Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

News Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi. czytaj więcej

Huawei Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny

Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. W sondażu Smart(fonowe) relacje, zrealizowanym przez Ipsos na zlecenie Huawei, co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy. czytaj więcej

Huawei Telefónica i HUAWEI rozwijają wspólnie technologię na rzecz autonomicznych pojazdów

Telefónica i HUAWEI przeprowadziły pierwszą na świecie, pilotażową próbę (PoC) dotyczącą modułów komunikacyjnych pojazdów opartych na technologii 5G, znanych jako 5G-V2X. Test odbył się w laboratorium 5G Joint Innovation Lab w Madrycie. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro dostępny w nowej, atrakcyjnej cenie

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją dostępny jest w wybranych, najlepszych sklepach w obniżonej cenie, poniżej 3 000 PLN. Telefon dedykowany jest najbardziej wymagającym użytkownikom – wyróżnia się świetną jakością wykonania, podzespołami z najwyższej półki oraz bardzo dobrym aparatem fotograficznym. Sztuczna inteligencja na jego pokładzie zapewnia stałą, najszybszą prędkość działania i zarządza bardzo wydajną baterią. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro z tytułem Best of CES 2018

Urządzenia Huawei zostały wyróżnione nagrodami przez pięć prestiżowych redakcji podczas targów CES w Las Vegas. Eksperci docenili pierwszy na świecie smartfon z wbudowaną sztuczną inteligencją Huawei Mate 10 Pro – redakcja Android Police przyznała mu prestiżowy tytuł Best of CES 2018, a Android Authority – nagrodę Smartphone of the Year. Debiutujący na amerykańskim rynku hybrydowy system Huawei WiFi Q2 został wyróżniony przez serwis T3 za bardzo szybką i stabilną łączność bezprzewodową. czytaj więcej

Huawei HUAWEI jednym z liderów rynku rozwiązań dla operatorów

Wiodąca na świecie firma analityczno-konsultingowa Ovum, w swoim najnowszym raporcie sklasyfikowała HUAWEI jako jednego z liderów rynku pod kątem rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych. czytaj więcej

News Huawei P Smart – nowy bohater flagowej linii

Huawei wprowadza na polski rynek nowy model smartfonu – P Smart. Najmłodsze dziecko z flagowej serii P wyposażone jest w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9, podwójny aparat 13- i 2-megapikselowy oraz autofocus z detekcją fazy. Wyróżnia się minimalistycznym i efektownym designem, a także przystępną ceną. Smartfon dedykowany jest aktywnym użytkownikom, który potrzebują szybko działającego urządzenia z wydajną baterią i doskonałą jakością zdjęć. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Baidu podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji

HUAWEI i Baidu ogłosiły porozumienie o zawarciu strategicznej współpracy obejmujące swoim zasięgiem badania i rozwój nad sztuczną inteligencję (AI), platformą i technologiami oraz usługami internetowymi. Celem obu firm jest propagowanie otwartego mobilnego ekosystemu opartego na wspólnych wartościach, pobudzanie rozwoju nowych zastosowań sztucznej inteligencji oraz dostarczania użytkownikom lepszych doświadczeń z użytkowania rozwiązań i usług AI. czytaj więcej

Huawei Firmy HUAWEI i Nokia zawarły porozumienie dotyczące patentów

Firmy HUAWEI i Nokia ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy licencyjnej na patenty. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Sunrise zaprezentowały w Szwajcarii najszybsze połączenie 5G

Firmy HUAWEI i Sunrise zaprezentowały szeroki zakres zastosowań sieci 5G opartej o technologię end-to-end network. W trakcie pokazu wydajność tego rozwiązania została przedstawiona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, 360 stopniowego panoramicznego połączenia video na żywo oraz dwunastu równoległych transmisji w jakości 4K. Co ważne, przepustowość pobierania danych wyniosła 3.28 Gbit/s i jest to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek zmierzono na łączu internetowym o częstotliwości 3.5GHz. czytaj więcej

News Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi. czytaj więcej

Huawei Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny

Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. W sondażu Smart(fonowe) relacje, zrealizowanym przez Ipsos na zlecenie Huawei, co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy. czytaj więcej

Huawei Telefónica i HUAWEI rozwijają wspólnie technologię na rzecz autonomicznych pojazdów

Telefónica i HUAWEI przeprowadziły pierwszą na świecie, pilotażową próbę (PoC) dotyczącą modułów komunikacyjnych pojazdów opartych na technologii 5G, znanych jako 5G-V2X. Test odbył się w laboratorium 5G Joint Innovation Lab w Madrycie. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro dostępny w nowej, atrakcyjnej cenie

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją dostępny jest w wybranych, najlepszych sklepach w obniżonej cenie, poniżej 3 000 PLN. Telefon dedykowany jest najbardziej wymagającym użytkownikom – wyróżnia się świetną jakością wykonania, podzespołami z najwyższej półki oraz bardzo dobrym aparatem fotograficznym. Sztuczna inteligencja na jego pokładzie zapewnia stałą, najszybszą prędkość działania i zarządza bardzo wydajną baterią. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro z tytułem Best of CES 2018

Urządzenia Huawei zostały wyróżnione nagrodami przez pięć prestiżowych redakcji podczas targów CES w Las Vegas. Eksperci docenili pierwszy na świecie smartfon z wbudowaną sztuczną inteligencją Huawei Mate 10 Pro – redakcja Android Police przyznała mu prestiżowy tytuł Best of CES 2018, a Android Authority – nagrodę Smartphone of the Year. Debiutujący na amerykańskim rynku hybrydowy system Huawei WiFi Q2 został wyróżniony przez serwis T3 za bardzo szybką i stabilną łączność bezprzewodową. czytaj więcej

Huawei HUAWEI jednym z liderów rynku rozwiązań dla operatorów

Wiodąca na świecie firma analityczno-konsultingowa Ovum, w swoim najnowszym raporcie sklasyfikowała HUAWEI jako jednego z liderów rynku pod kątem rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych. czytaj więcej

News Huawei P Smart – nowy bohater flagowej linii

Huawei wprowadza na polski rynek nowy model smartfonu – P Smart. Najmłodsze dziecko z flagowej serii P wyposażone jest w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9, podwójny aparat 13- i 2-megapikselowy oraz autofocus z detekcją fazy. Wyróżnia się minimalistycznym i efektownym designem, a także przystępną ceną. Smartfon dedykowany jest aktywnym użytkownikom, który potrzebują szybko działającego urządzenia z wydajną baterią i doskonałą jakością zdjęć. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Baidu podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji

HUAWEI i Baidu ogłosiły porozumienie o zawarciu strategicznej współpracy obejmujące swoim zasięgiem badania i rozwój nad sztuczną inteligencję (AI), platformą i technologiami oraz usługami internetowymi. Celem obu firm jest propagowanie otwartego mobilnego ekosystemu opartego na wspólnych wartościach, pobudzanie rozwoju nowych zastosowań sztucznej inteligencji oraz dostarczania użytkownikom lepszych doświadczeń z użytkowania rozwiązań i usług AI. czytaj więcej

Huawei Firmy HUAWEI i Nokia zawarły porozumienie dotyczące patentów

Firmy HUAWEI i Nokia ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy licencyjnej na patenty. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Sunrise zaprezentowały w Szwajcarii najszybsze połączenie 5G

Firmy HUAWEI i Sunrise zaprezentowały szeroki zakres zastosowań sieci 5G opartej o technologię end-to-end network. W trakcie pokazu wydajność tego rozwiązania została przedstawiona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, 360 stopniowego panoramicznego połączenia video na żywo oraz dwunastu równoległych transmisji w jakości 4K. Co ważne, przepustowość pobierania danych wyniosła 3.28 Gbit/s i jest to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek zmierzono na łączu internetowym o częstotliwości 3.5GHz. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce

Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej