SMS-y marketingowe – na co zwracać uwagę tworząc do nich treści?
News

SMS-y marketingowe – na co zwracać uwagę tworząc do nich treści?

28.08.2018
Wysyłanie wiadomości marketingowych w formie SMS-ów to świetny sposób na skuteczną i przemyślaną komunikację z klientem. Aby jednak wysyłane masowo SMS-y były efektywne oraz właściwie spełniły pokładane w nich nadzieje, wiadomości powinny być prawidłowo przygotowane oraz opracowane. Na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę korzystając z takich narzędzi, jak SMS API w Apifonica.com?

Własna baza odbiorców to klucz do sukcesu

Decydując się na wysyłanie wiadomości marketingowych w formie SMS-ów każdy przedsiębiorca musi pamiętać o uzyskaniu zgody właścicieli numerów, na które trafią jego wiadomości tekstowe. Otrzymując zgodę klientów na dostarczanie im informacji promocyjnych za pomocą SMS-ów nie tylko spełniamy bowiem wymogi prawne, ale także znacznie zwiększamy swoje szanse na zainteresowanie odbiorców oferowanymi produktami lub usługami.

 

Dlatego już na samym początku istnienia firmy warto zacząć stopniowo gromadzić numery telefonów i dane klientów oraz budować z nich swoją bazę kontaktową, którą następnie będziemy mogli z powodzeniem wykorzystać w usługach SMS API dostępnych na platformie Apifonica.com.

 

Jak powinna wyglądać prawidłowo skomponowana wiadomość SMS?

Platforma Apifonica.com udostępnia swoim klientom nowoczesne narzędzia, za pomocą których mogą oni w prosty i szybki sposób wysyłać wiadomości marketingowe w formie SMS-ów do klientów oraz osób zainteresowanych świadczonymi przez nich usługami.

 

Wypełniając kolejne pola i budując treść wiadomości tekstowej, która trafi do adresatów z naszej bazy, należy zwrócić uwagę na nazwę nadawcy. Powinna ona od razu informować odbiorcę SMS-a, od kogo pochodzi otrzymana wiadomość. W polu nadawca należy więc wpisać nazwę firmy, która jest znana oraz rozpoznawalna przez klientów. Dzięki temu odbiorca wiadomości tekstowej od razu będzie wiedział, od kogo ją otrzymał.

 

Zwroty oraz język zachęcające klienta do wykonania określonej czynności

W treści samej wiadomości tekstowej powinny znaleźć się takie elementy, jak zwroty call to action, które mają za zadanie zachęcić odbiorcę do wykonania określonej, pożądanej przez nas czynności. Może być to np. stwierdzenie „skorzystaj z okazji”, „wejdź na stronę”, „zaoszczędź” oraz wiele innych sformułowań, które wywołają w odbiorcy chęć bliższego zapoznania się z proponowaną przez nas ofertą.

 

Sama treść SMS-a powinna być natomiast jasna i czytelna oraz w zwięzły sposób przekazywać wszystkie najważniejsze z punktu widzenia klienta informacje. Powinna więc przede wszystkim komunikować określone korzyści, które klient osiągnie, jeśli skorzysta z proponowanego przez nas rozwiązania.

 

Treść wiadomości dostosowana do grupy docelowej

Zwracając się w wiadomości do klienta warto także wykorzystać bezpośredni zwrot używający jego imienia. Ten prosty trick pozwala bowiem zmniejszyć dystans psychologiczny dzielący nadawcę wiadomości, a jej odbiorcę oraz wywołuje w kliencie pozytywne skojarzenia z firmą.

 

Bardzo istotne jest także dostosowanie treści, zwrotów oraz języka wiadomości do wieku oraz statusu odbiorców naszych SMS-ów marketingowych. Inaczej będziemy się bowiem zwracali, jeśli odbiorcami wiadomości wysyłanych za pomocą rozwiązań SMS API dostępnych na Apifonica.com będą osoby młode w wieku 18-25 lat, a inaczej kiedy swoją ofertę kierujemy do ludzi powyżej 50. roku życia.

News Najlepszy router - na co zwracać uwagę podczas zakupu?

Router to najważniejsze urządzenie domowej sieci. Pozwala różnym urządzeniom połączyć się z siecią Wi-Fi. Aby jednak połączenie było prawidłowe, trzeba dysponować dobrym routerem. Wybór tego urządzenia staje się więc kwestią kluczową. Na jakie parametry zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie urządzenie pozwala na podłączenie kilku innych jednocześnie? czytaj więcej

News Kurs języka angielskiego online - jak wybrać ten właściwy?

Kursy angielskiego online zagościły w Polsce już kilka lat temu i szybko zdobyły popularność, a nadejście pandemii koronawirusa przyczyniło się do wzmocnienia tego trendu. Jeśli Ty także należysz do szerokiej rzeszy Polaków, którzy postanowili spróbować nauki angielskiego przez internet, przeczytaj ten artykuł. Podpowiadamy, jak wybrać najlepszy kurs angielskiego online - na co zwracać uwagę i na co uważać. czytaj więcej

News Dron z kamerą i monitorem - najlepszy przyjaciel filmowca

Każda osoba amatorsko lub profesjonalnie zajmująca się filmowaniem marzy o tym, aby jej produkcje były jedyne w swoim rodzaju. Kreatywne ujęcia, w połączeniu z oryginalnymi przejściami, znacznie urozmaicają nagranie, jednak nic tak nie zapiera tchu w piersiach jak spektakularne ujęcia z dużej wysokości. Drony z kamerą to niewielkie urządzenia z ogromnymi możliwościami, które mogą być z powodzeniem wykorzystywane przez praktycznie każdą osobę. Na co zwracać uwagę przy zakupie pierwszego bezzałogowego statku powietrznego? czytaj więcej

News Rodzaje drukarek – krótki poradnik, jak wybrać najlepszą drukarkę

Każdy, kto planuje zakup urządzenia drukującego, prędzej czy później musi się zmierzyć z takim zagadnieniem, jak różne rodzaje drukarek. Na rynku dostępnych jest bowiem wiele modeli odmiennych od siebie pod względem specyfikacji technicznej, wydajności czy ceny – to, jaki sprzęt wybierzemy ostatecznie, zależy od naszych potrzeb, wymagań i możliwości finansowych. czytaj więcej