Wiadomości firmowe

Huawei wspiera utworzenie inteligentnego ruchu miejskiego w Berlinie

05.12.2018
Fraunhofer Institute for Open Communication Systems (FOKUS) tworzy cyfrowy obszar testowy dla ruchu miejskiego w Berlinie przy pomocy produktów LTE-V2X firmy Huawei.

Fraunhofer Institute for Open Communication Systems (FOKUS) tworzy cyfrowy obszar testowy dla ruchu miejskiego w Berlinie przy pomocy produktów LTE-V2X firmy Huawei. Dzięki temu kierowcy będą mogli jeszcze szybciej otrzymywać ostrzeżenia w razie nagłych zdarzeń drogowych.

 

Ze względu na rosnącą liczbę samochodów oraz coraz intensywniejsze prace w kierunku w pełni autonomicznego sterowania pojazdami przy pomocy inteligentnych systemów sterowania ruchem drogowym, poprawa bezpieczeństwa na drodze, staje się coraz bardziej potrzebna. LTE-Vehicle-to-anything (V2X) Huawei to nowe rozwiązanie w obszarze bezpośredniej komunikacji w ruchu drogowym, w tym komunikacji pojazd-pojazd, pojazd-infrastruktura lub pojazd-sieć. Jest ono uznawane na arenie międzynarodowej za podstawowy warunek rozwoju autonomicznego ruchu drogowego oraz bazę do przyszłego wykorzystania 5G.

 

Rozszerzenie o LTE (Long-Term Evolution) umożliwia bezpośrednią wymianę danych dotyczących ruchu drogowego, bez konieczności przesyłania informacji przez rdzeń sieci, jak miało to miejsce w przypadku standardu 3G. Pojazdy podłączone do Internetu mogą teraz jeszcze szybciej dzielić się dokładnymi informacjami z otaczającymi je samochodami, na przykład o położeniu i prędkości innego obiektu. Współpraca pomiędzy Fraunhofer FOKUS i Huawei zakłada wspólne testowanie produktów opartych o LTE-V2X przeznaczonych do cyfryzacji przydrożnej infrastruktury.

 

Opierając się na wieloletnich pracach europejskiej organizacji normalizacyjnej ETSI nad normą WLAN-V2X, następujące przypadki zastosowania dostępnej na rynku technologii transmisji LTE-V2X zostaną wykorzystane na obszarze testowym, który będzie uwzględniał różne scenariusze zdarzeń. Będzie to m.in. ostrzeganie o zagrożeniu, np. związanym z pracami drogowymi lub awarią innego pojazdu, elektroniczne sygnalizowanie konieczności hamowania (hamowanie awaryjne) oraz prędkości zalecane przez system sygnalizacji świetlnej.

 

Cyfryzacja infrastruktury drogowej i pojazdów staje się filarem w budowie bezpiecznego ruchu drogowego. Dlatego też doceniamy możliwość bycia jednym z pierwszych, którzy komercyjnie wykorzystują produkty LTE-V2X w Niemczech – tłumaczy dr Ilja Radusch, dyrektor jednostki biznesowej Smart Mobility w Fraunhofer FOKUS.

 

Cieszymy się, że oprócz WLAN-V2X, dostępna jest już nowa technologia oparta na LTE, a jej potencjał może po raz pierwszy zostać zademonstrowany w środowisku miejskim na obszarze testowym – dodaje dr Michael Lemke, starszy dyrektor ds. technologii w Huawei Niemcy.

Wiadomości firmowe Huawei Enterprise prezentuje platformę tworzącą fundamenty dla cyfrowego świata

[Warszawa, 14 marca 2019 r.] – Huawei Enterprise Business Group (EBG) zaprezentował platformę cyfrową, którą opracował bazując na wieloletnim doświadczeniu i praktykach w zakresie transformacji cyfrowej. Platforma, której podstawę stanowi chmura, umożliwia organizacjom osiągnięcie synergii biznesowej i sprawnych innowacji poprzez optymalizację integracji nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych i zgromadzonych danych, budując podstawy cyfrowego świata. Tym samym wspiera ona przedsiębiorst czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa inicjatywa Huawei mającą na celu eliminację cyfrowego wykluczenia

Ken Hu, Deputy Chairman Huawei, przedstawił nową inicjatywę Tech4ALL na rzecz eliminacji cyfrowego wykluczenia. W swoim przemówieniu zatytułowanym „Redefining Inclusion” zaprezentował on plany Huawei mające na celu pomóc 500 mln ludzi na całym świecie w czerpaniu korzyści z technologii cyfrowej w ciągu najbliższych pięciu lat. czytaj więcej