Wiadomości firmowe

PrestaShop i WooCommerce dominują w polskim e-commerce

10.06.2019
Linuxpl.com zbadał polski rynek e-commerce, a potem stworzył hosting dedykowany dla PrestaShop

PrestaShop jest najpopularniejszym silnikiem e-commerce w Polsce – wykorzystuje go 52 proc. właścicieli sklepów i programistów e-commerce. 39 proc. wskazań zanotował z kolei WooCommerce. W sumie, jak wynika z badań - oba te rozwiązania mają ponad 90 procent rynku! Dla właścicieli sklepów i developerów e-commerce w Polsce przede wszystkim liczy się wydajność i bezpieczeństwo działania ich sklepów. To najważniejsze wnioski z badania polskiego rynku e-commerce, które przeprowadziła firma hostingowa Linuxpl.com.

Grupa respondentów przebadana przez Linuxpl.com składała się z 287 osób, w tym właścicieli sklepów i programistów związanych z branżą e-commerce w Polsce. Badanie zostało zrealizowane w kwietniu br. w ramach prac, które Linuxpl.com prowadził nad stworzeniem nowej oferty hostingowej dla branży e-commerce. W wyniku tego projektu firma stworzyła rozwiązanie PrestaShop BoostTM, zapewniające szybsze działanie PrestaShop i poprawiające bezpieczeństwo sklepów opartych o ten silnik. Przy okazji udało się także ustalić wiele ciekawych faktów na temat polskiego rynku e-commerce.

Najpopularniejsze silniki e-commerce w Polsce

Oprócz PrestaShop i WooCommerce respondenci badania Linuxpl.com najczęściej wskazywali takie silniki, jak Magento oraz Shopper (po 8 proc. wskazań). Wśród odpowiedzi pojawiło się także kilka mniej popularnych rozwiązań, jak ShopGold czy OpenCart. Wskazania nie sumują się do 100 proc. ponieważ ponad połowa przeankietowanych osób ma więcej niż jeden sklep, z których część korzysta z różnych silników.

Jak sklepy poprawiają wydajność działania?

Respondenci wśród najczęściej stosowanych przez siebie mechanizmów służących poprawie wydajności działania ich sklepów wskazywali optymalizację obrazków (65 proc.) i stosowanie innych opcji, które są dostępne w ramach silnika sklepowego (55 proc.). Na dalszych pozycjach pojawiły się: dodatkowy cache obiektowy, np. memcached, redis (50 proc.), minifikacja HTML, JS i CSS (48 proc.) i kompresja GZIP (41 proc.). Najrzadziej stosowane są lazy loading (28 proc.) i CDN (13 proc.). Co ciekawe, 17 proc. respondentów przyznało, że nie zna lub w ogóle nie stosuje tego typu mechanizmów.

Oczekiwania sklepów dot. wydajności i bezpieczeństwa wobec firm hostingowych

Więcej interesujących informacji Linuxpl.com uzyskał prezentując twierdzenia i prosząc o wskazanie, w jakim stopniu respondent się z nimi zgadza. Firma posługiwała się skalą Likerta, zakładającą pytanie w formie - „W jakim stopniu, od 1 do 5, zgadzasz się z poniższym twierdzeniem…”.

I tak, ze stwierdzeniem - „mój sklep jest dobrze zoptymalizowany pod kątem obciążenia i czasu ładowania” - większość pytanych zgodziła się w umiarkowanym stopniu. Niemal pełna zgoda (80 proc.) panowała z kolei ze stwierdzeniem, że „fajnie, jakby firma hostingowa wdrożyła dodatkowe mechanizmy optymalizacji/skrócenia czasu ładowania sklepu”.

Jeszcze więcej osób (90 proc.) uważa, że „ochrona sklepu przed atakami hakerskimi jest bardzo ważna”. Dodatkowo większość respondentów chciałaby, „żeby firma hostingowa zajęła się dodatkowym zabezpieczeniem sklepu” przez wykonywanie takich działań, jak regularny backup, dostęp do certyfikatu SSL, zapewnienie dostępu do dysków SSD i szybszych baz danych.

„Wydajność i bezpieczeństwo to obszary, na których w największym stopniu zależy przedstawicielom polskiej branży e-commerce, co nie może dziwić. Przedstawiciele branży doskonale znają statystyki, które mówią, że sklep, który ładuje się o 5-6 sekund dłużej może tracić nawet 66 proc. konwersji! Zapewnienie bezpieczeństwa klientów to również absolutna podstawa działania serwisów e-commerce” – mówi Artur Pajkert z Linuxpl.com.

Ostatnie pytanie w ankiecie Linuxpl.com dotyczyło czynników, które są najbardziej istotne przy wyborze pakietu hostingowego. Najważniejszy (90 proc. wskazań) okazał się krótki czas ładowania witryny. Drugim z kolei, z 82 proc. poparciem, okazały się automatyczne kopie zapasowe, a trzecim – wysokie kompetencje ludzi pracujących w pomocy technicznej (69 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się ustawienia w zakresie SEO/SEM (50 proc.), darmowy certyfikat SSL (49 proc.), dostęp do Memcached, Redis itp. (38 proc.), a także zaawansowane narzędzia developerskie, jak dostęp SSH czy Git/ SVN (33 proc.), obsługa http/2 (27 proc.) i program partnerski (9 proc.).

PrestaShop Boost – nowa oferta hostingowa i wtyczka na bazie badań

Linuxpl.com wykorzystał zrealizowane badania do stworzenia nowej oferty hostingowej, która jest dedykowana dla sklepów opartych o silnik PrestaShop. Najważniejszą jego cechą jest bardzo duża wydajność, pozwalająca na znacząco szybsze ładowanie serwisu. W testach typu GTMetrix czy PageSpeed Insights sklepy przyspieszyły 3-8 krotnie, a w testach obciążeniowych rozwiązanie okazało się nawet 17-krotnie lepsze od klasycznego hostingu. Aby to osiągnąć, firma opracowała autorską wtyczkę do PrestaShop o nazwie PrestaShop BoostTM, która zapewnia automatyczną optymalizację sklepu.

Dodatkowe informacje na temat badań można znaleźć tutaj: https://linuxpl.com/blog/raport-e-commerce-wyniki-badan-wlascicieli-sklepow/. Z kolei więcej informacji o nowej ofercie Linuxpl.com dla sklepów opartych o PrestaShop jest tutaj: https://linuxpl.com/hosting-prestashop/.

Linuxpl.com świadczy usługi rejestracji domen i hostingu (utrzymania stron www). Firmę wyróżnia profesjonalne wsparcie dla osób zajmujących się hostingiem, zapewniane dzięki obecności administratorów systemowych w helpdesku firmy, a także dobry balans pomiędzy jakością i ceną. Linuxpl.com jest cześć grupy H88, jednej z największych i najszybciej rozwijających się firm webhostingowych w Polsce. Głównym celem grupy H88 jest oferowanie produktów i usług, które pomagają osiągnąć sukcesy w internecie. H88 realizuje ten cel przez swoje wyspecjalizowane marki, do których należą - oprócz Linuxpl.com - także m.in. Domeny.pl, Hekko.pl, czy Kei.pl. Z usług H88 korzysta około 230 tys. klientów.

Wiadomości firmowe Domena .org przejęta za ponad miliard dolarów

Wielkie zmiany dotyczące domeny .org. w światowym internecie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Phishing największym zagrożeniem w 2020 roku

Serwis Domeny.pl radzi jak rozpoznać i chronić się przed phishingiem. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Stare WAF-y się nie sprawdzają, system H88 ma to zmienić

Grupa H88 stworzyła nowe rozwiązanie WAF do ochrony przed zagrożeniami w sieci czytaj więcej

Wiadomości firmowe Co nas atakuje w sieci?

Badanie na temat najczęstszych sposobów i źródeł ataków na polskie strony internetowe czytaj więcej

Wiadomości firmowe Domena .EU staje się globalną

Domeny.pl: obywatele UE będą mogli rejestrować adres .EU bez względu na miejsce zamieszkania. Liczba domen .EU może jednak gwałtownie zmaleć ze względu na brexit. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Certyfikat EV – prosty sposób na ograniczenie phishingu

Domeny.pl: strony z certyfikatem EV prawie nigdy nie są wykorzystywane do kradzieży danych czytaj więcej

Wiadomości firmowe Linuxpl.com: ważna zmiana w sposobie indeksowania nowych stron internetowych przez Google

Twoja strona nie działa na urządzeniach mobilnych? To w Google raczej się już nie pojawi… czytaj więcej

Wiadomości firmowe Latem rośnie liczba ataków phishingowych

Dostałeś maila ze swoim hasłem i żądaniem okupu za nieujawnianie nagrania, jak oglądasz strony z filmami pornograficznymi? Nie płać. To phishing! czytaj więcej

Wiadomości firmowe Domeny.pl: teraz każdy może mieć adres w domenie .UK

Inwestycja w domenę? Właśnie pojawiło się prawie 2 miliony okazji po uwolnieniu domeny .UK czytaj więcej

Wiadomości firmowe W Europie ubywa domen z rozszerzeniem .EU

Brexit i troska o bezpieczeństwo spowodowało skurczenie liczby domen europejskich czytaj więcej

Wiadomości firmowe Domena .org przejęta za ponad miliard dolarów

Wielkie zmiany dotyczące domeny .org. w światowym internecie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Phishing największym zagrożeniem w 2020 roku

Serwis Domeny.pl radzi jak rozpoznać i chronić się przed phishingiem. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Stare WAF-y się nie sprawdzają, system H88 ma to zmienić

Grupa H88 stworzyła nowe rozwiązanie WAF do ochrony przed zagrożeniami w sieci czytaj więcej

Wiadomości firmowe Co nas atakuje w sieci?

Badanie na temat najczęstszych sposobów i źródeł ataków na polskie strony internetowe czytaj więcej

Wiadomości firmowe Domena .EU staje się globalną

Domeny.pl: obywatele UE będą mogli rejestrować adres .EU bez względu na miejsce zamieszkania. Liczba domen .EU może jednak gwałtownie zmaleć ze względu na brexit. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Certyfikat EV – prosty sposób na ograniczenie phishingu

Domeny.pl: strony z certyfikatem EV prawie nigdy nie są wykorzystywane do kradzieży danych czytaj więcej

Wiadomości firmowe Linuxpl.com: ważna zmiana w sposobie indeksowania nowych stron internetowych przez Google

Twoja strona nie działa na urządzeniach mobilnych? To w Google raczej się już nie pojawi… czytaj więcej

Wiadomości firmowe Latem rośnie liczba ataków phishingowych

Dostałeś maila ze swoim hasłem i żądaniem okupu za nieujawnianie nagrania, jak oglądasz strony z filmami pornograficznymi? Nie płać. To phishing! czytaj więcej

Wiadomości firmowe Domeny.pl: teraz każdy może mieć adres w domenie .UK

Inwestycja w domenę? Właśnie pojawiło się prawie 2 miliony okazji po uwolnieniu domeny .UK czytaj więcej

Wiadomości firmowe W Europie ubywa domen z rozszerzeniem .EU

Brexit i troska o bezpieczeństwo spowodowało skurczenie liczby domen europejskich czytaj więcej

News Dropshipping – na czym polega?

Czy masz świetny pomysł na sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dropshipping może być właśnie tym rozwiązaniem! Jest to idealne rozwiązanie, jeśli twoja firma jest mała lub średnia, ponieważ pozwala zaoszczędzić pieniądze na początkowych kosztach rozpoczęcia działalności. Czym jest dropshipping i jakie są o nim opinie? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Co nas atakuje w sieci?

Badanie na temat najczęstszych sposobów i źródeł ataków na polskie strony internetowe czytaj więcej

Case Study Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile: Znaczenie bezpieczeństwa danych w firmie - wyniki badania rynku cyberbezpieczeństwa w Polsce 2017

Co czwarta firma w Polsce nadal nie wie, jakie zmiany będzie musiała wdrożyć w związku z wejściem Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (GDPR) w maju 2018 roku. Blisko połowa przedsiębiorstw nie zarejestrowało żadnego cyberataku na swoje zasoby. W przypadku odnotowanych zdarzeń firmy najczęściej wskazywały na cyberataki z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania. Wynika z raportu podsumowującego Badanie Rynku Cyberbezpieczeństwa w Polsce w Dużych i Średnich firmach przygotowanego na zlecenie T‑Mobile. czytaj więcej