VoIP bez Limitu telefon IP
Wiadomości firmowe

Kto kibicował polskim sportowcom podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu?

02.03.2018
Statystyczny polski kibic Igrzysk Zimowych w Pjongczangu to mężczyzna w wieku około 40 lat, z dużego miasta, czytający o sporcie, ale niekoniecznie aktywnie go uprawiający. Najczęściej jest to użytkownik androida, który wakacje spędza za granicą.

Sportowe emocje po Zimowych Igrzyskach Olimpijskich pomału opadają. To był wyjątkowy czas dla wszystkich kibiców – zarówno tych, którzy dopingowali reprezentację Polski przed ekranem telewizora, ale przede wszystkim dla tych, którzy byli obecni w Pjongczangu i mogli obserwować zmagania polskich sportowców na żywo. Kim są fani sportu, którzy postanowili polecieć do Korei Południowej? Ich profil przygotowała firma Selectivv Mobile House.

W niedzielę zakończyły się Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu, podczas których polscy skoczkowie dwa razy stawali na podium – po złoto sięgnął Kamil Stoch, a rywalizację drużynową Polacy zakończyli na trzecim miejscu. Kolejna okazja dla miłośników olimpijskich sportów zimowych dopiero za 4 lata, ale już dziś wiemy, kim byli najzagorzalsi kibice polskiej reprezentacji. Jak wynika z danych zebranych metodą geotrappingu przez firmę Selectivv Mobile House, nasi skoczkowie mogli liczyć na zagrzewające okrzyki od blisko 2000 kibiców. Statystyczny polski kibic Igrzysk Zimowych w Pjongczangu to mężczyzna w wieku około 40 lat, z dużego miasta, czytający o sporcie, ale niekoniecznie aktywnie go uprawiający. Najczęściej jest to użytkownik androida, który wakacje spędza za granicą.

Badanie objęło właścicieli smartfonów, którzy w trakcie Igrzysk znajdowali się w okolicach hoteli i obiektów olimpijskich. Na tej podstawie można wywnioskować, że głównym celem ich pobytu w Pjongczang było śledzenie sportowej rywalizacji. W analizie uwzględniono tych użytkowników, których urządzenia miały ustawione język polski oraz używały internetu, dzięki czemu ustalono ich lokalizację.  Z badania wykluczono osoby przebywające w okolicach wiosek olimpijskich podczas całego okresu trwania Igrzysk, gdyż najprawdopodobniej byli to członkowie kadry olimpijskiej, obsługi oraz korespondenci – jest to około 300 osób.

W określonym czasie, w określonym miejscu

Technologia geotrappingu polega na zbieraniu informacji nt. użytkowników, którzy w określonym czasie przebywali w określonym miejscu. Tym różni się od geolokalizacji, że opiera się na zdefiniowaniu grupy użytkowników w oparciu o ich położenie z przeszłości i pozwala na przesłanie im komunikatu nie tylko w czasie rzeczywistym. Przykładowo pozwala na zebranie osób, które były na targach mieszkaniowych i wyświetlanie im reklamy nieruchomości w kolejnym tygodniu.

To rozwiązanie firmy Selectivv Mobile House jest wykorzystywane przede wszystkim do przeprowadzania skutecznych i ściśle targetowanych kampanii mobilnych. Technologia geotrappingu pozwoliła zebrać dane nt. polskich kibiców w Korei Południowej. Dzięki temu wiemy, że 68% tej grupy stanowią mężczyźni, a 61% osób ma więcej niż 35 lat. 73% badanych czyta o sporcie, jednak aktywnie uprawia go  jedynie 21%. Na podstawie odwiedzanych przez nich stron i użytkowanych aplikacji wiemy też, że 19% z nich wakacje spędziło na polskim morzem, a 39% za granicą. Jedynie 5% z tych osób aktywnie poszukuje partnera (np. ma zainstalowane aplikacja randkowe), a 6% to mniejszości seksualne.

Dominik Karbowski, co-CEO Selectivv Mobile House wyjaśnia, jak dane są pozyskiwane: - Korzystając ze smartfonów i tabletów, użytkownicy udostępniają informacje o sobie. Są to dane demograficzne, takie jak wiek, płeć, obszar zamieszkania, ale także miejsce pracy czy status matrymonialny. Niezwykle ważną częścią udostępnianych danych są dane behawioralne mówiące o  zachowaniach  i  zainteresowaniach.  Na  podstawie  tych  informacji  w  Selectivv  opracowujemy profile użytkowników. Analiza i profilowanie informacji z urządzeń przenośnych to istotny czynnik w dotarciu do klienta ze ściśle dopasowaną ofertą. Warto dodać, że dane, które firma posiada, nie są danymi osobistymi, wrażliwymi. Nie wiemy, czy użytkownik to Jan czy Maria Kowalska, nie znamy adresu czy numeru telefonu.

Jak pokazuje analiza firmy Selectivv Mobile House, polscy kibice sportu pojadą nawet do odległej Korei Południowej, żeby dopingować i wspierać swoich idoli. W tym roku rządziły skoki narciarskie, które po kolejnym złocie olimpijskim Kamila Stocha potwierdziły swój status polskiego sportu narodowego. Jak będzie podczas kolejnych i letnich igrzysk olimpijskich? Na pewno nie zabraknie emocji, a na stadionach będą powiewać biało-czerwone flagi.

 

Wiadomości firmowe Szybszy awans do kolejnych poziomów w promocji Emirates Skywards

Członkowie programu lojalnościowego Emirates Skywards zdobywają dodatkowe punkty Tier Miles, rezerwując i wykorzystując bilety na loty Emirates lub flydubai w okresie obowiązywania promocji
Szybszy dostęp do korzyści w ramach kolejnych poziomów członkostwa Emirates Skywards czytaj więcej

Wiadomości firmowe Rozszerzona rzeczywistość podpowie, czy zmieścisz się w limitach bagażu podręcznego – KAYAK startuje z nową aplikacją

Nowe narzędzie pomaga podróżnym sprawdzić, czy ich bagaż odpowiada ograniczeniom bagażu podręcznego różnych linii lotniczych i czy zmieści się w schowku bagażowym na pokładzie samolotu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe 66% Polaków nigdy nie słyszało o chatbotach

Jak wynika z danych zgromadzonych w raporcie KAYAK.pl Mobile Travel Report 2017, wzrasta popularność i wykorzystanie chatbotów — programów komputerowych, które w aplikacjach, takich jak np. Facebook Messenger prowadzą zautomatyzowane konwersacje z użytkownikami i odpowiadają na ich pytania. czytaj więcej

Wiadomości firmowe 61% Polaków wybiera mobilne rezerwowanie i płacenie za hotele

Wyszukiwarka turystyczna KAYAK.pl przeprowadziła badanie, sprawdzając, kiedy i dlaczego Polacy korzystają ze smartfonów podczas wakacji. czytaj więcej

News Selectivv startuje z inicjatywą „Bezpieczny Polak” - Bądź bezpieczny za granicą

Inicjatywa „Bezpieczny Polak”, której pomysłodawcą jest firma Selectivv, ma na celu kooperację polskich firm technologicznych na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli naszego kraju. Beneficjentami tego projektu będą wszyscy Polacy przebywający za granicą, którzy znajdą się w obliczu niebezpiecznej sytuacji, takiej jak: atak terrorystyczny, katastrofa, wypadek komunikacyjny czy klęska żywiołowa. czytaj więcej

News Selectivv Mobile House powiększa zespół sprzedażowy o nowe osoby

Selectivv Mobile House pozyskuje, analizuje i profiluje dane o użytkownikach urządzeń przenośnych, które są wykorzystywane w takich obszarach jak reklama, marketing, badania, usługi doradcze czy analizy. Ze względu na rozwój firmy, Selectivv zdecydował się powiększyć swój dział sprzedaży o trzy nowe osoby: Tomasza Niewińskiego, Pawła Przybysza i Piotra Kozickiego, którzy wcześniej byli związani z biurem reklamy internetowej Ströer Digital Media. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wiarygodne dane z kampanii mobile, Selectivv przedstawia narzędzie: Mobile Audience Meter

Selectivv Mobile House, ekspert w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych, przedstawia najnowsze narzędzie Mobile Audience Meter. Innowacyjne rozwiązanie pozwala na skuteczniejszą weryfikację rezultatów kampanii mobile oraz dokładne poznanie jej odbiorców poprzez weryfikację z danymi Selectivv DMP – największą w Polsce bazą danych o użytkownikach urządzeń mobilnych. czytaj więcej