VoIP bez Limitu telefon IP
Telefonia internetowa
News

Telefonia internetowa a komórkowa – najważniejsze różnice

27.01.2018
Telefonia internetowa to niewątpliwie przyszłość komunikacji głosowej. W ostatnich latach technologia ta upowszechniła się oraz zaczęła z powodzeniem wypierać dobrze wszystkim znane rozwiązania, jakimi są telefony stacjonarne oraz komórkowe. Mimo rosnącej popularności telefonii internetowej, wiele osób w dalszym ciągu nie wie, czym właściwie jest telefonia internetowa oraz czym różni się ona od telefonii komórkowej.

Zamiast fizycznej infrastruktury, dostęp do Internetu

W tradycyjnej telefonii komórkowej dane przesyłane są za pomocą infrastruktury technicznej, którą udostępnia swoim klientom operator. Korzystając z telefonii komórkowej jesteśmy więc narażeni na awarie, przerwy w łączności oraz braki zasięgu. Mimo tego, że telefonia komórkowa posiada dziś bardzo rozwiniętą infrastrukturę, to w naszym kraju wciąż są miejsca, w których nie ma sygnału lub zasięg jest na tyle słaby, że prowadzenie rozmowy jest praktycznie niemożliwe.

Takich problemów nie uświadczymy decydując się natomiast na telefonię internetową. Opiera ona bowiem swoje działanie na dostępie do Internetu. W dzisiejszych czasach nie jest to jednak żadne ograniczenie, gdyż Internet jest medium powszechnie dostępnym. Telefonia internetowa pozwala więc uniezależnić się od fizycznej infrastruktury oraz uniknąć problemów związanych z jej nienależytym działaniem.

Niższe koszty związane z wykonywaniem połączeń

Telefonia internetowa to także rozwiązanie zdecydowanie tańsze w codziennym użytkowaniu niż wykonywanie połączeń telefonicznych w oparciu o sieć komórkową. Największą różnicę w wysokości rachunków z pewnością odczują osoby, które na co dzień korzystają z telefonu do wykonywania połączeń międzynarodowych oraz firmy, dla których komunikacja głosowa to podstawa.

Pomimo tego, że operatorzy sieci komórkowych od lat walczą o klientów oferując im coraz korzystniejsze stawki za minutę, to jednak nigdy nie będą oni w stanie konkurować pod tym względem z tanią telefonią internetową. Wynika to z prostego powodu: telefonia internetowa nie wykorzystuje fizycznej infrastruktury, a sam Internet. Tylko jej operatorzy mogą sobie więc pozwolić na oferowanie naprawdę atrakcyjnych stawek, o których sieci komórkowe mogą jedynie pomarzyć.

Oprócz tego, telefonia internetowa ma jeszcze jedną, bardzo istotną zaletę, którą góruje nad telefonią komórkową. Jest nią brak związania klienta długoterminowymi umowami. Decydując się na podłączenie telefonii internetowej to klient decyduje bowiem, kiedy i jak długo będzie z niej korzystał.

Znakomita jakość połączeń i krystalicznie czysty dźwięk

Telefonia komórkowa to także znakomita jakość wykonywanych za jej pomocą połączeń głosowych. Oczywiście jakość ta w dużej mierze zależy od naszego połączenia internetowego, jednak dziś większość firm pracuje w oparciu o bardzo szybkie łącza internetowe, które są w stanie zapewnić najlepszą możliwą jakość rozmów telefonicznych.

Jeśli więc bardzo dużo rozmawiamy przez telefon, a działalność naszej firmy opiera się w dużej mierze na kontakcie telefonicznym z klientem, właściwy wybór jest tylko jeden: telefonia internetowa.

Kompleksowe zarządzanie komunikacją głosową w firmie

Telefonia internetowa w Dzinga nie działa tylko samodzielnie. Jest ona bowiem integralną częścią nowoczesnej i niezwykle funkcjonalnej usługi, bez której nie może się obyć żadna poważna firma. Tą usługą jest wirtualna centrala telefoniczna, która w połączeniu z funkcjonalną platformą Call-Flow Management, tworzy kompletne środowisko służące do jeszcze lepszego i wydajniejszego zarządzania komunikacją głosową w przedsiębiorstwie. Takiej funkcjonalności nie jest w stanie zaoferować tradycyjna telefonia komórkowa.