VoIP bez Limitu telefon IP
T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018 Liczba klientów Kontrakt Net Adds
T-Mobile

T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018

09.05.2018
- Stabilne przychody w kwocie 1,569 mln złotych
- Stabilna EBITDA po wyłączeniu wpływu regulacji roamingowej; spadek o 30 mln spowodowany regulacją roamingową
- 6,990 miliona klientów abonamentowych – wzrost o 294 tysiące w ciągu roku
- Konsekwentne inwestycje: w sieć, cyfryzację, doświadczenie klienta

Siódmy kwartał z rzędu rośnie liczba klientów w T‑Mobile

To już siódmy kwartał z rzędu, w którym wzrosła liczba klientów kontraktowych T‑Mobile. Obecnie operator obsługuje ich 6,990 mln, co oznacza wzrost o 69 tysięcy w porównaniu do czwartego kwartału 2017 roku i o 294 tysiące w porównaniu do stanu na koniec pierwszego kwartału 2017 roku. W sumie, na koniec pierwszego kwartału br. T‑Mobile obsługiwał 10,509 mln klientów.

T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018 Liczba klientów Kontrakt Net Adds

 

Najniższy wskaźnik odejść od 2 lat

Pozytywny wynik to m.in. zasługa niskiego wskaźnika odejść klientów (CHURN), który osiągnął najniższy poziom od pierwszego kwartału 2016 roku. W porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku, T‑Mobile uzyskał o 28 tysięcy lepszy bilans przenoszalności numerów. Od czwartego kwartału 2017 roku firma obserwuje też wyraźny trend: dawni klienci sieci, którzy zdecydowali się na przeniesienie usług do innych operatorów obecnie wracają do T‑Mobile.

„Od samego początku moim celem jest zbudowanie pozycji T‑Mobile jako najlepszego dostawcy usług na rynku. Z satysfakcją obserwuję, jak szybko ta strategia, którą skoncentrowaliśmy na polepszeniu istniejących i stworzeniu nowych punktów styku klientów z firmą, przynosi efekty. Rozbudowując sieć sprzedaży, wprowadzając zmiany w obsłudze klienta i rozszerzając funkcjonalności kanału on-line, postawiliśmy na jakość i dostępność wszystkich punktów kontaktu z klientem. Badania satysfakcji klientów pokazują, że te starania przynoszą widoczne rezultaty. Wzrost satysfakcji klientów, widoczny już w 2017 stał się jeszcze bardziej wyraźny na początku tego roku” – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

 

T‑Mobile inwestuje w satysfakcję klientów

Zwiększenie zatrudnienia w telefonicznym biurze obsługi klienta oraz uproszczenie menu głosowego zaowocowały skróceniem średniego czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem o ponad 60%. To wpłynęło na poprawę jakości obsługi klienta a w konsekwencji na wzrost satysfakcji klientów w ogóle.

Innym działaniem obliczonym na poprawę dostępności obsługi była rozbudowa sieci sprzedaży. Z końcem marca 2018 roku zakończył się rozpoczęty rok temu program rozbudowy sieci placówek T‑Mobile. W tym czasie otwarto 110 nowych sklepów, z czego 8 w pierwszym kwartale tego roku. W styczniu 2018 roku zainicjowany został program, w ramach którego pozostałe sklepy zostaną odnowione i dostosowane do nowej wizualizacji. W pierwszym kwartale program objął 43 sklepy.

 

Stabilne przychody i EBITDA z wyłączeniem efektu RLAH

Przychody T‑Mobile Polska pozostały na podobnym poziomie jak w 1 kwartale 2017 roku i wyniosły 1,569 mln złotych. Skorygowana EBITDA za 1 kwartał 2018 roku wyniosła 401 mln złotych, co oznacza spadek o 7,0%.

Na wynik EBITDA wpłynął wzrost kosztów obsługi usług roamingowych klientów T‑Mobile co jest efektem wprowadzenia regulacji Roam Like At Home. W pierwszym kwartale 2018 r. negatywny wpływ RLAH wyniósł (-)37 milionów złotych. Wynik EBITDA po wyłączeniu tego zjawiska pozostałby na podobnym poziomie. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r. ilość danych przesłanych w roamingu przez klientów T‑Mobile wzrosła niemal pięciokrotnie.

T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018 Przychody EBITDA

 

„T-Mobile zainwestował w klientów i w swoją przyszłość. Zatrudnienie nowych pracowników do obsługi klientów w połączeniu z rozbudową sieci sprzedaży wpłynęły na wzrost kosztów operacyjnych firmy, a tym samym spadek EBITDA, ale jesteśmy przekonani, że z czasem zaowocują one wzrostem sprzedaży i tym samym przełożą się na poprawę wyników finansowych w przyszłości.” – powiedział Juraj Andras, członek zarządu, Dyrektor Pionu Finansowego T‑Mobile Polska.

 

T‑Mobile inwestuje w szybszą sieć LTE i pojemność sieci

Jednym z kluczowych elementów utrzymania najwyższej jakości usług są stałe inwestycje w sieć. W obecnych planach inwestycyjnych firma więcej uwagi poświęca przepustowości sieci niż samej jej rozbudowie. W pierwszym kwartale T‑Mobile rozpoczął testy zmierzające do zmian w sposobie wykorzystania posiadanych częstotliwości. W efekcie w pierwszym kwartale uruchomionych zostało kilkanaście stacji oferujących agregację 4 pasm z maksymalną prędkością przesyłania danych wynoszącą do 590 Mbps. Łącznie T‑Mobile ma już ponad 4250 stacji z agregacją pasma.

„To odpowiedź na rosnącą konsumpcję danych wśród naszych klientów, którzy w ujęciu rok do roku przesłali o 150% więcej danych w sieci LTE. Co nie mniej ważne, inwestycje mają przygotować naszą sieci szkieletową do zwiększonych obciążeń wynikających z obsługi nowych usług, które niedługo przedstawimy. Dlatego, pomimo że nasza sieć LTE dociera już blisko do 100% populacji zamierzamy przeznaczyć na inwestycje podobne środki jak w latach ubiegłych.” – komentuje Maierhofer.

Aby zapewnić właściwą obsługę stacji bazowych T‑Mobile realizuje projekt doprowadzania do stacji bazowych infrastruktury światłowodowej, która docelowo zastąpi w większości przypadków radiolinie. W Q1 uruchomionych zostało 70 nowych węzłów zasilonych światłowodem o szybkości 1Gbps lub 10Gbp/s. W tym roku planowanych jest kolejnych 150-200 takich realizacji. Dbając o wysoką jakość obsługi ruchu ze stacji bazowych T‑Mobile zrezygnował z radiolinii wolniejszych niż 150Mbps zastępując je szybszymi oferującymi przepływności do 1Gbps.

T-Mobile Wakacyjne prace optymalizujące sieć T‑Mobile

Kilka dni temu SpeedTest.pl opublikował wyniki comiesięcznego rankingu prędkości mobilnego Internetu. Po raz kolejny T‑Mobile Polska zajął pierwsze lokaty zarówno dla pomiarów wykonanych w technologii LTE, jak i tych w 3G/LTE. czytaj więcej

News T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami zmienia jakość wypoczynku

Od 7 do 15 lipca na plaży w Kołobrzegu oraz od 20 do 22 lipca na plaży w Ustce staną strefy akcji T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami. Będą to miejsca, w którym energia uwalniana podczas aktywnego wypoczynku, zamieni się w realną pomoc dla niepełnosprawnych dzieci. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile uruchamia nowe nadajniki w popularnych lokalizacjach turystycznych w Polsce

Wakacje mają to do siebie, że popularne kurorty w całej Polsce będą pękać w szwach, a stacje bazowe sieci telekomunikacyjnych zanotują wzmożony ruch. Dobrze, gdy w czasie urlopu można odpocząć od świata, ale nie oszukujmy się: instastories z plaży, albo YouTube’owa playlista „Przy ognisku” to jest prawdziwy „must have”. czytaj więcej

T-Mobile Apple Watch Series 3 już od dziś dostępny dla klientów T‑Mobile

Począwszy od dziś, 28 czerwca 2018 r., w ofercie T‑Mobile dostępny będzie Apple Watch Series 3 – wspaniały towarzysz prowadzących zdrowy i aktywny tryb życia. Urządzenie będzie oferowane w zestawach z iPhone’ami 7, 8 i X oraz samodzielnie w wybranych sklepach T‑Mobile. czytaj więcej

News Kilometry, które zmieniają życie dzieci na lepsze! Rusza szósta edycja akcji T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami

Już 24 czerwca Polacy rozpoczną wspólne zbieranie kilometrów, które zamienione przez T‑Mobile Polska na pieniądze trafią do podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam”. W tym roku gramy już o 6. Milion który przeznaczony zostanie na rehabilitację niepełnosprawnych ruchowo dzieci. czytaj więcej

T-Mobile W T‑Mobile mundial nie kończy się nigdy – nielimitowany internet domowy od T Mobile w zestawie z konsolą Sony PlayStation 4 i grą FIFA18

T‑Mobile wspiera futbolowych kibiców także po ostatnim gwizdku sędziego. Aby lepiej wykorzystać czas między piłkarskimi spotkaniami, od 21 czerwca Operator do oferty nielimitowanego Internetu domowego dołącza konsolę Sony PlayStation 4 z grą FIFA18. czytaj więcej

T-Mobile Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”. czytaj więcej

T-Mobile W wakacje wracasz tam, gdzie było Ci dobrze – T‑Mobile rusza z nową odsłoną kampanii wizerunkowej

T‑Mobile konsekwentnie od 2017 roku może pochwalić się coraz lepszymi wynikami przenoszalności numerów wśród polskich operatorów. Po świetnie przyjętej i cieszącej się dużą popularnością, ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej „Powroty”, dziś rusza jej wakacyjna odsłona, w której operator prezentuje jakość sieci i podkreśla zalety korzystania z niej nawet w najbardziej odległych miejscach w kraju. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska zaprasza na oficjalne otwarcie sklepu w kultowym CEDET w Warszawie

T‑Mobile kończy projekt rozwoju swojej sieci sprzedaży i z tej okazji zaprasza klientów na oficjalne otwarcie najnowszego sklepu w Warszawie w kultowym Cedecie. Z tej okazji na klientów czekać będą całodniowe atrakcje, niespodzianki i konkurs zorganizowany we współpracy z HUAWEI. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile świętuje swoje siódme urodziny

T‑Mobile zaprasza klientów do wspólnego świętowania 7 rocznicy działalności sieci w Polsce. W tym celu przygotował specjalne obniżki cen smartfonów ( m.in.: iPhone, Sony Xperia XZ2, Samsung Galaxy S8) a także podarunek w postaci bezpłatnych pakietów danych. czytaj więcej

T-Mobile Nowe oferty w T‑Mobile na kartę

Od 6 czerwca 2018 r. T‑Mobile rozszerza swoje portfolio ofert na kartę o dwa nowe warianty. Pełen zestaw usług, prosty system rozliczeń i hitowy Supernet Video to ich główne atrybuty, które czynią z nich propozycje nie do odrzucenia. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile z wyróżnieniem marki roku wg Media & Marketing Polska

Poniedziałek najlepiej zacząć od dobrych informacji. A tych nam nie brakuje! Uznany branżowy magazyn Media & Marketing Polska opublikował coroczny raport „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", w którym, obok najlepszych agencji na rynku reklamowym i marketingowym w Polsce, wyróżnił T‑Mobile wśród marek i marketerów roku. 24 maja podczas oficjalnej gali odebraliśmy najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży reklamowej. czytaj więcej

T-Mobile Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone

T‑Mobile Polska znalazł się w gronie największych polskich firm, uhonorowanych Listkami CSR przyznawanymi przez tygodnik Polityka, za działania realizowane w obszarze społecznej odpowiedzialności. czytaj więcej

T-Mobile Szybsze LTE i większa pojemność sieci - T‑Mobile zmienia model wykorzystania częstotliwości

Nowe warunki współpracy pomiędzy T-Mobile i Orange
Więcej częstotliwości i pojemność dla LTE
czytaj więcej

T-Mobile Ruszył konkurs MagentaBiznes organizowany przez T‑Mobile dla przedsiębiorców

Trwa konkurs MagentaBiznes ogłoszony przez T‑Mobile dla przedsiębiorców, którzy chcą korzystać z cyfrowych narzędzi ułatwiających pracę. Mogą oni wygrać usługi operatora, nowoczesny sprzęt oraz szkolenie. Wydarzenie towarzyszy kampanii MagentaBiznes, w ramach której klienci biznesowi T‑Mobile pokazują, jak cyfrowe rozwiązania usprawniają funkcjonowanie ich przedsiębiorstwa. czytaj więcej

T-Mobile Wiosenna odwilż cen w T‑Mobile

Już od dziś, 30 marca 2018, w sklepie internetowym T‑Mobile kilkanaście popularnych modeli telefonów dostępnych będzie w specjalnych, obniżonych nawet o 200 zł cenach. czytaj więcej

T-Mobile Zobacz więcej z Huawei P20 Pro – najnowsze flagowce już w T‑Mobile

Niektórzy mówią, że nie ma lepszego momentu na wymianę garderoby niż sezon wiosenny. Bezsprzecznie natomiast początek roku dla miłośników nowych technologii oznacza okazję do wymiany smartfonu. Powodów nie brakuje, skoro od dziś w sklepie internetowym T‑Mobile rozpoczyna się sprzedaż Huawei P20 oraz przedsprzedaż najnowszego flagowego modelu Huawei - P20 Pro. Oba będą dostępne z atrakcyjnymi bonusami. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile kontynuuje wzmacnianie organizacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta

T‑Mobile Polska systematycznie poprawia swoje wyniki operacyjne, notuje także wzrosty w parametrach dotyczących obsługi klienta i postrzegania marki. Operator w 2018 roku zamierza kontynuować strategię koncentracji na relacjach z klientami. W tym celu z dniem 1 kwietnia 2018 wprowadzi w swoich strukturach zmiany, które pozwolą mu jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. W części biznesowej wykorzysta zasoby i kompetencje pozyskane dzięki przejęciu T-Systems, natomiast w rynku prywatnym rozwinie obszary obsługi i zarządzania doświadczeniem klienta. czytaj więcej

T-Mobile Wielkanocny zając od T‑Mobile rozdaje prezenty za zakup smartfonu z rodziny Sony Xperia

Wiosna jest z nami, a wraz z nią czas na nowe promocje! W T‑Mobile nie czekamy do kwietnia i już zaczynamy świętować – od dziś klienci, którzy kupią u Operatora smartfon z rodziny Sony Xperia, otrzymają w prezencie nawet 200 zł. czytaj więcej

T-Mobile Sony Xperia XZ2 z konsolą PlayStation 4 w przedsprzedaży w T‑Mobile

Zaprezentowany podczas ostatnich targów MWC 2018 w Barcelonie najnowszy flagowiec Sony Xperia XZ2, pojawi się w przedsprzedaży T‑Mobile już dzisiaj, 16 marca 2018 r. w zestawie z konsolą Sony Playstation 4. Pierwsi klienci, którzy zdecydują się na zakup w sklepie www.t-mobile.pl, otrzymają w prezencie dostęp do mobilnych gier PlayStation, które umilą niejeden wieczór ze znajomymi. czytaj więcej