Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy?
Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach? Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Jesteśmy już przyzwyczajeni, że w naszych telefonach komórkowych korzystamy z usług abonamentowych bez limitu. Ale co z innymi rodzajami usług telekomunikacyjnych? Czy w nich też dostępne są abonamenty bez limitu rozmów? Odpowiedzią na te pytania jest telefonia internetowa.
Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu

Śniadanie w Chmurze. Przyjdź i sprawdź jak zwiększyć efektywność swojego biznesu

Odwieczne pytanie: Jak zwiększyć efektywność swojego biznesu? Jest to oczywiście proces ciągły, dlatego cykl Śniadań w Chmurze może być doskonałym miejscem do znalezienia nowych pomysłów w tym zakresie oraz okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami w dziedzinie wielokanałowej komunikacji z klientami oraz innymi przedsiębiorcami poszukującymi podobnych rozwiązań.
Wakacje od abonamentu w Netii Wakacje od abonamentu w Netii

Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie.

Prefiksy operatorów dla usługi preselekcji

Numery dostępowe do sieci operatorów w telefonii stacjonarnej

Prefiks (w nomenklaturze urzędowej nazywany Numerem Dostępu do Sieci - NDS) jest to ciąg cyfr o postaci 10XX lub 10XXX (gdzie X to dowolne cyfry). Połączenia telefoniczne realizowane przez abonentów telefonii stacjonarnej, są rozpoznawane w sieciach operatorów, poprzez ten właśnie ciąg cyfr.

Jeśli abonent sieci stacjonarnej Orange (wcześniej Telekomunikacji Polskiej) podpisał umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z innym operatorem, to ten operator informuje o takim fakcie Orange, poprzez wysłanie do Orange zlecenia preselekcji, które wcześniej podpisałeś wraz z umową - na zleceniu preselekcji jest wpisany prefiks 10XX danego operatora. Wtedy centrala Orange "wie", że do wybieranych przez abonenta numerów ma dodać prefiks, który był podany w zleceniu preselekcji i dzięki temu wie również, przez sieć którego operatora ma zrealizować połączenie.

W praktyce wygląda to następująco: abonent wybiera numer stacjonarny - na przykład 22-111-22-33, a centrala Orange dodaje do niego prefiks operatora z którym została podpisana umowa, czyli numer wygląda następująco: 10XX-22-111-22-33 i kieruje połączenie przez sieć tego operatora.

Numer dostepowy Operator przez którego sieć jest wykonywane połączenie telefoniczne
Prefiksy operatorów w usłudze preselekcji
10033* Orange Polska (dawniej Telekomunikacja Polska)
1011 Telefonia Dialog
1012 Multimedia Polska
1016 Orange Polska (dawniej Telekomunikacja Polska)
1017 BT Poland
1033 Orange Polska (dawniej Telekomunikacja Polska)
1044 Telestrada (dawniej Niezależny Operator Międzystrefowy)
1053 E-Telko
1055 Netia
1061 Netia
1062 T-MOBILE POLSKA
1066 T-MOBILE POLSKA (dawniej GTS Poland)
1069 Polkomtel
1075 Netia
1077 Netia
10813 Milmex Systemy Komputerowe
10814 Novum
10815 E-CALL POLSKA
10817 BT Poland
10818 Novum
10819 EASYCALL.PL
10820 Nowa Telefonia
10821 Telbeskid
10822 Flexcom
10823 LifeCall
10824 LifeCall
10828 Verizon Polska
10833 Orange Polska (dawniej Telekomunikacja Polska)
1099 DID

* - dla usług połączeń międzynarodowych w technologii VoIP

Preselekcja jest to wybór operatora telekomunikacyjnego dla realizowanych z telefonów stacjonarnych połączeń lokalnych, międzystrefowych, międzynarodowych i do sieci komórkowych. Wybór ten jest dokonywany na wniosek abonenta i realizowany w centrali telefonicznej Orange (wcześniej Telekomunikacja Polska). Usługa preselekcji pozwala na automatyczne pominięcie prefiksu 10XX lub 10XXX (gdzie, X oznacza dowolne cyfry) w trakcie wybierania numeru przez abonenta - prefiks ten jest dodawany automatycznie przez centralę telefoniczną w miejsce prefiksu Orange, czyli 1033 (do każdego połączenia zawsze jest dodawany jakiś prefiks).