Skuteczna reklama na Facebooku – jak ją zrobić?
News

Skuteczna reklama na Facebooku – jak ją zrobić?

18.09.2020
Czy wiesz, że liczba użytkowników Facebooka w Polsce przekracza 15 milionów? To czyni go zarówno jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych w naszym kraju, jak i platformą marketingową o wyjątkowo rozległym zasięgu. Skuteczna reklama na Facebooku to jednak nie tylko kreatywna forma, lecz także wiele kwestii technicznych. Co warto o nich wiedzieć?

Skuteczna reklama na Facebooku – podstawowe informacje

Facebook jest platformą, która ma dostęp do wielu różnorodnych danych deklaratywnych (podawanych przez samych internautów) i behawioralnych (wynikających z konkretnych zachowań w obrębie platformy) dotyczących swoich użytkowników. Są to m.in. informacje na temat:

  • Płci i wieku,
  • Miejsca zamieszkania,
  • Statusu związku,
  • Ukończonych szkół,
  • Zajmowanego stanowiska,
  • Odwiedzanych miejsc,
  • Zainteresowań,
  • Wydarzeń, w których wzięli udział,
  • Ulubionych filmów czy muzyki

a także wielu innych aspektów.

Dane te mogą zostać wykorzystane do szczegółowej segmentacji odbiorców i tworzenia precyzyjnie zdefiniowanych grup docelowych. W efekcie reklama sklepu zoologicznego wyświetli się użytkownikom, którzy mają zwierzęta, a koncert lokalnego zespołu będzie promowany wśród melomanów zainteresowanych konkretnym gatunkiem muzycznym itp. Wszystko to sprawia, że Facebook jest wyjątkowo skutecznym narzędziem do pozyskiwania klientów.

Skuteczna reklama na Facebooku – kilka wskazówek

1. Postaw na krótkoterminowe kampanie z jasno określonymi celami

Skuteczna reklama na Facebooku powinna mieć odpowiednio wybrany cel. Może nim być:

  • Konwersja, czyli podjęcie przez użytkownika konkretnego działania,
  • Kliknięcie w link do strony zewnętrznej, mające służyć przede wszystkim zwiększeniu ruchu,
  • Zaangażowanie w kontekście konkretnego posta. Badania pokazują jego związek z wielkością sum wydawanych przez klientów na dany produkt lub usługę,
  • Polubienia,
  • Wyświetlenie filmu lub zdjęcia.

2. Odpowiednio dobieraj grupę docelową co celu

Właściwy wybór grupy docelowej to drugi, po określeniu celu kampanii, niezwykle istotny element skutecznej reklamy na Facebooku. Promowanie treści wśród kilkuset starannie wybranych użytkowników będzie nie tylko tańsze niż kierowanie reklamy „do każdego”, ale też wywoła większe zainteresowanie i podbije konwersję. Trudno o bardziej wydajne działanie!

3. Wykorzystaj targetowanie geograficzne i demograficzne

W przypadku kampanii reklamowych na Facebooku zasada „im więcej, tym lepiej” zupełnie się nie sprawdza. Kierowanie promowanych treści do szerokiego grona użytkowników wcale nie przełoży się na ich większe zaangażowanie. Zdecydowanie lepsze rezultaty daje wykorzystanie targetowania w oparciu o dane demograficzne oraz geograficzne. Umożliwia ono dotarcie z kampanią do mniejszej, ale precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, którzy rzeczywiście będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Wysoki współczynnik konwersji (i to przy niewielkim budżecie) gwarantowany!

4. Zrezygnuj z automatycznej optymalizacji kampanii

Jeśli kampania na Facebooku dotyczy około 10 tysięcy użytkowników, możesz się pokusić o jej automatyczną optymalizację, gdyż może się ona okazać rzeczywiście opłacalna. Wytłumaczyliśmy już jednak powyżej, dlaczego zdecydowanie lepiej jest kierować swoje działania do mniej licznych grup docelowych. W ich przypadku zaś trafniejszym wyborem będzie manualne optymalizowanie kampanii. Zacznij od wysokich stawek CPM lup CPC i niewielkich grup odbiorców. Monitoruj reakcje użytkowników i odpowiednio zmieniaj poszczególne parametry kampanii aż do momentu, w którym osiągniesz zadowalające efekty. Następnie możesz przejść do działań w pełnej skali.

5. Prowadź osobne kampanie dla poszczególnych miejsc wyświetlania reklamy

Twoja reklama na Facebooku może się pojawić w czterech miejscach, którymi są: news feed i mobile news feed (tablice na komputerze i na urządzeniu mobilnym), audience network (aplikacje pod patronatem Facebooka) oraz prawa część strony internetowej wyświetlanej na komputerze.

Treści wyświetlane w każdym z tych miejsc powinny być objęte oddzielnymi kampaniami reklamowymi. W ten sposób śledzenie ich skuteczności oraz optymalizacja będą znacznie łatwiejsze.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat social media marketingu, pozycjonowania i optymalizacji stron www czy kampanii SEM, zapoznaj się z bazą wiedzy, którą na swojej stronie udostępnia Fabryka Marketingu. W zakładce „Czytelnia” znajdziesz wiele przydatnych poradników dotyczących szeroko pojętego marketingu internetowego. Treści dostępne są również w postaci audio. Sprawdź koniecznie!

News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.

czytaj więcej

News Polubienia na FB - czy można je kupić?

Facebook niemal całkowicie zawładnął światem biznesu. Trudno byłoby znaleźć dzisiaj firmę, która nie posiada własnego konta na FB. Co właściwie dają polubienia strony i czy w ogóle warto kupić polubienia FB? Jak działa taka usługa i jak wprowadzić ją na facebooku typu fanpage? czytaj więcej

News Kampanie na Facebooku - jak zacząć?

Chyba każdy zna słynne powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Nic w tym dziwnego, skoro jest ona kluczem do zaistnienia w świecie Internetu. Zwykle przede wszystkim stawiamy na kampanie reklamowe na łamach portali społecznościowych. Jednym z popularniejszych portali jest Facebook. Prowadzony tam marketing charakteryzuje się ogromnym powodzeniem. Jak zatem zacząć kampanię na fb?. czytaj więcej

News Czy tanie pozycjonowanie ma sens?

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania powinny być celem każdego przedsiębiorcy posiadającego własną stronę internetowa. Doskonałym rozwiązanie jest w tym przypadku znalezienie agencji, który podejmie się pozycjonowania strony a tym samym zwiększy ilość osób, które wejdą na stronę z wyników wyszukiwania i zapoznają się z ofertą. czytaj więcej