Wiadomości firmowe

Huawei publikuje sprawozdanie roczne za 2018 rok: ogromny wzrost mimo licznych przeciwności

29.03.2019
Warszawa, 29 marca 2019 r.

Huawei opublikował dziś raport roczny za 2018 rok. Firma utrzymała silny wzrost obrotów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 19.5% względem roku poprzedniego. Zysk netto osiągnął poziom 59.3 mld CNY, co stanowi wzrost o 25.1% rok do roku.

 

W 2018 r. Huawei zainwestował 101.5 mld CNY (14.1% swoich przychodów ze sprzedaży) w badania i rozwój, zajmując piąte miejsce na świecie w zestawieniu The 2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wydatki Huawei na badania i rozwój osiągnęły poziom ponad 480 mld CNY. Według oficjalnych danych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), Huawei złożył w 2018 roku 5 405 wniosków patentowych, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich firm składających wnioski na całym świecie.

 

Technologia informacyjno-komunikacyjna szybko wkracza do każdej branży. Spowodowało to cyfrową, inteligentną transformację – siłę napędową współczesnej gospodarki. Poprzez znaczne i konsekwentne inwestycje w rozwój rozwiązań 5G, a także komercyjne ich wdrażanie na dużą skalę, Huawei angażuje się w budowę najlepszych na świecie połączeń sieciowych. W trakcie tego procesu firma będzie nadal ściśle przestrzegać wszystkich odpowiednich norm, aby budować bezpieczne, godne zaufania i wysokiej jakości produkty. Pracując na rzecz osiągnięcia tego celu wyraźnie stwierdziliśmy: bezpieczeństwo cybernetyczne i ochrona prywatności użytkowników są absolutnym priorytetem naszych działań. Jesteśmy przekonani, że klienci, którzy zdecydują się na wybór rozwiązań Huawei będą najbardziej konkurencyjni w erze 5G. A kraje, które podejmą współpracę z firmą, zyskają przewagę przed kolejną falą wzrostu w gospodarce cyfrowej – powiedział Guo Ping, Rotating Chairman Huawei, po publikacji rocznego sprawozdania.

 

Najprostszym sposobem na zburzenie twierdzy jest zaatakowanie jej od wewnątrz. Najłatwiej jest ją z kolei wzmocnić z zewnątrz. Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odwrócić uwagę od zewnętrznych czynników rozpraszających ją, poprawić zarządzanie i poczynić postępy w realizacji naszych strategicznych celów. Będziemy nadal wzmacniać zgodność operacyjną, zapewniać ciągłość biznesową i zrównoważony rozwój oraz kultywować otwarty ekosystem, w którym wszyscy uczestnicy będą współpracować i wspólnie prosperować. Ponadto, będziemy kontynuować naszą transformację organizacyjną, aby wzbudzić większą pasję i zaangażowanie w całej organizacji – podkreślił Guo Ping.

 

W segmencie usług operatorskich Huawei wprowadził na rynek swoje najnowsze rozwiązania 5G i SoftCOM AI, koncentrując się na tym, aby były jak najprostsze w obsłudze i eksploatacji. W 2018 r. wprowadzono również innowacje w takich dziedzinach jak szerokopasmowy dostęp do internetu oraz internet rzeczy (IoT), pomagając operatorom w wykorzystywaniu nowych możliwości rozwoju. W 2018 r. przychody ze sprzedaży Huawei w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 294 mld CNY czyli mniej więcej tyle samo, co w roku poprzednim.

 

W swojej działalności w obszarze enterprise Huawei kontynuował dostarczanie usług w chmurze, big data, rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i IoT, oraz gamy produktów dla centrów przetwarzania danych, pamięci masowych typu all-flash i WiFi. Dzięki integracji tych technologii do swojej platformy cyfrowej, Huawei ułatwił budowę inteligentnych i bezpiecznych miast oraz inteligentnych kampusów. Przyczynił się także do cyfrowej transformacji swoich klientów w sektorze finansowym, transportowym i energetycznym. W 2018 r. przychody Huawei ze sprzedaży w sektorze enterprise osiągnęły poziom 74.4 mld CNY, co oznacza wzrost o 23.8% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Huawei uruchomił 160 usług i 140 rozwiązań w chmurze, a także współpracował ze swoimi partnerami, aby obsługiwać klientów na całym świecie w 40 strefach czasowych w 23 regionach. Huawei poszerzył swoją listę partnerów do ponad 6 000 w tej dziedzinie i aktywnie bada wykorzystanie swoich usług AI w ponad 200 projektach w 10 największych branżach.

 

W działalności konsumenckiej Huawei jeszcze bardziej zwiększył swój udział w globalnym rynku smartfonów i poprawił pozycję swoich urządzeń klasy high end. Dokonał również znaczących przełomów w budowaniu inteligentnego ekosystemu dla wszystkich scenariuszy zastosowań. W 2018 r. przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich Huawei osiągnęły poziom 348.9 mld CNY, co oznacza wzrost o 45.1% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Sprawozdania finansowe zawarte w Raporcie Rocznym 2018 są niezależnie kontrolowane przez KPMG, międzynarodową firmę księgową z tzw. Wielkiej Czwórki. Raport Roczny 2018 dostępny jest na stronie: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2018

Huawei Huawei i China Mobile wspólnie testują technologię koordynacji sieci w zakresie górnego i dolnego pasma 5G

Koncern HUAWEI, Instytut Badawczy China Mobile oraz spółka China Mobile Shanghai prowadzą wspólne testy nad koordynacją wysokiego i niskiego pasma w sieci 5G. czytaj więcej

Huawei Pierwszy ultrabook od Huawei - Huawei MateBook X - już na polskim rynku

Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook X – pierwszy ultrabook Huawei. Laptop wyposażony jest w najnowszy procesor Intel Core siódmej generacji, technologię chłodzącą Huawei Space Cooling, zabezpieczenie w postaci czytnika linii papilarnych, system dźwiękowy Dolby Atmos oraz 13-calowy ekran 2K, który zajmuje aż 88% przedniego panelu. Ultrabook jest dopełnieniem oferty smartfonów oraz urządzeń typu wearable Huawei. czytaj więcej

Huawei Jak korzystamy ze smartfonu podczas wakacji? Wyniki Trendomierza Huawei

Smartfony stały się bezapelacyjnie jednym z najważniejszych elementów wakacyjnego bagażu. Służą już nie tylko do komunikacji, ale również jako domyślne aparaty fotograficzne i odtwarzacze muzyki. Huawei zbadał, gdzie młodzi ludzie podróżują podczas wakacji i jak ważna jest technologia w ich rękach. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego. czytaj więcej

Huawei Huawei MediaPad M3 lite – tablet z 4-ma głośnikami do oglądania filmów

Co sprawia, że dany film oceniamy jako dobry? Z pewnością jest to wciągający scenariusz, świetna gra aktorska oraz imponująca scenografia. Na odbiór danej produkcji filmowej wpływają także parametry techniczne, takie jak jakość obrazu oraz dźwięku. Czy to oznacza, że filmy najlepiej oglądać na ekranie kinowym? Niekoniecznie! Podobnych wrażeń można teraz doświadczyć dzięki tabletom. czytaj więcej

Huawei Honor 9 kupisz w lipcu z zestawem prezentowym

Podczas premiery w Berlinie zaprezentowany został Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się nie tylko efektowną, szklaną obudową 3D. Został również wyposażony w mocne podzespoły,
z procesorem Kirin 960 i podwójnym aparatem 12 i 20Mpx na czele. Honor 9 trafi do sprzedaży już 1 lipca i będzie dostępny wraz z zestawem prezentowym. czytaj więcej

Huawei Honor oficjalnie zaprezentował swój flagowy produkt 2017 roku – Honor 9

Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się efektowną szklaną obudową 3D, wykończoną metalową ramką. Honor 9 wyposażono w podwójny aparat z obiektywami o rozdzielczości 20 i 12 megapikseli, ulepszony system audio oraz mocny procesor Kirin 960. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jak zrobić perfekcyjny portret? Radzi Jacek Poremba

Bez wątpienia najlepszym aparatem jest ten, który mamy przy sobie. Istotą dobrej fotografii jest bowiem uchwycenie ulotnej chwili, emocji, atmosfery. Przez lata, aby zrobić wysokiej jakości zdjęcie, konieczne było posiadanie drogiego, zaawansowanego aparatu fotograficznego. Dziś takie możliwości oferuje smartfon Huawei P10. Jeden z najbardziej cenionych polskich fotografów – Jacek Poremba – radzi, jak wykonać perfekcyjny portret smartfonem. czytaj więcej

Huawei Wakacyjne zestawy prezentowe od Huawei

Lato to czas podróży, podczas których z pewnością przyda się dodatkowe wyposażenie smartfona. Od 9 czerwca, decydując się na zakup Huawei P10, Mate 9 oraz Mate 9 Pro można otrzymać zestaw prezentowy, w którym znajdą się m.in. powerbank oraz selfie-stick. Dodatkowy gadżet otrzyma również nowy posiadacz Huawei P10 lite – w tym przypadku będzie to powerbank o pojemności 5000mAh. czytaj więcej

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Huawei i China Mobile wspólnie testują technologię koordynacji sieci w zakresie górnego i dolnego pasma 5G

Koncern HUAWEI, Instytut Badawczy China Mobile oraz spółka China Mobile Shanghai prowadzą wspólne testy nad koordynacją wysokiego i niskiego pasma w sieci 5G. czytaj więcej

Huawei Pierwszy ultrabook od Huawei - Huawei MateBook X - już na polskim rynku

Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook X – pierwszy ultrabook Huawei. Laptop wyposażony jest w najnowszy procesor Intel Core siódmej generacji, technologię chłodzącą Huawei Space Cooling, zabezpieczenie w postaci czytnika linii papilarnych, system dźwiękowy Dolby Atmos oraz 13-calowy ekran 2K, który zajmuje aż 88% przedniego panelu. Ultrabook jest dopełnieniem oferty smartfonów oraz urządzeń typu wearable Huawei. czytaj więcej

Huawei Jak korzystamy ze smartfonu podczas wakacji? Wyniki Trendomierza Huawei

Smartfony stały się bezapelacyjnie jednym z najważniejszych elementów wakacyjnego bagażu. Służą już nie tylko do komunikacji, ale również jako domyślne aparaty fotograficzne i odtwarzacze muzyki. Huawei zbadał, gdzie młodzi ludzie podróżują podczas wakacji i jak ważna jest technologia w ich rękach. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego. czytaj więcej

Huawei Huawei MediaPad M3 lite – tablet z 4-ma głośnikami do oglądania filmów

Co sprawia, że dany film oceniamy jako dobry? Z pewnością jest to wciągający scenariusz, świetna gra aktorska oraz imponująca scenografia. Na odbiór danej produkcji filmowej wpływają także parametry techniczne, takie jak jakość obrazu oraz dźwięku. Czy to oznacza, że filmy najlepiej oglądać na ekranie kinowym? Niekoniecznie! Podobnych wrażeń można teraz doświadczyć dzięki tabletom. czytaj więcej

Huawei Honor 9 kupisz w lipcu z zestawem prezentowym

Podczas premiery w Berlinie zaprezentowany został Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się nie tylko efektowną, szklaną obudową 3D. Został również wyposażony w mocne podzespoły,
z procesorem Kirin 960 i podwójnym aparatem 12 i 20Mpx na czele. Honor 9 trafi do sprzedaży już 1 lipca i będzie dostępny wraz z zestawem prezentowym. czytaj więcej

Huawei Honor oficjalnie zaprezentował swój flagowy produkt 2017 roku – Honor 9

Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się efektowną szklaną obudową 3D, wykończoną metalową ramką. Honor 9 wyposażono w podwójny aparat z obiektywami o rozdzielczości 20 i 12 megapikseli, ulepszony system audio oraz mocny procesor Kirin 960. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jak zrobić perfekcyjny portret? Radzi Jacek Poremba

Bez wątpienia najlepszym aparatem jest ten, który mamy przy sobie. Istotą dobrej fotografii jest bowiem uchwycenie ulotnej chwili, emocji, atmosfery. Przez lata, aby zrobić wysokiej jakości zdjęcie, konieczne było posiadanie drogiego, zaawansowanego aparatu fotograficznego. Dziś takie możliwości oferuje smartfon Huawei P10. Jeden z najbardziej cenionych polskich fotografów – Jacek Poremba – radzi, jak wykonać perfekcyjny portret smartfonem. czytaj więcej

Huawei Wakacyjne zestawy prezentowe od Huawei

Lato to czas podróży, podczas których z pewnością przyda się dodatkowe wyposażenie smartfona. Od 9 czerwca, decydując się na zakup Huawei P10, Mate 9 oraz Mate 9 Pro można otrzymać zestaw prezentowy, w którym znajdą się m.in. powerbank oraz selfie-stick. Dodatkowy gadżet otrzyma również nowy posiadacz Huawei P10 lite – w tym przypadku będzie to powerbank o pojemności 5000mAh. czytaj więcej

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Brother Produkty Brother otrzymują prestiżowe nagrody iF Design Awards za jakość wzornictwa

Brother otrzymuje nagrody iF Design Awards za kolorowe urządzenia laserowe i atramentowe. Wśród nagrodzonych produktów znalazło się kolorowe wielofunkcyjne urządzenie laserowe Brother MFC-L9570CDW. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej