Jak zwiększyć skuteczność kampanii z użyciem powiadomień web push?
News

Jak zwiększyć skuteczność kampanii z użyciem powiadomień web push?

06.03.2020
Notyfikacje web push są coraz częściej wykorzystywane w strategiach promocyjnych przez właścicieli e-sklepów oraz twórców internetowych – np. blogerów. Stanowią one formę interakcji z klientem, a korzyści płynące ze stosowania tego typu komunikatów mają różnorodny charakter. Warto wiedzieć, w jaki sposób wykorzystywać powiadomienia, by kampanie reklamowe docierały do szerokiego grona odbiorców oraz generowały większy ruch na stronie internetowej.

Blokada notyfikacji web push

AdPop to skuteczne narzędzie, które można wykorzystywać jako zamiennik standardowych bannerów subskrypcyjnych, służących do pozyskiwania zgody klientów na otrzymywanie powiadomień wysyłanych przez daną witrynę internetową. Mechanizm stanowi również odpowiedź na blokadę wyświetlania bannerów subskrypcyjnych wprowadzone przez najpopularniejsze przeglądarki.

 

AdPop Website Layer wywołuje również większe zaangażowanie klientów odwiedzających konkretną witrynę internetową. Dedykowany komunikat – z prośbą o subskrypcję – pojawia się dopiero wtedy, gdy odbiorca wejdzie w interakcję z daną stroną. Takie działanie znacznie zwiększa szansę na to, iż klient wyrazi zgodę na otrzymywanie powiadomień web push i nie podlega blokadom wprowadzonym przez przeglądarki.

Ważne elementy

Efektywny komunikat powinien składać się m.in. z:

  • wezwania odbiorcy do określonego działania – „kliknij”, „zobacz”,
  • przyciągającego uwagę klienta zdjęcia danego produktu lub usługi,
  • odnośnika, przekierowującego konsumenta na stronę promowanego artykułu.

 

Można również ograniczyć czas trwania oferty cenowej. Działanie to będzie miało wpływ na szybkość podjęcia przez odbiorcę komunikatu decyzji o sfinalizowaniu danej transakcji zakupowej.

Grupa odbiorców

W panelu powiadomień można zaznaczyć wytyczne, na podstawie których wyselekcjonowana zostanie grono konsumentów, do których trafi określony komunikat. Jeśli zależy Ci na budowaniu wizerunku i dużych zasięgach, powinieneś skierować powiadomienia do wszystkich odbiorców. Należy jednak liczyć się z tym, że nie trafisz w upodobania każdego z potencjalnych klientów i wyniki sprzedażowe nie będą tak dobre jak wtedy, gdy powiadomienia zostaną wysłane do wyselekcjonowanej grupy subskrybentów. Warto zatem dobrze zastanowić się, kogo może zainteresować informacja o sprzedaży danego produktu.

 

Kampanie z wykorzystaniem notyfikacji web push cieszą się coraz większą popularnością. Przy tworzeniu komunikatów warto jednak pamiętać o kilku elementarnych zasadach. Znaczenie ma nie tylko forma oraz treść powiadomienia, ale i moment jego aktywacji. Warto dodać, iż efektywne kampanie z udziałem web push mają swoje przełożenie na osiągany współczynnik konwersji w obrębie danej witryny.