Co to jest autokonfiguracja urządzeń VoIP (Provisioning)?

To jest element działu: Jakie moduły i elementy rozwiązania pomogą Ci zarządzać systemem i wykupionymi usługami?

Autokonfiguracja urządzeń VoIP (ang. Provisioning) umożliwia przeprowadzenie automatycznego dodania urządzeń końcowych np. do systemu wirtualnej centrali telefonicznej -  w tym przypadku najczęściej urządzenia są w innym miejscu niż sama centrala telefoniczna. Oprócz samego dodania urządzeń do systemu, system również automatycznie je konfiguruje, dodając do nich użytkowników, tak aby każda osoba która ma posiadać telefon w firmie / organizacji, posiadała swój unikalny numer telefoniczny i identyfikator w systemie telekomunikacyjnym.

W dziale: "Jakie moduły i elementy rozwiązania pomogą Ci zarządzać systemem i wykupionymi usługami?" zobacz również:

 

Automatyczna konfiguracja urządzeń IP może być realizowana dla pojedynczych telefonów IP / bramek VoIP i tym samym użytkowników lub dla wielu urządzeń jednocześnie (na raz). Oprócz pierwszej konfiguracji przeprowadzanej po to, aby dane urządzenia IP mogły współpracować z danym systemem telekomunikacyjnym, możliwe jest również późniejsza zdalna konfiguracja w celu przeprowadzenia zmian w ustawieniach tych urządzeń lub w celu zwykłej aktualizacji oprogramowania.

 

Jest to niezmiernie wygodna forma zarządzania urządzeniami VoIP, szczególnie na odległość, ponieważ nie trzeba w tym przypadku fizycznie być przy danym urządzeniu aby przeprowadzić jego konfigurację lub rekonfigurację. Dodatkowo jest to oszczędność czasu, ponieważ konfiguracji można dokonać masowo, co przy rozwiązaniach w których jest kilkadziesiąt lub kilkaset urządzeń, ma ogromne znaczenie. Dodatkowo można w ten sposób zarządzań grupami urządzeń i przeprowadzać ich konfigurację dzieląc je na typy, kategorie lub klasy, więc jedni użytkownicy mogą otrzymać wymaganą zmianę swojego urządzenia, a inni nie.