T-Mobile

T-Mobile: Znaczenie bezpieczeństwa danych w firmie - wyniki badania rynku cyberbezpieczeństwa w Polsce 2017

16.11.2017
Co czwarta firma w Polsce nadal nie wie, jakie zmiany będzie musiała wdrożyć w związku z wejściem Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (GDPR) w maju 2018 roku. Blisko połowa przedsiębiorstw nie zarejestrowało żadnego cyberataku na swoje zasoby. W przypadku odnotowanych zdarzeń firmy najczęściej wskazywały na cyberataki z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania. Wynika z raportu podsumowującego Badanie Rynku Cyberbezpieczeństwa w Polsce w Dużych i Średnich firmach przygotowanego na zlecenie T‑Mobile.

Stan przygotowań do GDPR

Raport „Badanie rynku cyberbezpieczeństwa w Polsce 2017” powstał w newralgicznym dla przedsiębiorców momencie. W maju 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (GDPR), które będzie dotyczyło wszystkich firm działających na obszarze Unii Europejskiej. Nowe przepisy znacznie rozszerzają odpowiedzialność i obowiązki związane z ochroną danych osobowych oraz raportowaniem związanych z nimi incydentów. To ogromna zmiana w stosunku do dotychczasowych przepisów. Do tej pory takie restrykcyjne podejście obejmowało jedynie wybrane branże, m.in. banki oraz operatorów telekomunikacyjnych. Teraz uchybienia w systemach IT będą musiały zlikwidować wszystkie przedsiębiorstwa, niezależnie od prowadzonej działalności.

Czasu pozostało bardzo mało. Mimo to, ponad połowa firm biorących udział w badaniu nie podjęła jeszcze albo kroków, które oceniłyby wpływ RODO na ich działalność albo działań w celu dostosowania się do regulacji. Przedstawiciel co piątej dużej i średniej firmy działającej w Polsce uważa, że rozporządzenie RODO nie ma wpływu na jego firmę i nie będzie trzeba się do niego dostosowywać. Warto również zaznaczyć, że co czwarta badana firma nie spotkała się nigdy wcześniej z określeniem RODO/GDPR.

Postanowiliśmy, jeszcze przed wejściem RODO w życie, sprawdzić podejście do zagadnień związanych z cyberbezpieczeństwem w polskich firmach. Badanie obejmowało przeprowadzenie niemal 700 wywiadów zarówno w dużych spółkach, jak i średnich firmach. Położyliśmy w nich nacisk na zagrożenia cyberatakami, rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo IT, wydatki ponoszone na budowę i utrzymanie infrastruktury ICT oraz znaczenie firm zewnętrznych i własnych specjalistów w zakresie ochrony zasobów przedsiębiorstwa. Wyniki przeprowadzonego badania stanowią swoistą diagnozę potrzeb firm w obszarze outsourcingu usług cyberbezpieczeństwa. Jako firma od lat specjalizująca się w monitorowaniu ataków i ochronie danych partnerów biznesowych, zwracamy na to szczególną uwagę, przygotowując produkty i usługi dla przedsiębiorców. Obraz, który udało nam się uchwycić, mówi wiele o postrzeganiu cyberbezpieczeństwa przez polskie firmy – mówi we wstępie do raportu Artur Ostrowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rynku Biznesowego w T- Mobile Polska S.A.

 

Poziom cyberbezpieczeństwa musi wejść na wyższy poziom

Obserwacje prowadzone na całym świecie wskazują, że praktycznie każda infrastruktura dostępna w Internecie poddawana jest atakom. Szerokim echem odbiły się ostatnio dwie duże kampanie malware – WannaCry i NotPetya. Ta druga dotknęła polskie firmy współpracujące z Ukrainą i została dobrze zapamiętana przez przedsiębiorców. W wynikach badań potwierdza to wysoki procent ataków na firmy związane z transportem i logistyką. W sumie 48% firm (w tym 51% respondentów z sektora średnich przedsiębiorstw i 45% dużych spółek) zadeklarowało, że nie padło ofiarą cyberataku. Taki wynik może świadczyć o niskiej kondycji cyberbezpieczeństwa w Polsce. Czas wykrycia poważnego incydentu często zajmuje miesiące, a nawet lata. Dane te odzwierciedlają zatem niską jakość stosowanych metod monitorowania i rejestracji incydentów w polskich firmach, które ignorują nadzorowanie stanu bezpieczeństwa swoich zasobów i opóźniają wykrycie udanych ataków cybernetycznych.

Ataki na systemy informatyczne nie są już przedmiotem zainteresowania wyłącznie specjalistów ds. bezpieczeństwa informacji i IT. Ich konsekwencje są odczuwalne zarówno dla zarządów firm i innych interesariuszy, jak również klientów. Przyglądając się opracowanym przez nas materiałom, należy pamiętać, że na funkcjonowanie cyberbezpieczeństwa wpływa także intensywny rozwój cyberzagrożeń, które charakteryzują się coraz wyższym stopniem zaawansowania. Wszyscy możemy więc na co dzień obserwować wpływ tych niebezpiecznych przemian na działalność biznesową wielu firm – 51% firm stało się ofiarami cyberataków, a 93% dużych przedsiębiorstw zostało zaatakowanych tylko w 2016 roku. Straty z tym związane szacowane są łącznie na 200 mld euro w Europie, a w skali świata na 450 mld euro. Cyberbezpieczeństwo stało się zatem koniecznością dla biznesu, a nie jedynie opcją. – mówi w komentarzu do raportu Włodzimierz Nowak, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Prawnych, Bezpieczeństwa i Zarządzania Zgodnością w T‑Mobile Polska S.A.

Mimo rozwoju technologii cyberzabezpieczeń, firmy wciąż ufają rozwiązaniom takim jak firewall i antywirus, które od pewnego czasu uznawane są za niewystarczające. Największą popularnością wśród badanych cieszą się produkty firm Cisco Systems, Fortinet i Eset. Niepokojący jest fakt, że choć poziom zaawansowania cyberataków znacznie wzrósł, to sposoby zabezpieczeń mają się nie zmienić – te same rozwiązania znalazły się na liście priorytetów na najbliższe 1-2 lata. Wynika to z niewielkiej wciąż świadomości cyberzagrożeń w przedsiębiorstwach. Większość przedsiębiorstw nie tworzy oddzielnych stanowisk dla osób, których podstawowym obowiązkiem jest dbanie o bezpieczeństwo. Obowiązki te przydzielane są zazwyczaj pracownikom działu IT – administratorom systemów i/lub sieci. Większość firm inwestuje we własny sprzęt i ludzi (80%), natomiast z outsourcingu ekspertów lub zasobów korzysta co szóste przedsiębiorstwo. Jednak poziom zaufania do zewnętrznych dostawców, w szczególności operatorów usług z zakresu bezpieczeństwa, powinien z każdym rokiem rosnąć. Wynika to przede wszystkim z ograniczonej liczby kompetencji w kwestii cyberbezpieczeństwa na rynku oraz wysokich kosztów zatrudnienia specjalistów pokrywających wszystkie obszary zabezpieczeń środowiska IT.

Choć obraz wyłaniający się z przedstawionych danych może wydawać się niepokojący, warto zaznaczyć, że przeszło 71,5% dużych i średnich firm przeprowadza testy penetracyjne sprawdzające poziom ich zabezpieczenia przed atakami. Wystawianie systemu na próbę jest jednak niewystarczające, by zagwarantować ochronę zasobom przedsiębiorstwa. Pentesty powinny być przeprowadzane regularnie, przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów, a zalecenia płynące z diagnozy muszą być wdrożone, by testy odniosły pożądany skutek. Wciąż 87% podmiotów deklaruje także, że nie będzie korzystać z usług operatorów zapewniających profesjonalne wsparcie w zakresie cyberbezpieczeństwa. Dopóki więc firmy nie zaczną stawiać na ekspertów, stan bezpieczeństwa IT w Polsce długo może pozostawiać wiele do życzenia.

Szczegółowy raport z wynikami Badania rynku cyberbezpieczeństwa w Polsce 2017 jest dostępny na stronie: http://bit.ly/badanie_cybersecurity

T-Mobile Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”. czytaj więcej

T-Mobile W wakacje wracasz tam, gdzie było Ci dobrze – T‑Mobile rusza z nową odsłoną kampanii wizerunkowej

T‑Mobile konsekwentnie od 2017 roku może pochwalić się coraz lepszymi wynikami przenoszalności numerów wśród polskich operatorów. Po świetnie przyjętej i cieszącej się dużą popularnością, ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej „Powroty”, dziś rusza jej wakacyjna odsłona, w której operator prezentuje jakość sieci i podkreśla zalety korzystania z niej nawet w najbardziej odległych miejscach w kraju. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska zaprasza na oficjalne otwarcie sklepu w kultowym CEDET w Warszawie

T‑Mobile kończy projekt rozwoju swojej sieci sprzedaży i z tej okazji zaprasza klientów na oficjalne otwarcie najnowszego sklepu w Warszawie w kultowym Cedecie. Z tej okazji na klientów czekać będą całodniowe atrakcje, niespodzianki i konkurs zorganizowany we współpracy z HUAWEI. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile świętuje swoje siódme urodziny

T‑Mobile zaprasza klientów do wspólnego świętowania 7 rocznicy działalności sieci w Polsce. W tym celu przygotował specjalne obniżki cen smartfonów ( m.in.: iPhone, Sony Xperia XZ2, Samsung Galaxy S8) a także podarunek w postaci bezpłatnych pakietów danych. czytaj więcej

T-Mobile Nowe oferty w T‑Mobile na kartę

Od 6 czerwca 2018 r. T‑Mobile rozszerza swoje portfolio ofert na kartę o dwa nowe warianty. Pełen zestaw usług, prosty system rozliczeń i hitowy Supernet Video to ich główne atrybuty, które czynią z nich propozycje nie do odrzucenia. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile z wyróżnieniem marki roku wg Media & Marketing Polska

Poniedziałek najlepiej zacząć od dobrych informacji. A tych nam nie brakuje! Uznany branżowy magazyn Media & Marketing Polska opublikował coroczny raport „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", w którym, obok najlepszych agencji na rynku reklamowym i marketingowym w Polsce, wyróżnił T‑Mobile wśród marek i marketerów roku. 24 maja podczas oficjalnej gali odebraliśmy najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży reklamowej. czytaj więcej

T-Mobile Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone

T‑Mobile Polska znalazł się w gronie największych polskich firm, uhonorowanych Listkami CSR przyznawanymi przez tygodnik Polityka, za działania realizowane w obszarze społecznej odpowiedzialności. czytaj więcej

T-Mobile Szybsze LTE i większa pojemność sieci - T‑Mobile zmienia model wykorzystania częstotliwości

Nowe warunki współpracy pomiędzy T-Mobile i Orange
Więcej częstotliwości i pojemność dla LTE
czytaj więcej

T-Mobile Ruszył konkurs MagentaBiznes organizowany przez T‑Mobile dla przedsiębiorców

Trwa konkurs MagentaBiznes ogłoszony przez T‑Mobile dla przedsiębiorców, którzy chcą korzystać z cyfrowych narzędzi ułatwiających pracę. Mogą oni wygrać usługi operatora, nowoczesny sprzęt oraz szkolenie. Wydarzenie towarzyszy kampanii MagentaBiznes, w ramach której klienci biznesowi T‑Mobile pokazują, jak cyfrowe rozwiązania usprawniają funkcjonowanie ich przedsiębiorstwa. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018

- Stabilne przychody w kwocie 1,569 mln złotych
- Stabilna EBITDA po wyłączeniu wpływu regulacji roamingowej; spadek o 30 mln spowodowany regulacją roamingową
- 6,990 miliona klientów abonamentowych – wzrost o 294 tysiące w ciągu roku
- Konsekwentne inwestycje: w sieć, cyfryzację, doświadczenie klienta czytaj więcej

T-Mobile Wiosenna odwilż cen w T‑Mobile

Już od dziś, 30 marca 2018, w sklepie internetowym T‑Mobile kilkanaście popularnych modeli telefonów dostępnych będzie w specjalnych, obniżonych nawet o 200 zł cenach. czytaj więcej

T-Mobile Zobacz więcej z Huawei P20 Pro – najnowsze flagowce już w T‑Mobile

Niektórzy mówią, że nie ma lepszego momentu na wymianę garderoby niż sezon wiosenny. Bezsprzecznie natomiast początek roku dla miłośników nowych technologii oznacza okazję do wymiany smartfonu. Powodów nie brakuje, skoro od dziś w sklepie internetowym T‑Mobile rozpoczyna się sprzedaż Huawei P20 oraz przedsprzedaż najnowszego flagowego modelu Huawei - P20 Pro. Oba będą dostępne z atrakcyjnymi bonusami. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile kontynuuje wzmacnianie organizacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta

T‑Mobile Polska systematycznie poprawia swoje wyniki operacyjne, notuje także wzrosty w parametrach dotyczących obsługi klienta i postrzegania marki. Operator w 2018 roku zamierza kontynuować strategię koncentracji na relacjach z klientami. W tym celu z dniem 1 kwietnia 2018 wprowadzi w swoich strukturach zmiany, które pozwolą mu jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. W części biznesowej wykorzysta zasoby i kompetencje pozyskane dzięki przejęciu T-Systems, natomiast w rynku prywatnym rozwinie obszary obsługi i zarządzania doświadczeniem klienta. czytaj więcej

T-Mobile Wielkanocny zając od T‑Mobile rozdaje prezenty za zakup smartfonu z rodziny Sony Xperia

Wiosna jest z nami, a wraz z nią czas na nowe promocje! W T‑Mobile nie czekamy do kwietnia i już zaczynamy świętować – od dziś klienci, którzy kupią u Operatora smartfon z rodziny Sony Xperia, otrzymają w prezencie nawet 200 zł. czytaj więcej

T-Mobile Sony Xperia XZ2 z konsolą PlayStation 4 w przedsprzedaży w T‑Mobile

Zaprezentowany podczas ostatnich targów MWC 2018 w Barcelonie najnowszy flagowiec Sony Xperia XZ2, pojawi się w przedsprzedaży T‑Mobile już dzisiaj, 16 marca 2018 r. w zestawie z konsolą Sony Playstation 4. Pierwsi klienci, którzy zdecydują się na zakup w sklepie www.t-mobile.pl, otrzymają w prezencie dostęp do mobilnych gier PlayStation, które umilą niejeden wieczór ze znajomymi. czytaj więcej

T-Mobile Gwarancja satysfakcji albo zwrot pieniędzy - T‑Mobile świętuje kolejny tytuł dla najlepszej sieci

Oferta i najlepsza jakość sieci T‑Mobile sprawiają, że każdego dnia wracają do niego setki klientów. Dla uczczenia tego faktu, jak i kolejnego zwycięstwa w niezależnych badaniach jakości sieci, telekom przygotował bezprecedensową propozycję. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile wspiera przejście na pakiet MS Office 365

T‑Mobile pomaga przedsiębiorcom przejść na pakiet MS Office 365 i korzystać ze wszystkich korzyści związanych z pracą z dowolnego miejsca i urządzenia. Wsparcie techniczne od T‑Mobile pozwoli nawet małym przedsiębiorcom czerpać korzyści z wszystkich funkcjonalności pakietu. Przedsiębiorcy mogą być zawsze w kontakcie ze swoimi klientami dzięki profesjonalnej skrzynce pocztowej, umawiać i rezerwować wizyty klientów, a także lepiej zorganizować pracę w firmie przy pomocy aplikacji do planowania i komunikacji czy współdzielenia dokumentów i plików w chmurze na dysku o pojemności 1 TB. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile po czwartym kwartale i całym roku 2017

W czwartym kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 124 tysiące, a w ciągu całego 2017 roku zwiększyła się o 309 tysięcy. Istotny wpływ na ten wynik miał pozytywny bilans przenoszalności numerów, nowe kontrakty biznesowe oraz wprowadzenie oferty Internetu Domowego. W 2017 roku T‑Mobile intensywnie rozwijał sieć sprzedaży oraz zwiększał zatrudnienie w obszarach związanych z obsługą klienta oraz sprzedażą. Dzięki stałym dużym inwestycjom w infrastrukturę T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce, co zostało potwierdzone przyznaniem certyfikatu „Best in test” trzeci rok z rzędu oraz zwycięstwem w rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku. czytaj więcej

T-Mobile W T‑Mobile piątek trwa cały weekend! Specjalne promocje na Czarny Piątek – ciąg dalszy

Black Friday i Cyber Monday rozgościły się na dobre. Operator przygotował przeceny popularnych smartfonów, nowoczesnych laptopów oraz rabaty do abonamentów. Dodatkowo teraz, w ramach specjalnej oferty, łowcy okazji będą mogli upolować fantastyczne zestawy smartfonów i akcesoriów marki Samsung w bardzo okazyjnych cenach. czytaj więcej

T-Mobile Czarny Piątek - Najlepszy czas na firmowe zakupy w T-Mobile

Taka gratka trafia się raz w roku - Czarny Piątek - czyli światowe święto promocji, na którym można ustrzelić wymarzony produkt w zapierającej dech w piersiach cenie. czytaj więcej