Po co komu SIP Trunk z numerem komórkowym?
News

Po co komu SIP Trunk z numerem komórkowym?

28.08.2020
SIP Trunk to standardowa w dzisiejszym świecie usługa telekomunikacyjna. Ale nie każdy wie, że oprócz lub zamiast numeracji stacjonarnej, można też użyć tu numeracji komórkowej, dzięki czemu użytkownicy centrali telefonicznej korzystając z telefonów stacjonarnych na biurkach, będą prezentowali się osobie odbierającej połączenie numerem komórkowym. Ale po co to komu jest potrzebne?

Nie od dzisiaj wiadomo, że jeśli usłyszymy dzwonek w naszej komórce lub smartfonie, a na wyświetlaczu zobaczymy numer stacjonarny, to nie tak chętnie odbierzemy to połączenie telefoniczne, jak w przypadku gdybyśmy zobaczyli tu numer komórkowy. Z czego to wynika? Mamy już zakodowane, że jeśli wyświetla się numer stacjonarny, to pewnie ktoś dzwoni aby przeprowadzić ankietę, sprzedać nam garnki lub poinformować o wspaniałej nagrodzie, która czeka na nas do odbioru, bylebyśmy tylko przyszli na spotkanie o niejasnej tematyce sprzedażowej. Może to być też windykator albo urzędnik. I nikomu nie przyjdzie do głowy, że po prostu ktoś do nas może zadzwonić w innym celu.

Oferta specjalna: numer komórkowy +48 799 353 353 z łączem SIP Trunk

Numery stacjonarne są dobre, gdy my chcemy zadzwonić do firmy lub urzędu, ale w żadnym wypadku nie oczekujemy połączeń z takich numerów. I tu dobra informacja dla firm i przedsiębiorców. Z pomocą przychodzi nam usługa SIP Trunk, która ma tą właściwość, że możemy jej używać również z numerami komórkowymi. Jakie to ma znaczenie? Ogromne. Czy nie wystarczyłoby użyć zwykłego telefonu komórkowego z kartą SIM? Niestety, nie. Dlaczego? Zobacz poniżej. Zasadnicza różnica jest w ilości jednoczesnych rozmów, czyli analogia do ilości pasów ruchu na jezdni:

Karta SIM z numerem komórkowym, to ulica z jednym pasem ruchu.

Ulica z jednym pasem ruchu

SIP Trunk z numerem komórkowym, to arteria z wieloma pasami ruchu.

Arteria z wieloma pasami ruchu

 

A patrząc na to zagadnienie bardziej szczegółowo:

  • Używając zwykłego telefonu komórkowego z kartą SIM, mamy do dyspozycji tylko jeden kanał do rozmów, czyli jeśli my dzwonimy, nikt się już do nas nie dodzwoni na dany numer komórkowy (pomijamy tu opcję połączeń oczekujących w telefonie komórkowym, ponieważ i tak nie daje ona nam możliwości prowadzenia dwóch rozmów w jednym czasie).
  • Używając usługi SIP Trunk z numerem komórkowym, mamy możliwość korzystania z jednego numeru komórkowego oraz wielu kanałów do rozmów, dzięki czemu w tym samym czasie możemy odbierać połączenia i dzwonić. Więc liczba połączeń może być ograniczona tylko liczbą kanałów do rozmów, które wykupiliśmy od operatora świadczącego nam usługę.
  • SIP Trunk z numerem komórkowym umożliwia korzystanie z tej samej numeracji komórkowej w tym samym czasie wielu osobom w firmie, w przeciwieństwie do zwykłej komórki z kartą SIM, gdzie w jednym czasie może z niej korzystać i rozmawiać tylko jedna osoba w firmie.
  • Gdy w firmie mamy podany numer komórkowy do kontaktu dla klientów i jest on na karcie SIM włożonej do telefonu komórkowego, a połączenie jest do innej osoby, musimy zanieść ten telefon komórkowy tej osobie, żeby mogła rozmawiać, ale jeśli mamy SIP Trunk z numerem komórkowym, możemy swobodnie przełączyć połączenie na biurko tej osoby.
  • Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamiast jednego numeru komórkowego, mieć dwa lub więcej numerów komórkowych w ramach usługi SIP Trunk i dynamicznie nimi zarządzać w zależności od potrzeb - tego rodzaju działania nie uda się zrobić na telefonie komórkowym, nawet w smartfonie z dwoma slotami kart SIM.

Tak więc dzięki obecnym możliwościom technicznym, wiele osób może swobodnie korzystać w jednym czasie z tego samego numeru komórkowego, dzięki usłudze SIP Trunk z numerem komórkowym.

Autor: Grzegorz Arciszewski

Chcesz skorzystać z usługi SIP Trunk z numeracją komórkową w firmie? Skorzystaj z formularza poniżej, przedstawimy Ci oferty w tym zakresie.

* - Pola wymagane

News Numer telefonu, który stanie się sukcesem Twojej firmy.

Sposobów oraz kanałów komunikacji z klientami jest wiele. Jednak najpopularniejszym rozwiązaniem pozostaje nadal telefon. Rozmowa telefoniczna ułatwia zdobycie klientom pożądanych informacji w zdecydowanie szybszy sposób – mówi Tomasz Kowalczyk Regionalny Kierownik Sprzedaży. czytaj więcej

News SIPTRUNK – jako przyszłość telekomunikacji

SIPTRUNK to dedykowana usługa dla firm, które chcą korzystać z telefonii VoIP. Usługa jest realizowana za pomocą protokołu SIP (Session Initiation Protocol) stad nazwa SIP Trunk. Na jednym koncie SIP można prowadzić od jednej do kilkudziesięciu rozmów jednocześnie. Przewagą SIP TRUNK jest zdecydowanie mobilność. W żaden sposób firma nie jest związana z jednym miejscem, biurowcem, do którego operator dostarcza nam usługę. Niezależnie od lokalizacji możemy skorzystać z tej oferty, gdy mamy zapewniony dostęp do internetu. czytaj więcej

News Nowe oferty: usługa SIP Trunk do centrali telefonicznej

SIP Trunk w trzech odsłonach - właśnie dodaliśmy nowe oferty. Podłącz do swojej centrali telefonicznej i rozmawiaj. czytaj więcej

News Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy? czytaj więcej