Wymiana karty SIM

Czy można wymienić kartę SIM? Kiedy należy wymienić kartę SIM?

Jeśli Twoja stara karta nie pasuje do Twojego telefonu (np. masz kartę Mini SIM, kupiłeś nowy telefon, który posiada slot Nano SIM), możesz wymienić swoją starą kartę na nową. Możesz tego dokonać w dowolnym punkcie obsługi klienta swojego operatora lub poprzez zgłoszenie telefoniczne. Nie musisz oddawać swojej starej karty SIM - zostanie ona deaktywowana i nie będziesz mógł z niej korzystać, co również oznacza, że nie będziesz miał dostępu do zapisanych na niej danych, dlatego warto wcześniej zgrać/przenieść na przykład swoje kontakty z książki telefonicznej do obecnie posiadanego telefonu, a po wymianie karty SIM, nową kartę SIM najpierw włożyć do starego telefonu, przenieść dane na właśnie otrzymaną kartę SIM, a dopiero później włożyć tą kartę do nowego telefonu.

Jeśli wymiany karty SIM dokonałeś w salonie operatora, Twoja nowa karta SIM jest od razu aktywna i możesz ją od razu włożyć do swojego telefonu. Jeśli otrzymałeś ją pocztą/kurierem po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym, musisz ją samodzielnie aktywować. Instrukcja aktywacji zawsze jest załączona do koperty z nową kartą SIM.

 

Wymiana karty SIM najczęściej jest darmowa, ale każdy operator ma swoją politykę w tym zakresie, więc zawsze należy zapytać o to osobę która Cię obsługuje. Jeśli powód wymiany leży po Twojej stronie, ponieważ karta SIM została uszkodzona, zniszczona, zagubiona, skradziona lub zablokowana, możesz spodziewać się naliczenia opłaty. Jeśli wymieniasz kartę ponieważ Twój typ urządzenia obsługuje inny format karty, możesz spodziewać się braku opłaty.