Jak wygląda prawidłowe adresowanie koperty?
News

Jak wygląda prawidłowe adresowanie koperty?

17.07.2023
Mailing w coraz większym stopniu przejmuje komunikację. Rzadziej niż kilka lat temu, można obecnie spotkać się z wysyłaniem listów pocztą. Nie oznacza to jednak, że każda forma korespondencji powinna być dostarczona elektronicznie. Taka sytuacja ma miejsce przede wszystkim, gdy chodzi o adresowanie listu poleconego i przesyłek o charakterze urzędowym. Również pocztówki i zaproszenia wysyła się wciąż metodą tradycyjną. Dlatego też warto mieć świadomość tego, jak wygląda prawidłowe adresowanie koperty i na które jej elementy warto zwrócić uwagę, nim wrzuci się list do skrzynki pocztowej. Pozwoli to wykluczyć ryzyko pomyłki, a tym samym zwrotu listu.

Prawidłowe adresowanie koperty

O tym, jak wygląda prawidłowe adresowanie koperty, a przede wszystkim oficjalnego listu, mówi się już w szkole. Z czasem jednak podstawowa wiedza jest konfrontowana z przyzwyczajeniami. Zdarza się, że wielu dorosłych, stając przed wyzwaniem wysyłki, próbuje usilnie przypomnieć sobie jak prawidłowo zaadresować kopertę, aby na pewno trafiła do odbiorcy. Jest to szczególnie ważne w przypadku pism zagranicznych lub tych adresowanych do mniej popularnych miejscowości. Wzrasta wówczas bowiem ryzyko zagubienia.

Standardowy układ koperty

Przyjęło się, że adresowanie kopert dzieli się na 5 stref. Każdej z nich  Poczta Polska przypisała konkretne informacje, pozwalające na szczegółową identyfikację przesyłki. Dane nadawcy, czyli osoby lub firmy wysyłającej, powinny się znaleźć w lewym górnym rogu koperty. W polu nadawcy nie może zabraknąć zarówno imienia i nazwiska, jak i szczegółowych danych adresowych. Pole nr 2 stanowi znak opłaty pocztowej w postaci znaczka lub informacji o pobranej płatności. W 3 strefie natomiast znajdują się dodatkowe informacje takie jak naklejki lub pieczątki np. 'priorytet'. Dane odbiorcy umieszczane są w strefie 4, która znajduje się w prawym dolnym rogu koperty. Dane adresata warto poprzedzić zwrotem grzecznościowym takim jak 'Szanowny Pan/Szanowna Pani lub Szanowni Państwo'. Ostatnia strefa jest wypełniana przez pracownika poczty, a są nią kody kreskowe, kodujące przesyłkę.

Jak zaadresować list polecony?

Adresowanie kopert z listem oficjalnym wygląda bardzo podobnie jak w przypadku wysyłki do osoby prywatnej. Musi się na niej znaleźć zarówno adres nadawcy, jak i informacje o adresacie z tym że osobę prywatną zastępuje się nazwą firmy. Aby przyspieszyć proces obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie, częstą praktyką adresowania koperty jest wskazywanie przed nazwą firmy, nazwiska osoby, do której kieruje się korespondencję. 

Właściwe oznaczenie przesyłki

Adresowanie listów obejmuje również odpowiedni dobór koperty. To szczególnie istotne, gdy wysyłana jest kartka A4 lub zaproszenie o nietypowych wymiarach. W trosce o estetykę wysyłki warto dopasować jej zawartość do opakowania. W sklepach specjalizujących się w przesyłkach pocztowych można znaleźć różnorodne koperty o bardziej lub mniej typowym formacie, tekturze i kolorze papieru. Należą do nich m.in. klasyczna koperta listowa, koperty ozdobne oraz koperty bąbelkowe. Szeroki wybór, pozwala dopasować je do indywidualnych potrzeb adresata.

Drukarka do etykiet

Duże ułatwienie, jeśli chodzi o adresowanie koperty lub przesyłki stanowi dedykowana drukarka do etykiet. To bardzo praktyczne rozwiązanie dla przedsiębiorstw. Zaawansowana drukarka Dymo pozwala na precyzyjne oznaczenie wysyłki za pomocą wydruku etykiety, przyspieszając tym samym efektywność pracy np. w magazynie logistycznym. Gotową etykietę wystarczy nakleić na kopertę lub kartony do pakowania. Drukarka świetnie sprawdza się w przypadku firm przewozowych. Pozwala na precyzyjne oznaczenie produktów przeznaczonych do sprzedaży.

 

Chcąc wykluczyć ryzyko zwrotu przesyłki, należy wnikliwie przeanalizować proces prawidłowego adresowania kopert. Skrupulatne i czytelne wypełnienie każdej strefy pozwoli bezpiecznie dotrzeć wysyłanym listom do adresata. Pomocne w tym zakresie są nowoczesne urządzenia takie jak drukarki do etykiet, umożliwiające wydruk gotowych etykiet ze wszystkimi danymi identyfikującymi odbiorcę.

 

News Dlaczego pomimo natłoku agencji interaktywnych, tylko kilka z nich obsługuje większość klientów?

Przeniesienie się marketingu do Internetu spowodowało, że agencje interaktywne zaczęły „wyrastać jak grzyby po deszczu”. Chociaż możemy znaleźć setki ofert takich firm, to kiedy się z nimi zapoznamy, zauważymy, że na rynku jest tylko kilku liczących się graczy. Dlaczego? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowy whitepaper innovaphone: „Jak wygląda praca w modelu hybrydowym?”

Pandemia zapoczątkowała fundamentalną zmianę w świecie pracy - to kluczowe przesłanie nowego raportu firmy innovaphone. Jeśli przyjrzeć się jednomyślnej ocenie ekspertów, hybrydowe modele pracy będą w decydujący sposób kształtować przyszły świat pracy. Jednak długoterminowa koncepcja elastycznej pracy, wymaga czegoś więcej niż tylko notebooka w domowym biurze. czytaj więcej

News Co to jest SEO?

SEO staje się coraz popularniejszą strategią marketingu internetowego. Znajduje zastosowanie zarówno w przypadku klasycznych stron firmowych, blogów, jak i sklepów e-commerce. Czym w praktyce jest ta strategia i jak wygląda jej wdrożenie? czytaj więcej

News Jak wygląda pozycjonowanie aplikacji mobilnych i stron internetowych w 2021 roku?

Z roku na rok w pozycjonowaniu stopniowo zmieniają się reguły, do równania dochodzą nowe algorytmy i wytyczne Google a sami specjaliści SEM dostosowują się w różnym stopniu do wymagań wyszukiwarki. W niniejszym artykule spojrzymy na najważniejsze filary pozycjonowania stron i aplikacji a także zobaczymy, jak wyglądają nowe trendy w batalii o miejsca w wynikach wyszukiwania. czytaj więcej

News Jak wygląda nowoczesne wyposażenie sali konferencyjnej?

Rozwój techniki audio-video nie ominął sal konferencyjnych. Wprost przeciwnie – sala konferencyjna to doskonałe miejsce do wykorzystania najnowszych zdobyczy techniki. Oczywiście, że wiele sal wyposażonych pozostało w ekran, projektor i najprostszy system audio, ale taki obiekt na pewno nie przyciągnie wymagających klientów. czytaj więcej