Logistyka w e-commerce
News

Logistyka w e-commerce

18.11.2019
Jesteśmy w momencie, w którym sektor logistyczny przechodzi zauważalne zmiany, a jednym z winowajców tych intensywnych ruchów jest rozwój handlu elektronicznego. Tylko przy utrzymaniu dobrej logistyki wszystkie dostawy mają szansę być terminowe, a zwroty i wymiany kontrolowane. Jeśli logistyka e-commerce nie zadziała, firma nie będzie rentowna, a klienci zadowoleni. Obsługa dostaw to prawdziwe wyzwanie, szczególnie dla mniejszych sklepów.

Logistyka e-commerce, z czym to się je?

W sensie biznesowym logistyka to zarządzanie przepływem rzeczy (przedmiotów fizycznych) między „punktem początkowym” a „punktem konsumpcyjnym” przy jednoczesnym spełnieniu wymagań klientów. Logistyka obejmuje wiele aspektów, takich jak: obsługa produktu, samą produkcję, pakowanie, fakturowanie, etykietowanie, zarządzanie zapasami, magazynowanie, transport, płatności np. gotówką przy odbiorze, zwrot i wymiana oraz wiele innych działań.

W połowie 2019 roku w Polsce aktywnie działało 31,7 tysięcy sklepów internetowych.

Od stycznia do czerwca 2019 roku przybyło 2,8 tysięcy nowych e-sklepów*

*Bisnode Polska

Pojęcie logistyki-commerce można podzielić na trzy kluczowe obszary:

  • Systemy informacji logistycznej — technologie logistyczne zdolne do podążania za rytmem firmy, które mogą połączyć obsługę online z fizycznym sklepem, magazynem czy serwisem kurierskim. Wystarczy, że sklep spełnia ten jeden punkt, a już możemy mówić o handlu w wymiarze e-commerce.
  • Pakowanie — w logistyce e-commerce jest kilka aspektów, które należy wziąć pod uwagę, od przygotowania zamówienia przez zabezpieczenie produktu, po etykietowanie. Wszystkie te kroki muszą być płynne, często ten etap staje się wąskim gardłem całego procesu dostawy. Aby system logistyczny działał sprawnie, na tym etapie potrzebny jest zdefiniowany poziom automatyzacji.
  • Dystrybucja — być może jest to jeden z najważniejszych obszarów, ponieważ najczęściej wymaga on współpracy ze sprawdzoną firmą zewnętrzną, która obsłuży proces dostawy. Ważna jest elastyczność i zasoby, które pozwalają dostosować się do zmiennych potrzeb klientów. Kluczową rolą logistyki jest zapewnienie terminowej i wydajnej dostawy towarów.

 

Logistyka w e-commerce

Sprawdzony dostawca, większe zaufanie do sklepu

Firma logistyczna odpowiedzialna za terminową dostawę produktu komunikuje się z klientem i buduje relacje z nim. Wybór, kto dostarczy produkty, jest kluczową decyzją, ponieważ dostawca jest widoczną twarzą Twojego e-commerce. Małe sklepy e-commerce zazwyczaj współpracują tylko z jednym lub dwoma dostawcami czy partnerami wysyłkowymi, ale rynek proponuje inne, ciekawsze rozwiązania. GlobKurier.pl broker kurierski świadczy usługi za pomocą platformy integrującej ponad 50 kurierów i firm transportowo-spedycyjnych. Podstawową logiką jest tutaj fakt, że koszt operacji zmniejsza się wraz ze skalą. Broker zbiera zamówienia od firm i klientów indywidualnych, a dzięki powiązaniu z kilkoma partnerami może oferować atrakcyjne rabaty.

Płynność dostawy i wolność wyboru

Usługi brokera kurierskiego poszerzają możliwości małych firm. Problemy u jednego dostawcy mogą zakłócić całą działalność firmy na tygodnie i przynieść realne straty finansowe. Możliwość współpraca z wieloma dostawcami w naturalny sposób zapewni większą niezawodność i elastyczność szczególnie w gorącym wyprzedażowym okresie. Z GlobKurier.pl e-sklep może oferować wszystkie formy doręczeń krajowych: paczka w ruchu, paczkomaty, punkty odbioru i standardowe doręczenia kurierskie.

Więcej niż 40 paczek miesięcznie?

Platformy do obsługi logistycznej, takie jak GlobKurier.pl to nie tylko pośrednictwo w relacji z firmami kurierskimi. To także szereg automatyzacji i integracji, które usprawniają cały proces. Dostępne moduły integrujące z: Allegro, eBay, PrestaShop, RedCard czy platformy magazynowo fakturowe: WF-MAG, Subiekt GT, Comarch ERP Optima czy BaseLinkier są w pełni darmowymi rozwiązaniami. Obsługa zamówień jest zdecydowanie prostsza, wygodny panel do zarządzania, import CSV, brak konieczności deklaracji volumenów i różne formy płatności (online, prepaid, termin odroczony) również zachęcają do korzystania z platformy.

Dzięki udoskonaleniom tego typu sklep internetowy zyskuje funkcjonalności zwiększające rentowność. To sprawna polityka generowania etykiet zwrotnych, różne formaty wydruku listów przewozowych, które mogą być drukowane jakie etykiety termiczne, w formie pdf czy przez biurową drukarkę etykiet Zebra. Korzystanie z rozwiązań tego typu to aż 50% mniej błędów przy adresowaniu i oszczędność czasu pracowników.

Szerokie wody handlu — działaj międzynarodowo!

W podboju zagranicznych rynków największą przeszkodą okazują się kwestie dostawy. Z GlobKurier.pl Twój sklep może oferować szybkie terminy doręczeń przesyłek międzynarodowych. Transgranicznie działa jedynie 7% polskich przedsiębiorstw, aby sprzedawać na międzynarodowych rynkach, trzeba podjąć pewne rozbudowane działa, ale ze sprawdzonym partnerem logistycznym jest to możliwe. W ofercie znajdziesz doręczenia z wykorzystaniem frachtu lotniczego, morskiego czy drogowego.

Wartość e-handlu transgranicznego do 2020 roku osiągnie 900 mld dolarów*

*raport DHL Express

Szybciej, sprawniej i TANIEJ?

Technologie logistyczne mają ogromny potencjał do poprawy sektora e-commerce. Aby znaleźć przewagę na coraz bardziej zatłoczonym rynku internetowym i usatysfakcjonować dzisiejszych klientów sprzedawcy muszą zaprzyjaźnić się z zaawansowaną technologią wysyłkową. W celu poprawy obsługi firmy zajmujące się handlem elektronicznym muszą wprowadzać automatyzacje. Logistyka jest jednym z podstawowych czynników w rozwoju każdej branży, a w przypadku sprzedaży online postrzegana jako główny wyznacznik sukcesu. Uzyskanie sprawnej i szybkiej logistyki staje się elementem determinującym możliwość oferowania produktów po konkurencyjnych cenach. Nie daj wyprzedzić się konkurencji, zobacz nowości w ofercie GlobKurier dla sklepów internetowych.

 

News inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości zaprasza na bezpłatne konsultacje i webinary

Mimo że wakacje za pasem, inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości, działający przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, nie zwalnia tempa. Już w czerwcu zostanie ogłoszony laureat konkursu “Zagraj o mentoring”, organizowanego przez inQUBE oraz InCredibles Sebastiana Kulczyka. Przez cały czerwiec swoim know-how będą dzielić się także barwne postaci polskiego biznesu oraz eksperci zajmujący się m.in. kryptowalutami. czytaj więcej

News Satysfakcja klienta – sprawdź, czy umiesz o nią zadbać

On-line jako kanał sprzedaży nigdy nie był aż tak ważny jak teraz. Oczywiście, branża e-commerce notowała z roku na rok spore wzrosty, ale w czasie pandemii ta forma zakupów stała się jeszcze bardziej powszechna. To sprawia, że e-sprzedający powinni zogniskować swoje wysiłki wokół zakupowej satysfakcji klienta, by go zdobyć i zatrzymać. Jak tego dokonać? czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Branża e-commerce w Polsce ma już ponad 21 lat

Zakupy przez całą dobę, nieograniczony wybór, możliwość realizowania transakcji
z każdego zakątka na świecie sprawiło, że branża e-commerce poszła mocno do przodu w ciągu ostatnich lat. Co sprawia, że ta branża tak dynamicznie się rozwija? Jakie działania wykonują sklepy internetowe, by przyciągnąć użytkowników na swoją stronę i zachęcić ich do zakupów?
czytaj więcej