Lepsze funkcjonowanie Twojej firmy możliwe dzięki outsourcingowi IT
News

Lepsze funkcjonowanie Twojej firmy możliwe dzięki outsourcingowi IT

27.07.2020
Nasz świat nieustannie się zmienia, zaskakuje nas nowymi technologiami i rozwiązaniami. Na przestrzeni lat możemy zauważyć wiele zmian w każdej z dziedzin naszego życia. W tym wszystkim zmieniło się również funkcjonowanie przedsiębiorstw. Niezależnie od specyfiki danej firmy kluczową pozycję w działalności stanowi obecnie internet i sprzęty elektroniczne. Dają one ogromne możliwości, ale żeby spełniały swoje funkcje muszą być odpowiednio zarządzane. Jednym z rozwiązań jest zatrudnienie informatyka, jednak nowoczesne przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na outsourcing IT. Czemu? Zlecają konkretne usługi zewnętrznym partnerom, a sami zajmują się głównymi celami ich działalności, nie tracąc przy tym czasu, energii i pieniędzy. To brzmi naprawdę dobrze!

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcing IT to w skrócie zlecenie wykonania konkretnych usług specjalistycznej firmie zewnętrznej. W każdej firmie informatyka odgrywa ogromną rolę, jednak utrzymanie działów IT może być niezwykle kosztowne, szczególnie w przypadku małych, dopiero rozpoczynających działalność przedsiębiorstw. Zewnętrzna obsługa jest znacznie tańsza, a niekiedy efekty są szybsze i lepsze, w końcu pracują tam profesjonaliści, którzy znają się na rzeczy. Wyszkolenie dobrego pracownika trwa i kosztuje. Decyzja o skorzystaniu z outsourcingu IT gwarantuje znaczne oszczędności, zmniejszenie ryzyka w biznesie, a także optymalny rozwój. W końcu zamiast zastanawiać się nad usługami IT, firma może skupiać się na osiąganiu założonych celów biznesowych i realizacji strategicznych zadań.

Jakie usługi IT obejmuje?

Niezależnie od branży jaką zajmuje się dana firma, potrzebuje ona obsługi. Dotyczy to administracji, księgowości, informatyki, druku, ochrony przed cyberzagrożeniami czy rekrutacji. Wszystkie te procesy można zlecić zewnętrznemu usługodawcy, skupiając się na głównych założeniach firmy. Jeśli chodzi o usługi IT świadczone w ramach outsourcingu IT może być to administracja serwerami, serwisowanie sprzętu, instalację i konfigurację nowych programów i systemów, monitorowanie działań czy profesjonalną pomoc techniczną o każdej porze. Decydując się na outsourcing IT wybieramy konkretne usługi świadczone na rzecz naszej firmy. Każda branża charakteryzuje się nieco inną specyfiką i potrzebuje czegoś innego. Jest to bardzo elastyczne rozwiązanie.

Czy warto?

Za skorzystaniem z outsourcingu IT przemawiają zarówno względy finansowe, jak i biznesowe. Firma zleca na zewnątrz wykonanie konkretnych usług, z góry określonym celem. Zewnętrzne firmy informatyczne mają o wiele bardziej rozbudowane narzędzia i możliwości niż pojedyncza osoba pracująca na stanowisku informatyka. W ten sposób gwarantują sprawną realizację zadań i właściwe zarządzanie. Co więcej, jeśli nie będziemy zadowoleni z jakości, zawsze możemy zmienić ofertę. Musimy pamiętać, że jeśli decydujemy się na outsourcing IT, wybrana przez nas firma informatyczna staje się naszym partnerem biznesowym. Dlatego stawiajmy na sprawdzonych ludzi, którym możemy zaufać. Tego rodzaju współdziałanie może być krokiem milowym w rozwoju przedsiębiorstwa. Może więc warto spróbować?

News O procesach, które warto przekazać zewnętrznemu partnerowi

Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z outsourcingu. W zależności od profilu działalności, przedsiębiorcy decydują się przekazać w ręce specjalistów różne zadania. Jakie procesy najczęściej są przedmiotem umowy outsourcingu? czytaj więcej

News Samsung Galaxy Tab S8 - który model wybrać?

Tablety nie od dziś towarzyszą nam w świecie używanych na co dzień technologii, a ich kolejne wersje, to za każdym razem nowe możliwości ich zastosowania w życiu prywatnym jak i pracy zawodowej. Tablet Samsung Galaxy Tab S8 dostępny jest w kilku różnych odsłonach: Tab S8, Tab S8+ oraz Tab S8 Ultra, dlatego warto wiedzieć która z jego wersji będzie najlepiej pasować do Twoich potrzeb. czytaj więcej

News Czym jest CRM i kiedy się przydaje?

Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!

1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej

News Jak Twój sklep internetowy może skorzystać z oprogramowania Cloud Call Center?

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, a obecna sytuacja z COVID-19 pokazuje, że ich popularność jest czymś więcej niż tylko chwilowym trendem. Ludzie wolą kupować online, kiedy tylko jest to możliwe. Spróbujmy dowiedzieć się, jak oprogramowanie call center dla ecommerce może pomóc Twojej firmie rozwijać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. czytaj więcej