polskich firm, uhonorowanych Listkami CSR przyznawanymi przez tygodnik Polityka, za działania realizowane w obszarze społecznej odpowiedzialności.

Loloki, czyli biblioteka mądrych dzieci w Plusie

23.05.2018 Loloki, czyli biblioteka mądrych dzieci w Plusie Pierwsza w Polsce mobilna biblioteka ilustrowanych audiobooków dla dzieci została wprowadzona do oferty sieci Plus. Loloki.pl to portal i aplikacja z bajkami i książkami edukacyjnymi dla dzieci. Klienci Plusa przez pierwszy miesiąc mogą korzystać z niej bezpłatnie, a później koszt miesięczny to tylko 9,90 zł, czyli o ok. 25% taniej niż normalnie.

UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

23.05.2018 UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo.