Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy?
Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach? Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Jesteśmy już przyzwyczajeni, że w naszych telefonach komórkowych korzystamy z usług abonamentowych bez limitu. Ale co z innymi rodzajami usług telekomunikacyjnych? Czy w nich też dostępne są abonamenty bez limitu rozmów? Odpowiedzią na te pytania jest telefonia internetowa.
Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu

Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu

Odwieczne pytanie: Jak zwiększyć efektywność swojego biznesu? Jest to oczywiście proces ciągły, dlatego cykl Śniadań w Chmurze może być doskonałym miejscem do znalezienia nowych pomysłów w tym zakresie oraz okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami w dziedzinie wielokanałowej komunikacji z klientami oraz innymi przedsiębiorcami poszukującymi podobnych rozwiązań.
Wakacje od abonamentu w Netii Wakacje od abonamentu w Netii

Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie.

Klawisze linii telefonicznych w telefonie VoIP

Czy klawisze linii telefonicznych w telefonie VoIP służą tylko do dzwonienia?

Każdy telefon VoIP w którym można zaprogramować dwie lub większą liczbę linii telefonicznych posiada klawisze linii telefonicznych. Producenci telefonów internetowych umieszczają je standardowo wokół wyświetlacza telefonicznego (często z prawej strony wyświetlacza lub po obu stronach wyświetlacza, ale na przykład w telefonie Cisco SPA509G w którym można zaprogramować 12 linii telefonicznych, klawisze są umieszczone po 4 sztuki z prawej i lewej strony i 4 sztuki pod wyświetlaczem). W zależności od przyjętego designu mogą mieć różny kształt (najczęściej prostokąt z zaokrąglonymi rogami lub okrągłe klawisze) i kolor (w kolorze obudowy lub z półprzeźroczystego plastiku).

 

Klawisze linii telefonicznych służą do monitorowania linii telefonicznych w zakresie ich stanu, a po podniesieniu słuchawki (lub wciśnięciu klawisza rozmowy głośnomówiącej) i wciśnięciu danego klawisza, powodują włączenie danej linii telefonicznej i możliwość realizacji połączenia wychodzącego przez wybraną linię telefoniczną.

 

Dodatkowo, w dziś dostępnych modelach telefonów, klawisze linii telefonicznych obowiązkowo wyposażone są w dwu lub trzykolorowe diody świecące. Diody świecące umieszczane w telefonach VoIP, mają za zadanie informować jego użytkownika o tym, co dzieje się z daną linią telefoniczną zaprogramowaną pod danym klawiszem. Dodatkowo mogą świecić się cały czas, migać lub świecić tylko wtedy gdy dzieje się jakaś aktywność w zakresie linii telefonicznej. Na przykład w telefonach Cisco z serii 5xxG klawisz:

  • nie jest podświetlony, jeśli nie jest do niego przypisana żadna linia telefoniczna;
  • jest na stałe podświetlony na kolor zielony, jeśli jest do niego przypisana linia telefoniczna i jest zarejestrowana w serwerze usług VoIP;
  • jest na stałe podświetlony na kolor pomarańczowy, jeśli jest do niego przypisana linia telefoniczna, ale nie jest zarejestrowana w serwerze usług VoIP na przykład na skutek braku aktywnego połączenia z siecią Internet;
  • jest na stałe podświetlony na kolor czerwony, jeśli podniesiemy słuchawkę i/lub prowadzimy rozmowę telefoniczną;
  • miga w kolorze zielonym, jeśli ktoś dzwoni do nas na numer i linię telefoniczną przypisaną do danego klawisza.

A na przykład w telefonach Grandstream wygląda to nieco inaczej:

Inaczej jest na przykład w telefonach Yealink z serii T2x (zależnie od wersji oprogramowania, statusy LED mogą być różne od opisanych poniżej):

  • nie jest podświetlony, jeśli połączenie telefoniczne nie jest aktywne - telefon w stanie oczekiwania na połączenie;
  • jest na stałe podświetlony na kolor zielony, jeśli jest podniesiona słuchawka lub jest prowadzona rozmowa telefoniczna;
  • miga szybko w kolorze zielonym, oznacza połączenie przychodzące - telefon dzwoni;
  • miga wolno w kolorze zielonym, jeśli połączenie telefoniczne jest zawieszone (włączenie Hold);
  • jest na stałe podświetlony na kolor czerwony, jeśli klawisz linii telefonicznej służy nam do monitorowania innej linii telefonicznej (funkcja BLF) i na linii tej jest prowadzona rozmowa telefoniczna.

 

Jednak klawisze linii telefonicznych nie służą tylko i jedynie do obsługi linii telefonicznych. Za pośrednictwem interfejsu webowego dostępnego przez przeglądarkę internetową, można często do takiego klawisza przypisać inną funkcjonalność niż linia telefoniczna. Jeśli często dzwonimy na jeden i konkretny numer telefoniczny, możemy zaprogramować szybkie wybieranie tego numeru telefonicznego (funkcja Speed Dial), jeśli chcemy monitorować inną linię telefoniczną w naszej organizacji możemy wykorzystać funkcję BLF (ang. Busy Lamp Field) aby widzieć czy użytkownik tej linii telefonicznej aktualnie prowadzi rozmowę i czy możemy do niego przełączyć połączenie telefoniczne, można też na przykład zaprogramować włączanie i wyłączanie funkcji "nie przeszkadzać" DND (ang. Do Not Disturb) aby blokować telefon dla połączeń przychodzących.