Wiadomości firmowe

HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G

08.08.2018
Podczas dorocznej, 4. już konferencji poświęconej zarządzaniu częstotliwościami w regionie Azji i Pacyfiku, która odbyła się w Bankoku, Huawei zaprezentował stałą szerokość pasma C – 100 MHz – dedykowaną dla jednego operatora, która jest trendem napędzającym przyszły sukces biznesowy 5G. Producent rozwiązań ICT był jednym z partnerów wydarzenia, które odbyło się pod patronatem Forum Global, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) oraz Telekomunikacyjnej Grupy Azji i Pacyfiku (Asia-Pac

Pasmo C jest idealne dla sieci 5G. Zostało lub w niedalekiej przyszłości zostanie udostępnione operatorom w krajach na całym świecie. Ciągła przepustowość 100 MHz na jednego operatora będzie podstawą sukcesu biznesowego 5G – twierdzi Du Yeqing, wiceprezes linii produktów 5G w Huawei.

Zdaniem wiceprezesa, ciągła przepustowość spowoduje dziesięciokrotną poprawę zarówno efektywności inwestycji, jak i komfortu użytkowania, a także promowanie mobilnej łączności szerokopasmowej (Mobile Broadband). Dzięki temu użytkownicy będą mogli korzystać z wysokiej jakości usług w dowolnym miejscu i czasie.

– Obecnie 5G koncentruje się na koordynacji planowania częstotliwości w paśmie C, ale nie można zapominać o innych kluczowych technologiach i wymogach. Na przykład rozprzężenie kierunków uplink/downlink może zmniejszyć liczbę stacji i związane z tym koszty, umożliwiając wdrożenie 5G na istniejących częstotliwościach 2G/3G/4G oraz ciągły zasięg w paśmie C. Ponadto sieci 5G wymagają precyzyjnej synchronizacji, redukcji zakłóceń, mniejszej separacji widma i wyższej sprawności spektralnej – dodaje Yeging.

Kraje, w których jest niewystarczające pasmo C mogą przydzielić każdemu operatorowi 100 MHz stałego pasma na TDD 2,6/2,3 GHz. MBB oparta na zasobach częstotliwości jest bowiem siłą napędową wzrostu PKB. Globalny wskaźnik łączności (GCI) Huawei na 2018 rok wskazuje, że kraje, które stawiają na pierwszym miejscu budowę infrastruktury ICT, odnoszą znaczące korzyści gospodarcze. Szacuje się, że do 2025 r. wartość rynkowa gospodarki cyfrowej wyniesie 6,4 bln USD.

W trakcie konferencji omówiono także sposoby przyspieszenia przydziału nowych częstotliwości LTE w regionie Azji i Pacyfiku oraz umożliwienia ciągłej ewolucji All Business Connected@LTE w erze 5G. Uczestnicy konferencji wezwali również do opracowania praktycznych planów przydziału pasma 5G oraz do wyboru odpowiedniej technologii w celu utrzymania zrównoważonego i efektywnego wzrostu całej działalności w zakresie łączności mobilnej w regionie Azji i Pacyfiku.

Dostępne rozwiązania Huawei, m.in. SingleRAN Pro 4T6S, Massive MIMO – już teraz odpowiadają na potrzeby podmiotów z regionu Azji i Pacyfiku, które dotyczą przepustowości, zagęszczania terenu i ewolucji pasma. Ponadto Huawei CloudAIR 2.0 jest w stanie wspierać organizacje w zapewnieniu elastycznego podziału pasma pomiędzy GSM, UMTS, LTE i 5G NR, a także zwiększyć wydajność spektralną.

W trakcie konferencji operatorzy z państw Azji i Pacyfiku – m.in. Tajlandii, Sri Lanki, Birmy, Malezji i Indonezji – uznali też, że połączenie widma (niskiej, pośredniej i wysokiej częstotliwości) jest właściwą odpowiedzią na wymagania dotyczące zasięgu/przepustowości/warstwy usług 4G i 4,5G. Ich zdaniem, pozwoli to skutecznie poprawić doświadczenia użytkowników i pobudzi rozwój operatorów. Rozwiązanie to powinno także okazać się dominującą metodą wdrażania sieci LTE i pasm w nadchodzącej erze 5G.

Huawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni

Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata

Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażone
w czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej

Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car

DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce

W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.

czytaj więcej

Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile

Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce

Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcej

Huawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G

Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.
czytaj więcej

Huawei „Seeds for the Future Polska” 2018 szansą dla najzdolniejszych studentów uczelni technicznych

Międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI „Seeds for the Future” po raz piąty wystartował w Polsce. Jego celem jest wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych o profilu technicznym oraz zachęcanie ich do rozwijania wiedzy z obszaru technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczestnicy konkursu mają szansę na zdobycie praktycznego doświadczenia podczas dwutygodniowych warsztatów w siedzibie HUAWEI w Shenzhen. czytaj więcej

Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017

Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował  sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.

czytaj więcej

Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń

Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcej

Huawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją

Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcej

Huawei Huawei liderem sprzedaży tabletów w Polsce

Marka Huawei, która odnosi sukcesy na rynku smartfonów, cieszy się coraz większą popularnością także w segmencie tabletów. Jak wynika z najnowszych danych GfK Polonia, w ostatnim roku Huawei podwoił swoją sprzedaż i został nowym liderem całego segmentu. Firma powinna umocnić swoją pozycję w kolejnych miesiącach za sprawą nowego tabletu Huawei MediaPad M5 10. czytaj więcej

Huawei Bajkowy motyl zagościł w centrum Warszawy

Pierwszy dzień wiosny zaskoczył warszawiaków niespotykanym zjawiskiem. W samym centrum stolicy, na budynku Cepelii przy Rondzie Dmowskiego zagościł zjawiskowy motyl o niespotykanych rozmiarach. Trzymetrowy i niezwykle kolorowy – jest zapowiedzią kampanii promującej nową serię smartfonów Huawei P20. Ich globalna premiera odbędzie się 27 marca w Paryżu. P20 to smartfony, które wyniosą mobilną fotografię na nieosiągalny dla innych telefonów poziom i będą inspirować do odkrywania magicznego świata fotografii w myśl hasła #seemooore. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek komercyjne rozwiązania 5G

Yang Chaobin, dyrektor Huawei 5G Product Line, zaprezentował pełną gamę rozwiązań sieciowych sieci E2E (end-to-end) 5G opartych na standardzie 3GPP. Obejmują one stację bazową, sieć rdzeniową i urządzenia brzegowe oraz terminale umożliwiające dostęp do bezprzewodowego szerokopasmowego Internetu. Produkty Huawei są na ten moment jedynymi dostępnymi rozwiązaniami w branży ICT zapewniającymi możliwość obsługi 5G E2E. czytaj więcej

Huawei Wyniki najnowszego badania na temat postaw Polaków wobec sztucznej inteligencji, zaprezentowane na kongresie Huawei Rozmowy o Przyszłości

Wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań – wynika z badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc rolę swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania. czytaj więcej

Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń

Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 lite w sprzedaży w najbliższych dniach

Pierwszy smartfon z nowej serii Huawei P20 – P20 lite – będzie w sprzedaży w Polsce w najbliższych dniach. P20 lite wyglądem i specyfikacją nawiązuje do telefonów z najwyższej półki, kusi przy tym atrakcyjną ceną. P20 lite ma nową wersję ekranu FullView 2.0 o proporcjach 19:9, podwójny obiektyw 16 i 2 Mpx oraz aparat do selfie o rozdzielczości aż 16 Mpx. Całość zamknięta jest w szklanej obudowie o efektownych kolorach. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbyła się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” było okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji byli przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

Huawei Huawei i Bouygues Telecom przeprowadzą we Francji testy sieci 5G

Huawei i Bouygues Telecom ogłosiły podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie współpracę na rzecz rozwoju sieci 5G. W ramach porozumienia, w Bordeaux we Francji, przeprowadzone zostaną pierwsze testy 5G w terenie, w których sygnał zostanie wysłany z jednego nadajnika do wielu odbiorników. czytaj więcej