Najczęstsze błędy firm podczas korzystania z big data
News

Najczęstsze błędy firm podczas korzystania z big data

19.01.2021
Pod pojęciem BIG DATA kryją się duże zbiory danych, zarówno ustrukturyzowanych, jak i zmiennych. Wirtualne informacje potrafią codziennie zalewać firmy i korporacje. Ich ogromna ilość powoduje, że potrzeba wyspecjalizowanych środków do ich usystematyzowania. Poprawne używanie danych pozwala firmom na lepsze zrozumienie zmian rynkowych i procesów zachowania klientów. Jednak wiele z nich popełnia błędy podczas korzystania z big data. Jak ich uniknąć?

Gromadzenie big data bez celu

Na big data składać się może szereg plików i informacji. E-maile, zdjęcia, filmy, pliki PDF, logi, posty w social media, komentarze i wiele innych elementów. Im aktywniejsza i większa firma, tym więcej danych może zgromadzić. Nie ilość ma tu jednak znaczenie, a cel.

Biznesy, które zostały wtajemniczone w istnienie big data, często nie wiedzą po co im te wszystkie informacje. Niektórzy przedsiębiorcy błędnie używają danych i wyciągają z nich pochopne i błędne wnioski.

Ważne jest, by jasno określić osiągalny cel gromadzenia big data. Najlepiej zrobić to jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek analiz. Pomocne mogą być książki na ten temat.

W firmie brakuje specjalisty ds. big data

Skoro wspomnieliśmy o analizie, to trzeba powiedzieć też o profesjonalnym pracowniku, który się tym zajmie. Dlaczego wyspecjalizowany analityk jest w stanie lepiej pracować z big data?

  • Wie, jak uporządkować dane i umieścić je w odpowiednich kategoriach,
  • Potrafi skutecznie analizować informacje pod kątem wyznaczonego w firmie celu,
  • Jest w stanie poprawnie wyciągać wnioski, które przyczynią się do rozwoju biznesu.

Czasami danych jest całe mnóstwo. Firmy decydują się wtedy na utworzenie osobnego działu, poświęconego analizie big data.

Codzienne przeglądanie danych pomaga firmie na wiele sposobów. Na przykład podczas budowania kampanii marketingowych i strategii sprzedażowych. Albo podczas rebrandingu czy wprowadzania nowego produktu na rynek.

Poświęcenie bezpieczeństwa na rzecz big data

Kiedy tylko przedsiębiorcy zauważają, jakie korzyści niesie za sobą poprawna analiza big data, potrafią zapomnieć o standardach bezpieczeństwa. Tymczasem gromadzenie dużej ilości kluczowych dla biznesu danych to łakomy kąsek dla hakerów. Lepiej odpowiednio wcześniej pomyśleć o zabezpieczeniu swojej firmy i pracowników.

Jak tego dokonać? Warto postawić na szyfrowane połączenie z Internetem dzięki programom VPN. Dzięki nim można analizować dane bez obaw o wyciek informacji.

Nawet gdyby ktoś przechwycił Twoje dane, nie będzie w stanie ich odczytać. Programy te zapisują wszystkie informacje w postaci szyfru, którego hakerzy nie mogą złamać.

Na VPN nie warto oszczędzać, gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo strategicznych danych. Jeśli Twoja firma nie miała jeszcze styczności z takimi programami, to na początek warto wiedzieć jaki jest najlepszy darmowy VPN. Z czasem można zainwestować w płatną subskrypcję pakietu biznesowego.

Myślenie, że dane ma się w garści

Nie da się mieć stuprocentowej kontroli nad big data. Nawet najbardziej sprawny przedsiębiorca i ekspercki zespół analityków w firmie nie podołają temu wyzwaniu. Szczególnie w przypadku, gdy danych jest coraz więcej i więcej.

Czemu właściwie tak jest? Odpowiedź jest prosta. Im większa baza danych w przedsiębiorstwie i więcej osób zaangażowanych w analizę, tym więcej kopii danych.

Z każdym kopiowaniem faktyczna kontrola nad całym procesem zostaje zachwiana. To z kolei rodzi kłopoty z zapanowaniem nad chaosem, który jest często nieunikniony.

Można spróbować nie pogubić się w procesie analizy big data. Łatwiej osiągnąć to w mniejszych firmach, gdzie wystarczy jeden specjalista do spraw analizy.

W dużych korporacjach trzeba skupić się na odpowiednim podziale obowiązków. Trzeba we właściwy sposób rozdzielić zasoby. Wtedy nie powinno być problemu z wymianą informacji.

Brak progresu w firmie pomimo analizy danych

Ten problem najczęściej dotyczy małych przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają przygodę z dużymi ilościami danych. Pierwsze zetknięcie z big data potrafi być zadziwiające i zasypać firmę nadmiarem informacji. Wygrzebanie się z masy danych może wtedy trwać tygodniami, nie prowadząc w żadnym konkretnym kierunku.

Jeśli jednak dane poddawane są poprawnie wykonanej analizie, firma powinna zyskiwać i rozwijać się.

Gromadzenie i wyciąganie trafnych wniosków z big data pomaga na bieżąco obserwować zmieniające się trendy konsumenckie. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać te informacje, by wyjść klientom naprzeciw z nowymi produktami i usługami.

Big data można też wykorzystać przy sprawdzaniu skuteczności kampanii marketingowych i cyklu życia produktów i usług. Dobrze zarządzane dane pozwalają w porę reagować na zapotrzebowanie i feedback ze strony grup docelowych.

To tylko niektóre z przydatnych funkcji big data. Przedsiębiorstwo nie może zbierać danych, poddawać ich analizie i na tym kończyć swojej pracy. Dzięki danym można zaoszczędzić sporo pieniędzy, a jednocześnie o wiele więcej zarobić. Wystarczy tylko stale pracować z danymi.

 

Firmy popełniają sporo błędów podczas pracy z big data. Ich uniknięcie może przełożyć się na sukces w biznesie, który urzeczywistni się przy wzroście sprzedaży produktów i usług. Skup się na analizie i wnioskach, a wszystko pójdzie w dobrym kierunku!

News Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa Androida: chroń się przed złośliwym oprogramowaniem i hakerami

Oto najlepsze wskazówki dotyczące bezpieczeństwa smartfonów, o których powinieneś pamiętać w świecie online. czytaj więcej

News Wszystko, co musisz wiedzieć o testowaniu oprogramowania

Czy wiedziałeś, że 26 kwietnia 1994 roku samolot chińskich linii lotniczych rozbił się z powodu błędów w oprogramowaniu? To pokazuje, jak bardzo istotne są testy tworzonych aplikacji. Pozwoli to nie tylko uniknąć dodatkowych kosztów, ale też stworzyć bezpieczne i przyjazne dla użytkowników środowisko. Jak dokładnie wygląda praca testerów? Dlaczego warto mimo wszystko postawić na manualnych testerów? Czytaj dalej! czytaj więcej

News Na czym polega outsourcing?

Outsourcing oznacza wykorzystywanie źródeł zewnętrznych podczas organizacji pracy firmy. Jeżeli działalność rozrosła się na tyle, że zarządcy nie są w stanie poświęcić się w pełni wszystkim obowiązkom, skorzystanie z profesjonalnej firmy zewnętrznej może okazać się konieczne. Na czym to dokładnie polega? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu! Zapraszamy do lektury! czytaj więcej

News Program Subiekt i jego integracje z innymi systemami

Coraz więcej firm, przedsiębiorstw korzysta z systemów księgowo-handlowych. Tego typu oprogramowania do zarządzania firmowymi usługami, zamówieniami, fakturami, magazynem, CRM to przede wszystkim aplikacje wspomagające funkcjonowanie całej struktury firmowej. czytaj więcej