Wirtualna Centrala - wszystkie oddziały firmy w jednym systemie
Huawei znów w górę  w rankingu „Best Global Brands Report”
Huawei znów w górę  w rankingu „Best Global Brands Report”
Huawei

Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”

28.09.2017
Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu.

Wyższa pozycja Huawei w rankingu wynika z 14-procentowego wzrostu wartości marki w ostatnim roku. Wartość tę szacuje się obecnie na około 6,676 miliardów USD. Huawei poprawił swoją pozycję już trzeci rok z rzędu licząc od momentu, gdy zadebiutował w rankingu w 2014 roku jako pierwsza firma z kontynentalnych Chin.

Założona w 1974 roku firma Interbrand to największa na świecie agencja doradcza oferująca zintegrowane usługi z zakresu zarządzania marką. Publikowane przez Interbrand rankingi najlepszych globalnych marek cieszą się uznaniem na całym świecie i są powszechnie wykorzystywane jako wskaźnik ich wartości.

Podobnie jak w latach ubiegłych, marki z branży technologicznej nadal dominują w raporcie „Best Global Brands Report” i są najliczniejszą grupą  w pierwszej setce rankingu. Ponieważ Huawei jest firmą technologiczną nastawioną na osiąganie znakomitych wyników w dziedzinie badań i rozwoju, uznanie ze strony Interbrand stanowi dowód na zwiększającą się przewagę technologiczną i rosnącą globalną rolę Huawei.

Według Interbrand, Huawei jest motorem działań na rzecz światowej transformacji cyfrowej i budowania lepiej skomunikowanego świata, dzięki tworzeniu udoskonalonych sieci.  Wartość firmy Huawei stale rośnie dzięki stale rosnącej wydajności i przełomowym osiągnięciom na rynku elektroniki użytkowej. W pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła do 70,01 milionów sztuk, co oznacza wzrost o 20,6% w ujęciu rocznym i stanowi wynik przewyższający średnią dla całej branży. Systematycznie rośnie też popularność najważniejszych serii smartfonów Huawei z segmentu premium, HUAWEI P i HUAWEI Mate, co zwiększa znaczenie Huawei na rynkach towarów luksusowych.

Według analityków branżowych z firmy IDC, w drugim kwartale 2017 roku Huawei był największym producentem smartfonów w Chinach i trzecim co do wielkości na świecie, a jego  udział w światowym rynku smartfonów wzrósł do 11,3%  z  9,8% przed rokiem. Dzięki temu dystans dzielący Huawei i Apple wynosi obecnie zaledwie 1 procent.

Huawei uzupełnił też swoją ofertę o trzy modele produktów linii MateBook, komputerów osobistych łączących stylowy wygląd z lekką konstrukcją i wysoką wydajnością. Wprowadzenie na rynek serii HUAWEI MateBook spotkało się ze sporym uznaniem, a także ciepłym przyjęciem ze strony mediów i klientów.

Produkty Huawei są doceniane przez wiele prestiżowych instytucji, a firma regularnie pojawia się na listach światowych marek cieszących się największym uznaniem. W najnowszej edycji listy 500 największych firm świata magazynu Fortune, Huawei po raz pierwszy trafił do pierwszej setki, wykonując skok z pozycji 129. na 83.  Ponadto Huawei jako jedyna chińska marka został uwzględniony na liście najcenniejszych globalnych marek ogłoszonej przez magazyn Forbes w 2017 roku.