Huawei

Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

28.05.2018
Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu.

Firma Huawei pojawiła się na liście najcenniejszych marek na świecie opracowanej przez magazyn Forbes po raz pierwszy w 2017 roku i zajęła 88. miejsce. Wartość marki została oszacowana na 7,3 mld USD. Ostatni rok pełen sukcesów i dynamicznego rozwoju sprawił, że wartość Huawei w stosunku do poprzedniego roku wzrosła aż o 15% (tj. o 1,1 mld USD), a firma umocniła swoją pozycję w rankingu o 9 miejsc.

 

Globalna pozycja Huawei wzrosła również w innych kluczowych rankingach. Huawei zajał 70. miejsce w „TOP100” – zestawieniu najbardziej prestiżowych marek Interbrand, wydanym we wrześniu 2017. Natomiast w lutym 2018 r. Brand Finance przyznała 25. miejsce Huawei w raporcie "Global TOP 500 Brands Values in 2018”.

 

Huawei konsekwentnie umacnia swoją globalną pozycję dzięki wprowadzeniu na rynek szerokiej gamy najwyższej jakości, innowacyjnych produktów. Są one wynikiem wieloletnich inwestycji w badania i rozwój. Zgodnie z rocznym raportem Huawei, wydatki w tym obszarze wyniosły w 2017 roku 89,7 miliardów RMB, co stanowi około 14,9% przychodów, a skumulowane wydatki na badania i rozwój w ciągu ostatnich dziesięciu lat przekroczyły 394 miliardy RMB.

 

W zakresie patentów, na dzień 31 grudnia 2017 r. Huawei udzielił łącznie 74 307 patentów, złożył wnioski o 64 091 chińskich patentów i zebrał 48 758 zagranicznych zgłoszeń patentowych, z których ponad 90% stanowiły patenty na wynalazki.

 

Nowe smartfony z serii Huawei P10 i Mate 10 pozwoliły zwiększyć obecność Huawei na rynku high-end. Z kolei Huawei Nova zyskała uznanie wśród młodszego pokolenia, dzięki wpasowaniu się w aktualne trendy. Smartfony P20 Pro i P20 to najnowsze flagowce Huawei, wprowadzone na rynek w 2018 roku. Zostały uznane w niezależnym rankingu DxOMark za kolejno pierwsze i trzecie najlepsze na świecie urządzenia do fotografii mobilnej. P20 Pro to pierwszy na świecie smartfon wyposażony w potrójny obiektyw, stworzony we współpracy z Leica, zasilany sztuczną inteligencją.  

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”

Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej