Zobacz więcej na T-Mobile.pl.
Usługi głosowe w cyfrowych sieciach mobilnych dostępne są w Polsce już od grubo ponad 20 lat. W tym czasie wdrożono zaledwie kilka nowych technologii poprawiających jakość głosu w rozmowie telefonicznej. Jedną z ważniejszych było wprowadzenie kilka lat temu technologii HD Voice, która pozwoliła na ogromną poprawę jakości połączeń i komfortu rozmowy. W samym HD Voice występowało kilka generacji kodeków, które oferowały minimalne różnice w jakości połączenia głosowego. Kolejnym dużym krokiem było udostępnienie klientom w 2016 roku technologii VoWiFi i VoLTE, dzięki którym zyskali możliwość nawiązywania połączenia za pośrednictwem WiFi bez konieczności używania dodatkowych aplikacji oraz w sieci LTE. Spowodowało to wzrost komfortu użytkowników, ale było bez wpływu na jakość połączenia.
Na jakości właśnie skupiona jest nowa technologia, której polski debiut będzie miał miejsce w najbliższy piątek wraz ze startem sprzedaży nowego modelu iPhone’a, czyli 29 września br. Użytkownicy tego modelu telefonu będą pierwszymi w Polsce, którzy będą mogli korzystać z zupełnie nowych kodeków dźwięku HD Voice+.
Czym jest HD Voice+?
To kodeki najnowszej generacji, funkcjonujące również pod nazwą EVS (Enhanced Voice Services), odpowiadające za jakość połączenia głosowego w sieciach komórkowych. Dzięki szerszemu pasmu dźwięk jest pełniejszy i oferuje jakość porównywalną z płytą CD. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu szeregu mechanizmów takich jak dostosowanie do rodzaju dźwięku źródłowego, wykrywanie aktywności głosu lub dźwięku, czy generowanie komfortowego szumu tła.
Kto może korzystać HD Voice+?
Aby połączenie głosowe mogło zostać zainicjowane z wykorzystaniem najnowszych kodeków oba telefony muszą mieć włączoną możliwość ich obsługi oraz połączyć się z wykorzystaniem technologii VoLTE w sieci T‑Mobile lub VoWiFi. HD Voice+ nie wymaga dodatkowej aktywacji i jest oferowane bezpłatnie.
T-Mobile Ruszył konkurs MagentaBiznes organizowany przez T‑Mobile dla przedsiębiorców
Trwa konkurs MagentaBiznes ogłoszony przez T‑Mobile dla przedsiębiorców, którzy chcą korzystać z cyfrowych narzędzi ułatwiających pracę. Mogą oni wygrać usługi operatora, nowoczesny sprzęt oraz szkolenie. Wydarzenie towarzyszy kampanii MagentaBiznes, w ramach której klienci biznesowi T‑Mobile pokazują, jak cyfrowe rozwiązania usprawniają funkcjonowanie ich przedsiębiorstwa. czytaj więcejT-Mobile T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018
- Stabilne przychody w kwocie 1,569 mln złotych- Stabilna EBITDA po wyłączeniu wpływu regulacji roamingowej; spadek o 30 mln spowodowany regulacją roamingową
- 6,990 miliona klientów abonamentowych – wzrost o 294 tysiące w ciągu roku
- Konsekwentne inwestycje: w sieć, cyfryzację, doświadczenie klienta czytaj więcej