Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?
News

Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

09.05.2024
Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce.

Na czym polega rzeczywistość wirtualna? W jaki sposób da się z niej korzystać i co ciekawego może wnieść choćby do marketingu sklepów internetowych? Więcej na ten temat przeczytacie w dzisiejszym artykule.

Rzeczywistość wirtualna – czym jest VR?

Wirtualna rzeczywistość (ang. Virtual Reality, VR), jak sama nazwa w pewnym stopniu wskazuje, to obraz wygenerowany za pośrednictwem komputera. Jest on trójwymiarowy, a do doświadczania go potrzeba specjalnych gogli lub aplikacji na telefon, które pozwalają nam wejść w zupełnie inne przestrzenie. Co niezmiernie ważne VR może opierać się zarówno na elementach istniejących w naszej rzeczywistości, jak i na tworach czystej komputerowej fantazji – lub twórczo łączyć je ze sobą. Daje to zatem olbrzymie pole do popisu dla przedstawicieli różnych branż, w tym oczywiście rozrywki, ale też nowoczesnego marketingu.

Rzeczywistość wirtualna a rozszerzona – najważniejsze różnice

Zanim przejdziemy do omówienia najważniejszych obszarów wykorzystywania VR w marketingu sklepów internetowych, warto jeszcze choć na chwilę zatrzymać się przy innym temacie – różnicach między rzeczywistością wirtualną a rozszerzoną. O ile w pierwszym przypadku mamy do czynienia ze sztucznie wygenerowaną przestrzenią, dostępną wyłącznie za pośrednictwem gogli, o tyle w drugim użytkownik wciąż funkcjonuje w znanym mu miejscu i kontekście, które jednak są uzupełnione o dodatkowe detale wygenerowane komputerowo.

VR w marketingu sklepów internetowych – jak z niego korzystać dla dobra marki i klientów?

VR coraz chętniej eksploatuje się we współczesnym marketingu, by zyskać solidną przewagę nad konkurencją oraz zdobyć zaufanie klientów. Z pomocą gogli i autorskich programów, jak choćby filmy reklamowe od EpicVR, da się uzyskać szereg olbrzymich korzyści. Podstawową zaletą wdrożenia rozwiązań bazujących na wirtualnej rzeczywistości jest tworzenie treści bardziej angażujących i dających odbiorcom więcej satysfakcji. Jeśli połączy się VR z innymi nowoczesnymi technologiami, w tym choćby ze sztuczną inteligencją, zyskuje się rozwiązania szyte na miarę klientów i ich realnych potrzeb.

 

To szansa na wyróżnienie się na rynku oraz efektowniejsze zaprezentowanie swojej oferty, by dotarła do dużego grona odbiorców i przekonała ich do wybrania konkretnej marki, a nie rozwiązań konkurencji.

Jak wykorzystać wirtualną rzeczywistość w marketingu?

W jaki sposób firmy używają VR, by podnieść jakość swoich usług i zyskać grono zadowolonych, zaufanych klientów, którym dostarcza się satysfakcję zakupową oraz de facto dobrą zabawę?

 

Pomysłów jest wiele. Pojawiają się zatem choćby wirtualne przymierzalnie, gdzie można niemalże na własnej skórze przekonać się, czy dany element stroju lub akcesoria pasują. Podobnie rzecz się ma z aranżacją wnętrz – bez wychodzenia z domu da się przetestować w danym pomieszczeniu nowe meble, tapety i dodatki, a nawet stworzyć zupełnie nowe projekty, by pokazać inwestorom, jak może wyglądać ich dom, którego jeszcze nie wybudowano.

 

Inną szeroką gałęzią wykorzystania VR jest branża szkoleniowa. Można bowiem zapewnić wygodny dostęp do bazy wiedzy w nowej, bardziej angażującej odsłonie, pozwalającej na głębsze i precyzyjniejsze zaprezentowanie rozmaitych tematów.

Nowoczesny marketing i satysfakcja kupujących – jak odmienić komfort zakupów online?

Nowoczesne technologie coraz śmielej wkraczają do naszego życia. Zwiększają jego jakość, przynoszą satysfakcję, wiedzę, poprawiają bezpieczeństwo. Również VR bywa niezmiernie przydatny, choćby w obszarze współczesnego marketingu, nakierowanego na potrzeby klienta. To szansa na lepsze doświadczenie, a co za tym idzie dopasowanie rozwiązań do konkretnych oczekiwań. To zatem połączenie rzeczywistości otaczającej nas i wygenerowanej cyfrowo, które ma olbrzymi potencjał na teraz i na przyszłość.

 

News Kiedy warto wybrać pakiet Microsoft 365 Apps for business?

W dobie cyfrowej transformacji oraz rosnącej potrzeby pracy zdalnej i efektywnej współpracy, wybór odpowiednich narzędzi IT staje się istotny dla sprawnego funkcjonowania każdej firmy. Pakiet Microsoft 365 Apps for business to jedno z najbardziej popularnych i sprawdzonych rozwiązań dostępnych na rynku, które oferuje zestaw klasycznych aplikacji biurowych w nowoczesnej formule subskrypcyjnej. czytaj więcej

News Zadbaj o swój telefon!

Chcesz zainwestować w bezpieczeństwo Twojego sprzętu? Warto zadbać o ochronę ekranu. Zakup szkła hartowanego wysokiej jakości będzie strzałem w dziesiątkę!

- Dlaczego warto kupić szkło hartowane do telefonu?
- Czym się kierować przy zakupie szkła hartowanego? czytaj więcej

News PLFON w nowej odsłonie - nowoczesna strona internetowa już dostępna

Peoplefone Polska, działająca pod marką PLFON, ogłasza uruchomienie nowej wersji swojej strony internetowej. Nowa odsłona serwisu powstała w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby użytkowników oraz dynamiczny rozwój rynku usług online. czytaj więcej

News 4 wskazówki dotyczące skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem

W dynamicznym świecie biznesu skuteczne zarządzanie jest podstawą wzrostu i rentowności. Umiejętne praktyki zarządzania mogą pomóc firmie w osiągnięciu jej celów, zapewniając jednocześnie efektywne wykorzystanie zasobów. Aby pomóc Państwu w dążeniu do skutecznego zarządzania, zebraliśmy zestaw czterech cennych wskazówek. czytaj więcej